2015-11-04, 09:37
Medlem
vitapumpss avatar
Jag duschar alltid efter att haft samlag. S det s...
Citera
2015-11-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av big-3ljo
Lite d o d hnder det att min fru inte duschar efter att vi haft sex. Nr jag sger inte duschar d menar jag 1-3 dagar utan att duscha trots att jag kommer i henne under tiden. Vanligt att tjejer gr s eller brukar de flesta duscha efter sex? Finns det ngra risker fr infektioner?

Borde utfrdas en varning! Skulle inte ta i henne med en tng!
Att utseendet inte r p topp accepteras, men skter hon inte sin hygien, s r det tvrstopp.
Senast redigerad av clevernickname 2015-11-04 kl. 14:39.
Citera
2015-11-04, 14:50
Medlem
wastedandlazys avatar
Helt normalt... p musikfestivaler p sommaren!! Festivalfitta ftw
Citera
2015-11-04, 22:43
Medlem
HeligKossas avatar
sch, s jvla smutsig blir man inte av att inte duscha p 3 dagar. Kan sjlv ibland pgrund av lathet lta bli att duscha p tre dagar och om man inte varit med om ngon fysisk aktivitet s luktar man inte ckligt. Det r mer efter 3+ dagar det blir illa.

Men som sagt s borde hon p ngot stt frscha till sig efter svettigt sex.
Citera
2015-11-05, 04:25
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qessica
Edit: risk fr infektioner fr att hon inte duschar efter sex? Nej. Hon spolar ju (frhoppningsvis!) Inte upp vatten i sin va JJ..
Men kissa efter sex br hon gra.

Sperma r inte riskfritt fr underlivet om vi sger s. Sprutar killen i en utan att man duschar kar risken fr infektioner. Desto viktigare r det att kissa efter sex, som du sger.

Citat:
Ursprungligen postat av HeligKossa
sch, s jvla smutsig blir man inte av att inte duscha p 3 dagar. Kan sjlv ibland pgrund av lathet lta bli att duscha p tre dagar och om man inte varit med om ngon fysisk aktivitet s luktar man inte ckligt. Det r mer efter 3+ dagar det blir illa.

Men som sagt s borde hon p ngot stt frscha till sig efter svettigt sex.

Jag hller med. Man behver faktiskt inte duscha mer n var tredje dag. Mnga mn tror att det kvinnliga underlivet mr bttre av att tvttas s ofta som mjligt, men s r det absolut inte.
Citera
2015-11-05, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Man behver faktiskt inte duscha mer n var tredje dag.

Man behver faktiskt inte duscha.

Enligt https://en.wikipedia.org/wiki/Shower s
Citat:
The ancient Greeks were the first people to have showers.
vilket rimligen borde innebra att mnniskan under den absolut vervgande delen av sin historia inte har duschat.

Enligt http://www2.svenskaakademien.se/sven...natet/ordlista betyder ordet "hygien" hlsovrd(slra).

Enligt Agnes Wold, professor i klinisk bakteriologi, finns det inte ngon medicinsk vinning av att duscha.

Citat:
99 procent av alla mnniskor som har levt har inte duschat. Och de har inte dtt p grund av det. Alla fr naturligtvis duscha hur mycket eller lite de vill, men ingen ska tro att det finns ngon medicinskt frdelaktig effekt. Duschar gr man av sociala skl, sger professorn.

http://www.metro.se/nyheter/darfor-h...DBDxAEPAFswpI/
Citera
2015-11-05, 05:06
Medlem
Jo det r ckligt att inte duscha p 3 dagar. Oavsett vad ni kommer med fr pstenden. Lika korkade som idioten som inte duscha efter idrotten fr "han inte svettats s mycket".

Fy fan.
Citera
2015-11-05, 05:38
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASH4077
Man behver faktiskt inte duscha.

Enligt https://en.wikipedia.org/wiki/Shower s vilket rimligen borde innebra att mnniskan under den absolut vervgande delen av sin historia inte har duschat.

Enligt http://www2.svenskaakademien.se/sven...natet/ordlista betyder ordet "hygien" hlsovrd(slra).

Enligt Agnes Wold, professor i klinisk bakteriologi, finns det inte ngon medicinsk vinning av att duscha.

http://www.metro.se/nyheter/darfor-h...DBDxAEPAFswpI/

Fast det finns ju mer n bara en anledning till att mnniskor dog titt som ttt fr tusentals r sedan. Det r givetvis ndvndigt att duscha, tvtta hnderna och skta om sin hygien. Det r frmst i utvecklingslnder de inte tar hand om sin hygien - av frsteliga skl s klart. Hur bra tror du att det r att inte duscha och tvtta av sig nr man har mens? Efter operationer? Efter en frlossning? Efter att man har haft magsjuka?

Jag gillar inte att kritisera medicinska underskningar eftersom jag rligt talat inte har ngon koll, men du frstr vl att det hr r nonsens?

Citat:
99 procent av alla mnniskor som har levt har inte duschat. Och de har inte dtt p grund av det. Alla fr naturligtvis duscha hur mycket eller lite de vill, men ingen ska tro att det finns ngon medicinskt frdelaktig effekt. Duschar gr man av sociala skl, sger professorn.

