2018-12-23, 19:48
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Nån som vet vad det är för bildkvalité man får när man kollar på Viasat Ultra HD:s sändningar med en Apple TV 4(4th gen)? Är det helt enkelt maxad HD-kvalitet, 1080p? Bilden är iaf betydligt bättre än HD-kanaler via box.

Apple tv stödjer
H.264 video up to 1080p, 60 fps, High or Main Profile level 4.2 or lower

Om jag kommer ihåg rätt så
Main profile 4.2 - 50mbit Max
High profile 4.2 - 62.5mbit Max

Dock tror jag inte Viasat UHD är mer än 27 Mbps max. Viasats vanliga HD sändningar ligger variabelt på allt från 1 Mbps till 10 Mbps.
Citera
2019-02-21, 20:25
Medlem
soulwaxs avatar
Är det möjligt att samtidigt som man har en video (med ljud från TV:n) via Apple TV som man har en video på datorn (med ljud från datorn)? Jag hittar inte denna funktion och inte hitta något när jag sökt på nätet heller..

/S
Citera
2019-02-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulwax
Är det möjligt att samtidigt som man har en video (med ljud från TV:n) via Apple TV som man har en video på datorn (med ljud från datorn)? Jag hittar inte denna funktion och inte hitta något när jag sökt på nätet heller..

/S

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt men skulle du kunna omformulera den frågan meningen för jag förstår inte vad du menar?
Vill du spela upp en video på Apple tvn? Med Apple tvn som källa och ljudet skall komma ifrån datorn? Om det är vad du menar så nej det är inte möjligt.
Citera
2019-02-21, 21:42
Medlem
systems avatar
Citat:

/S
Jag googlade din fråga ordagrant. Inga träffar.
Citera
2019-02-21, 23:41
Medlem
Citat:

/S

Kan du förtydliga vad exakt du vill göra? Det är svårt att begripa vad du menar i den texten...
Citera
2019-02-22, 07:56
Medlem
ImBurnings avatar
Går det att koppla upp en Apple-tv till en Samba-share på en Linuxdator?

Vad jag har förstått, så finns det inget usb-uttag på Apple-tv:n, eller?
Citera
2019-02-22, 08:14
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImBurning
Går det att koppla upp en Apple-tv till en Samba-share på en Linuxdator?

Vad jag har förstått, så finns det inget usb-uttag på Apple-tv:n, eller?
Inget usb nej.
Citera
2019-02-22, 08:17
Medlem
Luxuss avatar
Citat:

/S

Du vill titta på en film från på tvn, å en helt annan film på datorn?
Ja det går utmärkt.

Dock kan det krångla om du försöker göra det genom att spela upp båda filmerna på datorn oh sen få det till appletvn genom skärmdelning.

Att båda filmerna fysiskt ligger på samma hårddisk är inget hinder dock
Citera
2019-07-31, 12:47
Medlem
Jag har iPhone X och filmar allting uteslutande i 4K 60 fps. Varför inte, om man har utrymme för det?
Givetvis tänker jag då att jag vill kunna se detta högupplösta material på min 4K-tv. För det behövs en Apple TV 4K, inte sant? Vad upptäcker jag? Att Apple TV 4K inte ens stödjer AirPlay-videostreaming i 4K.

Vad fan är det frågan om? Apple har ju blivit ett skämt på riktigt. Så jag ska alltså äga en telefon för 14.000 kr, ha en 4K-tv för ungefär lika mycket, och köpa deras tv-utrustning för 2.000 kr, och den kan inte ens ta emot 4K-video från sin mobiltelefon inom samma företag? Det här liknar en cirkus.

Ärligt talat... Jag är så less på att de fortsätter att underprestera. De gör ju ingenting rätt och riktigt längre. Vad är lösningen?
Citera
2019-09-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag har iPhone X och filmar allting uteslutande i 4K 60 fps. Varför inte, om man har utrymme för det?
Givetvis tänker jag då att jag vill kunna se detta högupplösta material på min 4K-tv. För det behövs en Apple TV 4K, inte sant? Vad upptäcker jag? Att Apple TV 4K inte ens stödjer AirPlay-videostreaming i 4K.

Vad fan är det frågan om? Apple har ju blivit ett skämt på riktigt. Så jag ska alltså äga en telefon för 14.000 kr, ha en 4K-tv för ungefär lika mycket, och köpa deras tv-utrustning för 2.000 kr, och den kan inte ens ta emot 4K-video från sin mobiltelefon inom samma företag? Det här liknar en cirkus.

Ärligt talat... Jag är så less på att de fortsätter att underprestera. De gör ju ingenting rätt och riktigt längre. Vad är lösningen?
Du har rätt, inte ens AirPlay2 stöder streaming i 4K.
Citera
2019-09-06, 23:09
Medlem
GormDenGamles avatar
Är det någon som har problem med att se filmer som ni har köpt? Allt ljud är efter.
Det spelar ingen roll om jag stänger och startar om eller om jag återställer den till fabriksinställningar. Ljudet hänger likväl inte med i filmen.

Och jag installerade den nya betan för ett par veckor sedan. Har inte fungerat felfritt. Men har gått.
Men nu när jag fabriksåterställde Apple TV:n, förväntade jag mig att betan var borta. Men icke. Hur får jag bort betan?
Citera
2019-09-07, 01:04
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Är det någon som har problem med att se filmer som ni har köpt? Allt ljud är efter.
Det spelar ingen roll om jag stänger och startar om eller om jag återställer den till fabriksinställningar. Ljudet hänger likväl inte med i filmen.

Och jag installerade den nya betan för ett par veckor sedan. Har inte fungerat felfritt. Men har gått.
Men nu när jag fabriksåterställde Apple TV:n, förväntade jag mig att betan var borta. Men icke. Hur får jag bort betan?
Är det två frågor du ställer?

Osynk hade jag tidigare, för kanske två år sedan, men minns ej då det försvann. Dock minns jag att jag löste det genom att pausa och sedan starta. Osynket liknade som om ljud och bild låg på olika spår med olika längd = det var bra vid start men blev irriterande senare och sög bananfluga vid 20 min. Som sagt, det är inget problem längre.

Någon beta har jag inte kört.

Kanske har du hjälp av ovanstående, kanske har du det inte. Men jag har iallafall motionerat fingrarna då jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in