2016-12-01, 21:59
Medlem
LT10s avatar
Özcan, MP, Stahre tillbaka. Kan bli en och annan stökig presskonferens.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
ÖSK släpper nu högerback Daniel Björnquist. Med sin snabbhet bör han egentligen alltid vara ett hot offensivt men tack vare två julgransfötter leder det dock väldigt sällan till något. Om detta innebär att vi nu får trupplats för en ny etablerad vänsterback så är det helt klart värt det.

Lorentzon och Hagge på högerbacken nästa år låter kanske inte så sexigt men känns tillräckligt stabilt att klara ett år med om vi nu samtidigt kan ta in något bättre än Valgardsson/Ring till vänster.

Det har tidigare ryktats om Djurgården för Björnquist, får se om det visar sig ligga något i det.
Tror inte Björnquist är aktuell för oss i alla fall. Vi fick in Kebba i somras, T.Björkström har ett år kvar på kontraktet och får vi iväg honom lär vi ta in en yngre förmåga. Har viskats lite om BP's 98:a Felix Beijmo.
2016-12-01, 22:12
Medlem
Danieloss avatar
Tycker det vore jävligt taskigt om Özkan plundrar AFC på ytterligare folk.
2016-12-02, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Svårt att tro. Vi har förmodligen seriens snabbaste högerback (Kebba), tyvärr även han begåvad med julgransfötter även han. Så vore ingen större förbättring. Säkert bättre än Björkström dock.
Åh andra sidan skulle du och jag säkert vara bättre än än Björkström också, han har varit klappkass stundtals.

Vi har även Gunnarsson som i grunden är högerback så tvivlar på att det finns intresse från DIF.
2016-12-02, 07:38
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Blir så jävla trött på PK-media. Vem fan bryr sig om Özcan har invandrarbakgrund? Av våra 3 senaste tränare innan har 1 varit svensk men såg inget snack om sånt då. Özcan har dessutom varit tränare i Allsvenskan tidigare så känns bara som media vill plocka politiska poänger.

Tycker han är det mest rimliga alternativet och är försiktigt optimistisk, gillar att han tycker om passion från supportrar och har det själv. Dessutom vet han hur man vinner, fast i lägre serier. Men som vanligt gäller såklart: prestera eller dra.
2016-12-02, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Blir så jävla trött på PK-media. Vem fan bryr sig om Özcan har invandrarbakgrund? Av våra 3 senaste tränare innan har 1 varit svensk men såg inget snack om sånt då. Özcan har dessutom varit tränare i Allsvenskan tidigare så känns bara som media vill plocka politiska poänger.

Alltså det är ju intressant eftersom svensk fotboll är så jävla seg. Tränare med invandrarbakgrund har ju nästan bara funnits i invandrarlag under lång tid. Det har väl blivit lite bättre men fortfarande slarvas massor av tränartalang bort för att styrelserna inte kan se längre än vad egna näsan räcker. Och det handlar naturligtvis inte om svensk eller inte svensk. Özcan är svensk, men han är utomeuropeisk invandrare. Han lär väl vara den enda allsvenskan haft.
2016-12-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enokw
Alltså det är ju intressant eftersom svensk fotboll är så jävla seg. Tränare med invandrarbakgrund har ju nästan bara funnits i invandrarlag under lång tid. Det har väl blivit lite bättre men fortfarande slarvas massor av tränartalang bort för att styrelserna inte kan se längre än vad egna näsan räcker. Och det handlar naturligtvis inte om svensk eller inte svensk. Özcan är svensk, men han är utomeuropeisk invandrare. Han lär väl vara den enda allsvenskan haft.
DIF har dock 2 sm-guld med en invandrartränare (förvisso delat styre). Har egentligen svårt att se att Özcans bakgrund skulle skilja sig markant ifrån någon svensk tränare, läste någonstans att han varit i syrianska som spelare i 20 år och därefter tränat klubben i 10 år. Följde knappt allsvenskan när syrianska spelade i högsta serien, men skiljer sig deras sätt att spela fotboll verkligen nämnvärt från övriga klubbar?

Med det sagt tror jag stenhårt på Özcan. Högmo som var det mest troliga andra alternativet skulle säkert inte göra det dåligt, men tror att han hade fått för högt ställda förväntningar på sig. Hade blivit förjävla dyr dessutom. Özcan verkar ha liknande tränaregenskaper som Dempsey hade, men med en bättre förmåga att kunna anpassa taktiken efter motstånd.
2016-12-02, 20:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
AFC:s Omar Eddahri ska ha varit på Årsta. Vänsterytter, teknisk... precis vad som behövs.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-hammarby-har-traffat-afc-stjarnan/
Senast redigerad av Fred Friendly 2016-12-02 kl. 20:36.
2016-12-02, 21:28
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
AFC:s Omar Eddahri ska ha varit på Årsta. Vänsterytter, teknisk... precis vad som behövs.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-hammarby-har-traffat-afc-stjarnan/
Farbror Özcan ser till att han hamnar rätt.

2016-12-02, 21:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Farbror Özcan ser till att han hamnar rätt.

Är väl lite det som gör mig glad, att vi hugger på en spelare som är relativt ung och på väg upp.
Känns ju annars som en typisk Dif-värvning. Väntat på att vi också börjar värva denna kategori sv spelare. Ville ha Kerim och Nyholm... Mats är trött och medioker.
2016-12-02, 22:12
Medlem
bagarn29s avatar
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/blavitt-i-mote-med-bert-karlsson-vet-om-att-det-tagits-kontakt/

Citat:
De bjöd in mig och vi diskuterade samarbeten. Jag hade ett förslag att jag ska få visa upp mina villavagnar på Kamratgården. Dels vill jag visa upp dem och sen kan det gynna IFK ekonomiskt. Sen ville de att jag skulle köpa in mig i en spelarkvot, säger Karlsson till Göteborgsposten.

Karlsson ställer sig initialt sett positiv till det eventuella upplägget.

- Det är inte omöjligt att jag går in i det. Men då vill jag ha igång det andra också, mina vagnar, säger Karlsson.

Villavagnar på Kamratgården? Är ekonomin så dålig eller är det ett skämt?
2016-12-02, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/blavitt-i-mote-med-bert-karlsson-vet-om-att-det-tagits-kontakt/

Bert vill få till ett avtal där Kamratgården används för ensamkommande barn.
2016-12-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Villavagnar hyrs ut till eu-migranter? Bert i ett nötskal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in