Artikeln sger ju inte bara att det inte r viktigt att duscha, den sger ocks att ens hygien ver huvud taget inte ens r viktig att skta.

Men till stor del stmmer det att vi duschar av sociala skl d det egentligen borde vara av medicinska skl. Egentligen behver vi inte duscha s ofta som mnga tror. Vi vill helt enkelt inte lukta ckligt eftersom det r ckligt att lukta ckligt. Jag duschar hret tv gnger i veckan och mitt underliv ungefr tre-fyra gnger i veckan. Dremot duschar jag alltid efter sex om killen har kommit i mig.

Jag tvttade hret senast i lrdags och det ser nd frscht ut nu. Dock har jag turen att mitt hr kan g otvttat i typ tio dagar innan det brjar se smutsigt ut.
Senast redigerad av norrlandsguldare 2015-11-05 kl. 05:41.
Citera
2015-11-05, 07:06
Medlem
Citat:
Men till stor del stmmer det att vi duschar av sociala skl d det egentligen borde vara av medicinska skl. Egentligen behver vi inte duscha s ofta som mnga tror. Vi vill helt enkelt inte lukta ckligt eftersom det r ckligt att lukta ckligt. Jag duschar hret tv gnger i veckan och mitt underliv ungefr tre-fyra gnger i veckan. Dremot duschar jag alltid efter sex om killen har kommit i mig.

Varfr duschar du alltid efter sex om killen har kommit i dig men inte s ofta annars? Om det r fr att inte lukta ckligt s betyder det att killens sperma gr att du lukta ckligt? Din kropp producera urin varje dag men det luktar inte lika mycket som nr det kommer in lite sperma? Luktar sperma mer n urin?
Citera
2015-11-05, 07:35
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Varfr duschar du alltid efter sex om killen har kommit i dig men inte s ofta annars? Om det r fr att inte lukta ckligt s betyder det att killens sperma gr att du lukta ckligt? Din kropp producera urin varje dag men det luktar inte lika mycket som nr det kommer in lite sperma? Luktar sperma mer n urin?

Varfr jmfr du en kroppsvtska frn en annan mnniska med din egen urin som kommer frn din kropp? Det handlar inte om vad som luktar. Och ja, vntar jag i tv dagar med att tvtta mig efter att ha haft sex s luktar det definitivt surt och jvligt.

Om du inte kissar ut sperman och tvttar dig (frslagsvis med olivolja) s lper du strre risk fr att f infektioner, men det beror ju p hur din kropp fungerar ocks. Jag har en vn som fick svamp hela tiden och hennes gynekolog kom fram till att det r bst om hon inte lter sin pojkvn komma i henne. Sedan hon brjade flja det rdet har hon inte haft svamp.

Dessutom frstr jag inte varfr du tror att underlivet mr bttre av att tvttas ofta? Att man tvttar sitt underliv fr ofta r ju det som oftast leder till svampinfektioner. Var tredje dag fungerar utmrkt.

Flera av mina vnner, inklusive jag sjlv, har ftt tipset av gynekologer att tvtta med olivolja. Efter att jag brjade med det har fan mitt underliv mtt som en drottning.
Citera
2015-11-05, 16:27
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Varfr jmfr du en kroppsvtska frn en annan mnniska med din egen urin som kommer frn din kropp? Det handlar inte om vad som luktar. Och ja, vntar jag i tv dagar med att tvtta mig efter att ha haft sex s luktar det definitivt surt och jvligt.

Om du inte kissar ut sperman och tvttar dig (frslagsvis med olivolja) s lper du strre risk fr att f infektioner, men det beror ju p hur din kropp fungerar ocks. Jag har en vn som fick svamp hela tiden och hennes gynekolog kom fram till att det r bst om hon inte lter sin pojkvn komma i henne. Sedan hon brjade flja det rdet har hon inte haft svamp.

Dessutom frstr jag inte varfr du tror att underlivet mr bttre av att tvttas ofta? Att man tvttar sitt underliv fr ofta r ju det som oftast leder till svampinfektioner. Var tredje dag fungerar utmrkt.

Flera av mina vnner, inklusive jag sjlv, har ftt tipset av gynekologer att tvtta med olivolja. Efter att jag brjade med det har fan mitt underliv mtt som en drottning.
Och vid besk som en kung? Glidmedel p kpet...
Citera
2015-11-05, 19:21
Medlem
Citat:

Jag som kille undrar bara hur cklig sperma r fr tjejer? Eftersom jag inte r tjej s vill jag veta. Bra att veta om min sperma gr att tjejer stinker/knner sig cklig att de mste duscha? Kanske r det s att killars kroppsvtskor stinker fortare n tjejers kroppsvtskor? Jag som kille tycker allmnt att kvinnors kroppar knns renare och luktar godare n manliga kroppar. r det bara fr att jag gillar tjejer och drfr inbillar mig eller r det s manliga kropp och kroppsvtskor faktiskt r smutsigare och stinker fortare n kvinnliga kropp/kroppsvtskor? r det drfr tjejer ofta duschar efter sex? Om tjejer istllet har lesbisk sex kanske de inte knner sig lika smutsig eftert?

Jag har inga synpunkter p hur ofta du tvttar dig. Vill bara ha svar p min fundering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in