2015-11-02, 18:31
Medlem
Har en fundering gällande koftor/cardigans:

Tröjor som denna:
https://www.zalando.se/pier-one-koft...2i00o-c11.html

Majoriteten av alla kvinnor jag träffat blir alldeles galna när de ser sådana typer av tröjor. Mitt ex speciellt köpte ingen annan typ av tröjor till mig, även ifall jag sällan bar dem (tycker dom är för klumpiga).

Kvinnor och män av flashback.org, vad är det med denna typ av plagg som gör er så upphetsade?
Mysgubbe-faktorn?

//kiret
Citera
2015-11-02, 18:40
Avstängd
Inte upphetsande alls, och precis som du skrev, klumpiga och ibland obekväma då det blir för varmt. Köp en snygg Cardigan i Merino-ull i stället. Extremt bra material och snygg, passar till både t-shirt och skjorta.
Citera
2015-11-02, 18:40
Medlem
Jag är kille men har massor liknande tröjor med sån krage, passar perfekt nu på höst och vinterhalvåret
Citera
2015-11-02, 19:37
Medlem
Klownfaces avatar
Känns metrosexuellt. Ser ut som något som Legolas i sagan om ringen skulle ha på sig, har du långt blont hår så är det bara att köra
Citera
2015-11-03, 11:35
Medlem
Litetmongobarns avatar
Inget konstigt med det på män tycker jag! Kör på
Citera
2015-11-03, 12:43
Medlem
Wzzys avatar
När jag ser såna där tänker jag på Paradise Hotel och tribaltatueringar. Men överlag tycker jag koftor passar bra på killar.
Citera
2015-11-04, 23:45
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiret

Tröjor som denna:

Majoriteten av alla kvinnor jag träffat blir alldeles galna när de ser sådana typer av tröjor. Mitt ex speciellt köpte ingen annan typ av tröjor till mig, även ifall jag sällan bar dem (tycker dom är för klumpiga).

Kvinnor och män av flashback.org, vad är det med denna typ av plagg som gör er så upphetsade?
Mysgubbe-faktorn?

//kiret

Kofta är ett vidrigt, könlöst och stillöst plagg, speciellt när det gäller män. Kofta använder man när man ser ut som Ingvar Oldsberg eller Arne Weise.
Citera
2015-11-06, 00:44
Medlem
tronpretendents avatar
Jag är avogt inställd till dessa. Det känns som att designern inte kunnat lägga band på sig själv, utan bara slängt på allt han gillar: Sjalkrage är snyggt, det skall jag ha. Kabelstickat? Givet. Duffelknäppning är fräscht, det här kan ju bli hur snyggt som helst. Så står man plötsligt där med en kofta som får en att känna sig ungefär som när man är proppmätt efter huvudrätten och det bärs in en fet, gräddig tårta.

Postkods-Sjöberg bar sådana för typ 7 år sedan, det ensamt.
Senast redigerad av tronpretendent 2015-11-06 kl. 00:49.
Citera
2015-11-06, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tronpretendent
Jag är avogt inställd till dessa. Det känns som att designern inte kunnat lägga band på sig själv, utan bara slängt på allt han gillar: Sjalkrage är snyggt, det skall jag ha. Kabelstickat? Givet. Duffelknäppning är fräscht, det här kan ju bli hur snyggt som helst. Så står man plötsligt där med en kofta som får en att känna sig ungefär som när man är proppmätt efter huvudrätten och det bärs in en fet, gräddig tårta.

Postkods-Sjöberg bar sådana för typ 7 år sedan, det ensamt.

Håller till viss del med, jag älskar koftor med sånna här kragar men 80% av alla koftor ser för mycket ut och har sämst passform. Cleant och enkelt fungerar bäst.
Citera
2015-11-23, 12:24
Medlem
Ils avatar
Jag tycker ärligt talat att koftor oftast är ett plagg för kvinnor.
Så om du har en metrosexuell stil så kör på.

Är du lite mer åt det manliga hållet så kom ihåg att gränsen ofta är hårfin att det ser snyggt ut eller att du bara ser ut som mammas vuxenpojke som ärvt mormors gamla kofta.
Citera
2015-11-23, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiret

Tröjor som denna:

Mysgubbe-faktorn?

//kiret

Tröjan du länkar till är riktigt ful. Det första man lägger märke till är träbitarna framtill.

En cardigan kan jag tänka mig som alternativ till kavaj. Mer casual och känns ledigare som plagg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in