Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-05, 21:36
  #541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Ah sen har jag läst att det fungerar smidigare och är snyggare än TV-apparaternas OS, men det stämmer nog mest om man redan är en Apple-användare vilket jag är. Sen läste jag på reddit att man kan stänga av wifi på TV för att den spårar vad man gör medan Apple TV inte gör det.

Jag antar att det också blir enklare att koppla datorn, mobilen m.m. till den om allt man har är från Apple.

Om AppleTV är bra eller inte beror helt på din TV skulle jag påstå, jag hade en Apple TV 4K 2nd ett tag då många rekommenderade det, jag använder mycket Apple produkter men ärligt talat ser jag inte alls poängen med det om du har en någorlunda modern TV.

Själv köpte jag en ny Samsung förra året och den har i stort sett appar för allt som AppleTV (inklusive Apples egna TV+, Airshare osv) har plus fördelen attt man bara behöver en fjärrkontroll när man växlar mellan olika enheter, vilket var en av de saker jag tyckte var värst med AppleTVn när jag hade den, det är nog en annan sak om man enbart använder AppleTV hela tiden men växlar du mellan olika HDMI ingångar osv.
Förutom att själva AppleTV fjärrkontrollen är värdelös, speciellt touch funktionen som var bland det första jag stängde av då det var som att spela en slots maskin när man försökte navigera, vilket var en stor besvikelse då allt annat Apple gjort med touch har fungerat perfekt så som mobiler, ipad, dator touchpads osv men här fungerar det inte alls bra det är mycket för känsligt och det går heller inte ställa in så det blir bättre.

Jag tror betydligt mer på som en tidigare användare skrev att Apple TV är något du kan köpa om mjukvaran i din TV inte längre supportas eller är för långsam alternativt du bara använder TVn för att konsumera prenumerationstjänster och eller vill enkelt kunna ta med dig "dina abonnemang" om du åker på semester till sommarstugan eller dyl.

Till sist så försöker Apple påskina att Apple TV också fungerar som spel-konsol men de glömmer nämna att i princip ingen släpper några spel för den och så de som finns är de som är på Apple Arcade, vilka överlag inte är mycket att hänga i julgranen (det är ungefär ocean horn 2 eller så som är max där), utöver det behöver du skaffa en spelkontroll (Xbox/Playstation kontroller).
__________________
Senast redigerad av JohnnyMnemonic 2024-03-05 kl. 21:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback