2015-11-04, 12:18
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Jag tror att denna grupp män har satt sitt värde i hur omgivningen, framförallt hur kvinnor värdesätter dom. Dom har nu insett att allt det dom har gjort, att anpassa sig efter vad kvinnor vill ha inte betyder ett skit. Att dom enbart är ett verktyg och inget annat för kvinnan. Dom har svalt lögnen att offrar du dig för kvinnan så kommer hon att se dig som en människa och äntligen duger du.

Det har börjat gå upp för dom att kvinnor inte älskar män som män älskar kvinnor. Dom har insett att dom är bara något kvinnor kan utnyttja.

Dom mår bättre för stunden genom att spy ut hat. Men inom sinom tid så kommer dom flesta att inse att det är fruktlöst.

Det finns 3 vägar att gå.

1: Bli bitter resten av livet och hata kvinnor för hur dom är. Att vara arg på sig själv för att man har låtit sig bli manipulerad.

2: Att inse hur kvinnan är och vända ryggen åt det och starta om. Att starta om är lättare sagt än gjort....

3: Att ta till sig kvinnans natur och utnyttja det så att dina egna behov blir uppfyllda.
Mycket bra.
Citera
2015-11-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Du vet väl om att det är betydligt vanligare att män säljer sex, än att kvinnor gör det?

Nej, det är inte korrekt. Det är en "fix idé" på detta forum som ständigt upprepas som bygger på resultatet av en forskningstudie som tar upp all form av sexköp.
Dvs även de där engångshändelserna när en halvfull kille går med på något mot någon form av betalning, detta är definitivt vanligare hos unga killar än det är hos unga tjejer.
Men kan man kalla en 17 årig kille för prostituerad livet ut för att han gick med på att suga av en annan kille för X på en fest för 10 år sen?

Pratar vi regelrätt prostituion dvs upprepat ARBETE med att sälja sex så sorry då är män klart i underläge.
Citera
2015-11-04, 12:33
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Njaa..är en delförklaring möjligen men förklarar inte allt, kan jag tycka.
bara för att man har lågt IQ eller för den delen dålig kunskap kring vissa saker så måste detta inte medfölja att man uttrycker sig som en apa (förlåt alla apor)
Finns många med klent förstånd här inne, går att prata med dem också, de flesta vet alldeles utmärkt vad en bra samtalston är, har alltså inte enkom med IQ att göra.

Att man väljer att uttrycka sig som en apa, har med förväntad acceptans, dunk i ryggen och "titta på mig!" att göra. Dessa killar tycker alltså de är säkra, de har rätt och förväntar sig feedback i form av socialt ryggdunk (som de också får, bara att läsa i dessa trådar)

ja antagligen, precis som alla feminister som vräker ur sig skit som "kill all white men" eller dylikt, mycket konstigt att du inte blir upprörd över dessa saker utan enbart kritiserar den manliga motsvarigheten
Citera
2015-11-04, 12:36
Medlem
Citat:
Seriös undran.

Syns väldigt mycket på detta forum. Killar som startar trådar stup i kvarten av erbarmlig töntkvalitet.
Rätt ofta med innehållet:

-Feminister ska våldtas!
-Kvinnor förtjänar stryk!
-Kvinnor är parasiter!

Nu saknas bara:

-Kvinnor förtjänar inte att leva!

så har man ju liksom uttömt sin spyhink.

Vad vinner ni killar på detta? Tycker ni att ni är roliga? smarta? underhållande? häftiga?

Snacka om manlig blottning av patetiskt innehållslöshet och total integritetslöshet.

Hade varit intressant diskutera skillnaderna mellan könen härvidlag. För jag har då inte läst någon som verkar ha varit kvinna som ägnar sig åt detta. Någon som har en teori?

Eller är det bara så enkelt att killar helt enkelt som grupp är just så här blåsta?

Intressant trådstart. Jag tror att det har att göra med ett starkt hämndbegär, man upplever sig angripen av radikal feminister exempelvis, blir jävligt provocerad av vad man misstänkliggörs som och vill oförnuftig åsamka skada på sin fiende.

Jag tror generellt att propaganda-feministerna vinner starkt på att användare, såsom AndreasXY som figurerat flitigt här på senaste, spyr ut sitt kvinnohat.

Väldigt tröttsamt, då man automatiskt avfärdas på samma grund som AndreasXY så fort man ifrågasätter en feministisk verklighetsbeskrivning.

Samtidigt kan det kännas skönt att det finns någon som smäller er mitt på käften, alla grupper får verbala käftsmällar på internet och jag anser det därmed rimligt, jämlikt och jämställt att t.ex. Zara Larsson blir förminskad och att du blir kallad hora eller vad det nu var. Fan, jag blir kallad våldtäktsman varje morgon jag läser metro, ingen jävel säger nåt om det så varför skulle jag vilja skydda er från samma verklighet? Ni måste ju dessutom aktivt söka upp kränkningen, som man kan du inte undvika den.

