2015-11-04, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Kan det vara Föllingegården? Det ligger i alla fall i Krokom och har haft konflikter mellan muslimer och kristna kopter tidigare.

http://www.ltz.se/jamtland/krokom/en...ut-fran-rummet

Konflikter verkar vara vanliga på många boenden så vetefan om det går att säga att det skulle vara ett speciellt boende utifrån det. Avpixlat nämner "Krokom" men börjar sen svamla om Kaxås och Föllinge så frågan är om det med Krokom avses tätorten eller kommunen. Betydligt närmare tätorten ligger Avagarden där Refugio har boende, vad jag vet för ensamkommande, men kanske även ett vanligt asylboende. I centrala Krokom vet jag inte nåt om något boende, mer än att det måste finnas nåt/några då hela samhället är fullkomligt kontaminerat. Men med 150+ asyl och ensamkommandeboenden i länet så bör väl inget kommuncentra ha undkommit
Citera
2015-11-04, 09:22
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Låter mest troligt faktiskt. Skulle migranterna starta uppror så hade de startat i Malmö eller något och inte i en by i Jämtland.

Spelar ingen roll vart geografiskt det är då det är en attack mot hela det Svenska och västerländska samhället.
Tänk er en fjolla med kniv... han skulle kunna ta ut två dagis på under en timme... innan polisen tar honom, om de tar honom. Tänk en fjolla med automatkarbin...... tänk er 100 fjollor utspridda i Sverige med automatkarbiner.... Refugees Welcome och öppna gränser... ni som förespråkar detta hatar jag så innerligt.
Citera
2015-11-04, 09:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skäggmannen
Min gissning är att det är ägaren till asylboendet som har lite jaktvapen utan vapenskåp i värmecentralen.

Låter som en välkvalificerad gissning.

Något ligger det säkert i Avpixlats uppgifter, men återstår att se i fall det är "riktiga skjutvapen" till skillnad från jaktvapen...
Citera
2015-11-04, 09:54
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Min gissning är att det är ägaren till asylboendet som har lite jaktvapen utan vapenskåp i värmecentralen.

Det skulle jag inte tro. Varför skulle ägaren förvara vapen någon annanstans än hemma? Men jag skulle vilja veta mer om vilka vapen det egentligen handlar om. Då är det enklare.
Citera
2015-11-04, 10:38
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Står ju uttryckligen i artikeln att det inte handlade om några simpla jaktvapen utan "riktiga skjutvapen" vad nu det innebär. Hurusom riktigt oroande. Hur kan immigranter få tag på skjutvapen bara några månader efter ankomst till Sverige, och vad skulle dom i sådana fall ha dom till?

Sedan är det förvånande att Säpo inte ersatte vapnen med attrapper och satte upp gömda filmkameror på stället, med span utanför, likt man har gjort flera ggr när det är narkotikagömmor i källarutrymmen på allmänna hyreshus eller i skogsmarker, för att på detta sätt verkligen reda ut exakt vilka personer som skulle ha vapnen.

Det som menar är väl antagligen vapen av militär typ dvs helautomater eller pistoler och revolvrar.
Lite fånigt skrivet eftersom jaktvapen är precis lika dödliga som ett militärt vapen. Spelar liksom ingen större roll.
Citera
2015-11-04, 10:43
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Låter som en välkvalificerad gissning.

Något ligger det säkert i Avpixlats uppgifter, men återstår att se i fall det är "riktiga skjutvapen" till skillnad från jaktvapen...
Det intressant är vem som äger och har ställt dem där. Jaktvapen kan mycket väl visa sig vara "riktiga skjutvapen".
Citera
2015-11-04, 11:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Det intressant är vem som äger och har ställt dem där. Jaktvapen kan mycket väl visa sig vara "riktiga skjutvapen".

Ja, det där med "riktiga skjutvapen" var alltså Avpixlats formulering. Jag vet inte riktigt vad det betyder.
Citera
2015-11-04, 11:22
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ja, det där med "riktiga skjutvapen" var alltså Avpixlats formulering. Jag vet inte riktigt vad det betyder.

Det betyder att det är skrivet av en person med ointresse för vapen och därmed med viss okunskap om desamma. Inget annat.
Citera
2015-11-04, 11:26
Medlem
Chozos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Det betyder att det är skrivet av en person med ointresse för vapen och därmed med viss okunskap om desamma. Inget annat.
Alternativt att vinkla det hela till sin fördel och få det att låta som att det är fullskaligt krig på gång. Hade ju varit intressant att faktiskt veta vad för slags vapen det gäller.
Citera
2015-11-04, 11:40
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Förmodligen "vapen som inte är jaktvapen". Men jag håller med om att definitionen inte är den mest välvalda.
Citera
2015-11-04, 12:57
Medlem
Syskonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcosa
Nix, det blir enklare än så; vit mot icke-vit. I kristider kommer både miljömuppar, sionistdemokrater och dödsnazister att slåss på samma sida - ja, om historien upprepar sig, d. v. s. - med tanke på Sveriges utveckling går det inte att vara säker. Det finns säkert äckel som hellre slåss för "det öppna samhället" och mångkulturen än för sitt eget folk och sina barn.

Det tror jag inte är realistiskt, men jag hoppas förstås på ett sånt scenario. I verkligheten blir det förmodligen mer uppdelat, de flesta svenskar eller åtminstone en anmärkningsvärt stor del definierar sig inte som vita svenskar i första taget utan typ "liberal medelklass", "Södermalmsbo", "70-talist", "ekonom/läkare/PR-konsult", "kvinna", "tågintresserad" eller valfri annat etikett. Det kommer bli som på Medeltiden där intressegrupper (i viss mån etniskt präglade men inte nödvändigtvis) eller klaner slåss sinsemellan. Vita mot icke-vita i viss mån förstås, vi är ju några hederliga rasister kvar när det smäller, men det är önsketänkande att allt mynnar ut i regelrätt raskrig. Klass, kultur och annat socioekonomiskt kommer spela roll för många svenskar. Dessa dör ut så småningom eftersom de skaffar få eller inga svenska barn.
Citera
2015-11-04, 13:16
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:

Den saken hade nog polisen i så fall kunnat klara ut på 30 röda sekunder, om det var vapen någon har licens för.. Det finns alltid serienummer på vapen som talar om direkt vem som är ägare/licensinnehavare och då hade det här ärendet bara blivit en fråga om dålig vapenförvaring, inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in