2015-11-04, 13:55
Medlem
Att kra ut dts ljud och text till frstrkare frn windows 10 fungerar inte fr mig. Det gr med en srt-fil, men d man har 4 sprk att vlja p s fungerar det inte. Vlc - text fungerar men inte 5.1 ljud. Power dvd och Power media player fungerar 5.1 men inte texten. WMP, MPC inget 5.1 ljud p. Vet ni av nn spelare som fungerar?
Citera
2015-11-10, 11:29
Bannlyst
Ladda hem Media player Classic. Den tar 0 kraft frn datorn och fungerar p alla format. Enkel att anvnda till bde musik och film.
Citera
2015-11-22, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Ladda hem Media player Classic. Den tar 0 kraft frn datorn och fungerar p alla format. Enkel att anvnda till bde musik och film.

5.1 ljud fungerar p den, men den tar bara frsta undertexten i menyn. Gr inte att vlja svensk undertext.
Citera
2015-11-22, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurtrunare21
den tar bara frsta undertexten i menyn. Gr inte att vlja svensk undertext.
Har aldrig hnt mig p nn av alla datorer jag kr MPC-HC p, kolla s att texten har exakt samma namn som filmfilen.
Citera
2015-11-22, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Har aldrig hnt mig p nn av alla datorer jag kr MPC-HC p, kolla s att texten har exakt samma namn som filmfilen.

precis, jag brukar kopiera filmfilens frnamn, och sen dpa om den undertex-filen till samma namn - men samtidigt lta den ha kvar sitt tidigare efternamn, t.ex. '.srt' om det nu r det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in