Kom nu inte med någon plattityd om att "alla kvinnor är menlösa offer för yttre omständigheter och har noll kapacitet att påverka sitt eget liv BUHUUU!!"

Ni har bäddat sängen och nu sover ni dåligt. Vems fel?
Citera
2015-11-04, 12:48
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeiswasted
Intressant trådstart. Jag tror att det har att göra med ett starkt hämndbegär, man upplever sig angripen av radikal feminister exempelvis, blir jävligt provocerad av vad man misstänkliggörs som och vill oförnuftig åsamka skada på sin fiende.

Jag tror generellt att propaganda-feministerna vinner starkt på att användare, såsom AndreasXY som figurerat flitigt här på senaste, spyr ut sitt kvinnohat.

Väldigt tröttsamt, då man automatiskt avfärdas på samma grund som AndreasXY så fort man ifrågasätter en feministisk verklighetsbeskrivning.

Samtidigt kan det kännas skönt att det finns någon som smäller er mitt på käften, alla grupper får verbala käftsmällar på internet och jag anser det därmed rimligt, jämlikt och jämställt att t.ex. Zara Larsson blir förminskad och att du blir kallad hora eller vad det nu var. Fan, jag blir kallad våldtäktsman varje morgon jag läser metro, ingen jävel säger nåt om det så varför skulle jag vilja skydda er från samma verklighet? Ni måste ju dessutom aktivt söka upp kränkningen, som man kan du inte undvika den.

Kom nu inte med någon plattityd om att "alla kvinnor är menlösa offer för yttre omständigheter och har noll kapacitet att påverka sitt eget liv BUHUUU!!"

Ni har bäddat sängen och nu sover ni dåligt. Vems fel?

Denna förklaring ligger nära den av mig tidigare i tråden redovisade marxistiskt inspirerade. Givetvis är detta dumheter. Ingen, varken aktör eller struktur, tvingar en man att uttrycka sig på det nedsättande sätt som beskrivs i TS. Som man kan man välja att agera ideologiskt fast och tydligt, utan att hemfall åt stolligheter i tal eller åtbörder. Dålig uppfostran, dålig självdisciplin och dålig impulskontroll kan man inte skylla på feministerna - en karl skall klara av att upprätthålla sitt lugn och sin beteendemässiga integritet i alla fall.

Förfäras ej Du lilla hop, trots att feministernas larm och rop, från alla sidor skalla.

Be nice!
https://www.youtube.com/watch?v=nTh5JzRziHE
Citera
2015-11-04, 12:48
Medlem
Citat:
Nej, det är inte korrekt. Det är en "fix idé" på detta forum som ständigt upprepas som bygger på resultatet av en forskningstudie som tar upp all form av sexköp.
Dvs även de där engångshändelserna när en halvfull kille går med på något mot någon form av betalning, detta är definitivt vanligare hos unga killar än det är hos unga tjejer.
Men kan man kalla en 17 årig kille för prostituerad livet ut för att han gick med på att suga av en annan kille för X på en fest för 10 år sen?

Pratar vi regelrätt prostituion dvs upprepat ARBETE med att sälja sex så sorry då är män klart i underläge.

Det är vanligare att män köper sex än att kvinnor köper sex, men det är också vanligare att män säljer sex än att kvinnor säljer sex. Det finns det studier bakom.
Citera
2015-11-04, 13:19
Medlem
Fast man vet inte om det verkligen är vad de utger sig för att vara.

Det kan vara någon feminist som försöker göra killar sämre än vad de är
Citera
2015-11-04, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Denna förklaring ligger nära den av mig tidigare i tråden redovisade marxistiskt inspirerade. Givetvis är detta dumheter. Ingen, varken aktör eller struktur, tvingar en man att uttrycka sig på det nedsättande sätt som beskrivs i TS. Som man kan man välja att agera ideologiskt fast och tydligt, utan att hemfall åt stolligheter i tal eller åtbörder. Dålig uppfostran, dålig självdisciplin och dålig impulskontroll kan man inte skylla på feministerna - en karl skall klara av att upprätthålla sitt lugn och sin beteendemässiga integritet i alla fall.

Förfäras ej Du lilla hop, trots att feministernas larm och rop, från alla sidor skalla.

Be nice!
https://www.youtube.com/watch?v=nTh5JzRziHE

va? vad fan snackar du om?

Den enda lucida ljuglimten i din text kan jag dock bemöta: "Ingen, varken aktör eller struktur, tvingar en man att uttrycka sig på det nedsättande sätt som beskrivs i TS".

