2015-11-04, 12:21
Medlem
Har googlat men bara hittat jättegamla sidor så vill få färskare information.

Hade tidigare ett blanco hos SEB, där hade jag ett OCR nummer dit jag när jag ville kunna föra över valfri summa som en extra inbetalning av lånet.

nu har jag endast ett lån kvar och det är ett blanco hos Swedbank, betalar ca 2100 i månaden på detta men räknar på att ha råd att betala det dubbla för att bli kvitt detta snabbare.

vet dock inte om jag vill gå in på banken och automatiskt höja beloppet varje månad då vissa månader kanske blir lite tighta då, typ när kvartalsräkningar dimper ner..

finns samma möjlighet hos swedbank att varje månad föra över valfri summa? eller är det en annan väg att gå att kanske spara ihop 10 000 åt gången för att sen besöka mitt bankkontor för att föra över dessa

tillägg: de sidor jag hittade via google sa att swedbank inte hade så, men de var några år gamla så tänkte om dom ändrat detta. finner inget på swedbanks hemsida heller
Citera
2015-11-04, 12:26
Medlem
OldMKenseys avatar
Skulle inte förvåna mig om Swedbanks kundtjänst visste något om detta.
Citera
2015-11-04, 13:01
Medlem
Om jag inte missminner mig totalt är du tvungen att ringa telefonbanken och be de lägga upp en extra inbetalning till lånet varje gång du vill göra en extra amortering på ditt lån. Eller besöka ett bankkontor om du föredrar det.
Citera
2015-11-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilng
Om jag inte missminner mig totalt är du tvungen att ringa telefonbanken och be de lägga upp en extra inbetalning till lånet varje gång du vill göra en extra amortering på ditt lån. Eller besöka ett bankkontor om du föredrar det.

mm, detta är vad de äldre sidorna sa också, lite meckigare än SEBs möjlighet med ett OCR nummer bara, får spara ihop typ 6000-10 000 åt gången så slipper jag in varje månad eller om jag ändå har ärende där så kan man sticka in huvudet på banken liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in