Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Oroligt tramsig jämförelse.
Det ena (inte amma pojkar) är ett blogginlägg? eller debattartikel som alltså skriver detta inte som en faktisk uppmaning utan som en tankebild/ provokation för att väcka insikt och är i övrigt fullt intelligent och korrekt framställd. Finns ingen kvinna som slutar amma pojkar pga denna och intentionen ligger heller inte alls där.
Det andra (sexköp) är en företeelse i verkligheten. Något som pågår överallt. Många män tycker alltså att det är ok att ha sex med människor som inte vill tillbaka bara för att de betalar, dessutom väl medvetna om att de därmed står för en efterfrågan som plågar och förstör livet för främst kvinnor och barn världen över. Sunkigheten i detta är faktiskt obetalbar.
Feminismen är inne i vad man brukar kalla en 4:e våg. Jag kan förenkla ner den som "sociala mediefeminismen", där politisk provokation ( femen/ pussy riot ex.) samt journalism/ bloggande är bärande pelare.
Sluta amma kommentaren får självklart inga följder eftersom alla fattar vad som syftas (utom vissa IQ-potatismos då). Sexköp får självklart följder, det är ett brott i dagens Sverige, och begår man brott brukar de ha vissa efterföljder ja. Vem fan vill jobba med en torsk?
Som sagt var, och sluta haka dig på detaljer (amma /sexköplag), det är en helhetsbild jag pratar om, otroligt tramsigt av dig att inte fatta att det var en grov jämförelse.
Om en kvinna tar upp en ide, tanke eller vad som helst som är feministiskt inriktad så kan den vara hur galet som helst, amma barn var bara det jag för stunden tänkte på….finns hur många tokerier som helst att välja på. Men bara det att öppet blogga om en sådan ide visar vilket samhälle vi i dag lever i.
IQ potatismos, vad är det?…. när någon skriver, skall vi kanske bränna en invandrar förläggning, alla fattar att man inte skall göra det och det bara är ett uttryck för att man inte tycker invandrarpolitiken är i ordning,…. Skall det vara i samma kategori, jag menar alla fattar väl att man inte skall bränna ner anläggningar, eller?
Är ok potatismos för att du tycker det och anser det ?
För kvinnor, det har ingen betydelse om det är en uppsatt politiker eller bloggare, konsekvenserna är obefintliga eller inga, de kan slänga ur sig vad som helst.
Skall man jämföra yttrandefriheten för män gällande kvinnor och konsekvenserna för män att öppet lufta sina åsikter som påverkar kvinnor…….behöver inte skriva mer, vi vet alla hur det ligger till.
Skulle gruppen som dessa mer eller mindre tokiga tanke/ idéer som extremist feministerna har slå mot/vara mörkhyade människor skulle feministerna betraktas som extrema rasister, men så länge det är vita män är det OK uppenbarligen.
Ni blir slagpåsar här för män har inte samma möjlighet att utan konsekvenser lufta sina åsikter offentligt.