Spännande resonemang, jag instämmer till 100%. Ingen människa bör vara friskriven från ansvar för sina handlingar, vill fortfarande hävda att det är skönt att feministerna blir näthatade, men jag tycker definitivt att man bör beivra olaga hot osv över nätet. Allt som inte är olagligt är okej, på ett ungefär.

Men det mest intressanta med ditt uttalande är att du sannolikt enbart tillämpar det på vita män.

Hur förklarar du, utifrån ditt resonemang om allas individuella ansvar, förskjutningar i brottsstatistik mellan "vita" och "bruna"?

Den påstådda lönediskrimineringen, är undersköterskorna individuellt ansvariga för sina dåliga karriärval?

Akta hörnet nästa gång du målar golv.

aaaa, just det, glömde nästan, DIN JÄVLA HORA!!!!! HAHAHAHA
Citera
2015-11-04, 14:02
Medlem
Citat:

Hahaha, du kan verkligen stå för precis vad som helst så till vida att det är det motsatta mot vad andra användare här skriver.

Ok, Merapi, jag köper ditt argument, du har rätt, kvinnor är oftare horor än män. Du har övertygat mig. Menade du lyxfruar också eller?
Citera
2015-11-04, 14:15
Medlem
Citat:
Oroligt tramsig jämförelse.
Det ena (inte amma pojkar) är ett blogginlägg? eller debattartikel som alltså skriver detta inte som en faktisk uppmaning utan som en tankebild/ provokation för att väcka insikt och är i övrigt fullt intelligent och korrekt framställd. Finns ingen kvinna som slutar amma pojkar pga denna och intentionen ligger heller inte alls där.
Det andra (sexköp) är en företeelse i verkligheten. Något som pågår överallt. Många män tycker alltså att det är ok att ha sex med människor som inte vill tillbaka bara för att de betalar, dessutom väl medvetna om att de därmed står för en efterfrågan som plågar och förstör livet för främst kvinnor och barn världen över. Sunkigheten i detta är faktiskt obetalbar.

Feminismen är inne i vad man brukar kalla en 4:e våg. Jag kan förenkla ner den som "sociala mediefeminismen", där politisk provokation ( femen/ pussy riot ex.) samt journalism/ bloggande är bärande pelare.

Sluta amma kommentaren får självklart inga följder eftersom alla fattar vad som syftas (utom vissa IQ-potatismos då). Sexköp får självklart följder, det är ett brott i dagens Sverige, och begår man brott brukar de ha vissa efterföljder ja. Vem fan vill jobba med en torsk?

Som sagt var, och sluta haka dig på detaljer (amma /sexköplag), det är en helhetsbild jag pratar om, otroligt tramsigt av dig att inte fatta att det var en grov jämförelse.

Om en kvinna tar upp en ide, tanke eller vad som helst som är feministiskt inriktad så kan den vara hur galet som helst, amma barn var bara det jag för stunden tänkte på….finns hur många tokerier som helst att välja på. Men bara det att öppet blogga om en sådan ide visar vilket samhälle vi i dag lever i.

IQ potatismos, vad är det?…. när någon skriver, skall vi kanske bränna en invandrar förläggning, alla fattar att man inte skall göra det och det bara är ett uttryck för att man inte tycker invandrarpolitiken är i ordning,…. Skall det vara i samma kategori, jag menar alla fattar väl att man inte skall bränna ner anläggningar, eller?
Är ok potatismos för att du tycker det och anser det ?

För kvinnor, det har ingen betydelse om det är en uppsatt politiker eller bloggare, konsekvenserna är obefintliga eller inga, de kan slänga ur sig vad som helst.

Skall man jämföra yttrandefriheten för män gällande kvinnor och konsekvenserna för män att öppet lufta sina åsikter som påverkar kvinnor…….behöver inte skriva mer, vi vet alla hur det ligger till.
Skulle gruppen som dessa mer eller mindre tokiga tanke/ idéer som extremist feministerna har slå mot/vara mörkhyade människor skulle feministerna betraktas som extrema rasister, men så länge det är vita män är det OK uppenbarligen.

Ni blir slagpåsar här för män har inte samma möjlighet att utan konsekvenser lufta sina åsikter offentligt.
Senast redigerad av Roy666 2015-11-04 kl. 14:44.
Citera
2015-11-04, 15:31
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeiswasted
va? vad fan snackar du om?

Alldenstund Du tycks oförmögen att hitta själv, skall jag naturligtvis servera.

Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Att det finns kvinnor som på allehanda subtila sätt kan vara elaka och grymma, motiverar så klart inte denna myckenhet av skällsord, invektiv och nedsättande benämningar. En marxistiskt inspirerad förklaring hade kanske hävdat att de är förtryckta, marginaliserade och genom detta upprorsbeteende försöker kasta av sig bojorna, men sådant tjafs ha mycket svagt förklaringsvärde.

Citat:
Den enda lucida ljuglimten i din text kan jag dock bemöta: "Ingen, varken aktör eller struktur, tvingar en man att uttrycka sig på det nedsättande sätt som beskrivs i TS".

Spännande resonemang, jag instämmer till 100%. Ingen människa bör vara friskriven från ansvar för sina handlingar, vill fortfarande hävda att det är skönt att feministerna blir näthatade, men jag tycker definitivt att man bör beivra olaga hot osv över nätet. Allt som inte är olagligt är okej, på ett ungefär.

Allt som är lagligt är verkligen inte okej. Lagen ger endast de yttre ramarna för vårt beteende, men vi måste själva därinom agera på ett rättskaffens och värdigt sätt. Inget i vare sig det mellanmänskliga mötet eller i samhället blir bättre av att man som man nedlåter sig till ett undermåligt socialt beteende. Vi bör, såsom bärare av en civilisatorisk kultur, såväl man som kvinna, vara förmögna att uttrycka oss minimalt belevat och uppfostrat, även när föremålet för våra utgjutelser saknar hyfs och fason.

Citat:
Men det mest intressanta med ditt uttalande är att du sannolikt enbart tillämpar det på vita män.

Hur förklarar du, utifrån ditt resonemang om allas individuella ansvar, förskjutningar i brottsstatistik mellan "vita" och "bruna"?

Den påstådda lönediskrimineringen, är undersköterskorna individuellt ansvariga för sina dåliga karriärval?

Akta hörnet nästa gång du målar golv.

Hur, i det här fallet, män uttrycker sig är näppeligen en rasfråga, utan en genusfråga. Jag skulle inte ge ett vitten för den slase som använder en dylik vokabulär, alldeles oavsett kulör. Jag ogillar beteenden och beteendemnster - inte färgsättning. I övrigt får diskussioner om brottsbenägenhet och lönesättning föras i den delfora som är därför dedikerade.

Citat:
aaaa, just det, glömde nästan, DIN JÄVLA HORA!!!!! HAHAHAHA

Det händer att man blir tårögd av glädje när ens motdebattörer alldeles gratis och franco själva bjuder på själva förklaringen till de egna beteendebristerna. Fast samtidigt blir man beklämd över den totala oförmåga till självinsikt som präglar vissa representanter för det kön man själv tillhör.
Citera
2015-11-04, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Jag tror att denna grupp män har satt sitt värde i hur omgivningen, framförallt hur kvinnor värdesätter dom. Dom har nu insett att allt det dom har gjort, att anpassa sig efter vad kvinnor vill ha inte betyder ett skit. Att dom enbart är ett verktyg och inget annat för kvinnan. Dom har svalt lögnen att offrar du dig för kvinnan så kommer hon att se dig som en människa och äntligen duger du.

Det har börjat gå upp för dom att kvinnor inte älskar män som män älskar kvinnor. Dom har insett att dom är bara något kvinnor kan utnyttja.

Dom mår bättre för stunden genom att spy ut hat. Men inom sinom tid så kommer dom flesta att inse att det är fruktlöst.

Det finns 3 vägar att gå.

1: Bli bitter resten av livet och hata kvinnor för hur dom är. Att vara arg på sig själv för att man har låtit sig bli manipulerad.

2: Att inse hur kvinnan är och vända ryggen åt det och starta om. Att starta om är lättare sagt än gjort....

3: Att ta till sig kvinnans natur och utnyttja det så att dina egna behov blir uppfyllda.

Det fjärde sättet som de flesta män och kvinnor verkar fungera på är ju att faktiskt försöka förstå varandra, tala med varandra och inse att man vill göra en hel del för att bilda par och få barn. Vilket ofta fungerar ett tag första vändan, men när man lärt sig av misstagen så försöker man igen och ofta med bättre resultat. Övning ger färdighet.

Om man ser bortom alla besynnerliga beteenden hos sig själv och hos partnern så ser man att man bägge två är människor som har behov av att må bra. Och då söker man efter vad som är bra på djupet och försöker ge varandra detta.

Det är vad de flesta sysslar med. Och det är inte lätt alla gånger men är nog den enda vägen som kan leda till viss form av tillfredsställelse med livet. Att ha som mål att förstå sig själv och sin partner och visa den andra att man vill väl är det som kan ge mest.

Men det kräver förstås mod då detta kan gå åt helvete. Men man ger väl inte upp för att det är svårt? Eller det kanske man gör om man är söndercurlad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in