2016-08-11, 14:04
Medlem
Hoppas Gren och scoutingen har gjort en ny Haitam, och att vi får ett riktigt jävla enrgifyllt, välspelande rivjärn i Scott med potential till vidareförsäljning, han lär ju dock inte vara så billig som Haitam var när han kom.

Kom ihåg att Haitam fick mycket skit från många innan han kom in i det, sedan gick det snabbt.
2016-08-11, 14:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
@DKristoffersson 8 minför 8 minuter sedan Salvador, Brasil

Både Djurgården och AIK jobbar på att ta in en anfallare i sista stund. #sillyseason
Spännande värre.
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hoppas Gren och scoutingen har gjort en ny Haitam, och att vi får ett riktigt jävla enrgifyllt, välspelande rivjärn i Scott med potential till vidareförsäljning, han lär ju dock inte vara så billig som Haitam var när han kom.

Kom ihåg att Haitam fick mycket skit från många innan han kom in i det, sedan gick det snabbt.
VFK på en blivande 28-åring som just anlänt?

Ska till en jävla kometresa.
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-08-11 kl. 14:32.
2016-08-11, 15:08
Medlem
Så jävla vidrigt av IFK Göteborg att ta in en 28-årig medelmåtta från fucking Australien när man redan har Billy på den positionen som gör det mer än godkänt. Göteborg kväver verkligen sina unga talanger. Det var länge sedan ni var ledande på att ta fram och exportera unga spelare.

Tacka vet jag Peking och MFF samt Häcken och en del andra klubbar.
2016-08-11, 15:13
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Rasmus Elm? Sebastian Eriksson? ( )

Jag tror vi har 3-4 man på MFF:s mittfält som jag hade valt före Sebastian Eriksson utan att tveka, och ytterligare ett par med viss tvekan.

Frisk borde Farnerud vara i klass med Elm, efter vad jag sett och hört.

Edit: Såg nu att du var ironisk, tänkte väl det.
Senast redigerad av Rubbe 2016-08-11 kl. 15:22.
2016-08-11, 15:15
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Scott Jamieson, vänsterback från Australien, klar för IFK.
Kontrakt fram till december 2018.

I mina ögon en rätt tveksam värvning. Känns lite grann som man från klubbledningen pissar på sina egna talanger när man gör denna typ av värvning. Hade hellre sett att man gett Billy chansen mer ordentligt än man gjort då han inte har gjort bort sig de gånger han spelat.

Det vill till att denne australier verkligen går in och dominerar sin vänsterkant från start och är en avgörande injektion för att ta klubben till EL-gruppspelet för att jag ska finna denna värvning vettig.

Finns det någon trovärdig uppgift på hur mycket vi betalar för honom?
Senast redigerad av MangoChutney 2016-08-11 kl. 15:19.
2016-08-11, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
I mina ögon en rätt tveksam värvning. Känns lite grann som man från klubbledningen pissar på sina egna talanger när man gör denna typ av värvning. Hade hellre sett att man gett Billy chansen mer ordentligt än man gjort då han inte har gjort bort sig de gånger han spelat.

Det vill till att denne australier verkligen går in och dominerar sin vänsterkant från start och är en avgörande injektion för att ta klubben till EL-gruppspelet för att jag ska finna denna värvning vettig.

Skönt att vi är på samma sida här.
2016-08-11, 15:33
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Spännande värre.
Kan Johan Elmander tänkas vara på gång för endera klubb?
2016-08-11, 15:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Kan Johan Elmander tänkas vara på gång för endera klubb?

Geert den Ouden lär göra det bra i TV-laget.
2016-08-11, 15:46
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Så jävla vidrigt av IFK Göteborg att ta in en 28-årig medelmåtta från fucking Australien när man redan har Billy på den positionen som gör det mer än godkänt. Göteborg kväver verkligen sina unga talanger. Det var länge sedan ni var ledande på att ta fram och exportera unga spelare.

Tacka vet jag Peking och MFF samt Häcken och en del andra klubbar.

Så du menar att vi ska ha en vänsterback i truppen nu när vi ska spela EL PO, förhoppningsvis gruppspel och sen även Allsvenskan?

Och hur vet du att Jamieson är en medelmåtta?
Har du en större kunskap om hans kvalitéer än vad våra scouter har?

F.ö. förstör ert jävla plastgräs svensk fotboll mer än att vi värvar in en vänsterback.
2016-08-11, 16:15
Medlem
girigfans avatar
som djurgårdare är man riktigt nöjd över isak, men givetvis snackade han med mff först.
2016-08-11, 16:25
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
F.ö. förstör ert jävla plastgräs svensk fotboll mer än att vi värvar in en vänsterback.
Höjer vi den allsvenska spelkvaliteten för mycket eller vad menar du? Börja vinn era hemmamatcher först, inte sedan 2013 har vi torskat mot er i Göteborg. Det måste kännas bra va, din bittra fan?
2016-08-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Enligt rykten så begärde han för mycket och man valde Wiland. Jag är nöjd med Wiland, men visst smäller Isaksson högre.
Det var snarare Kasimpasa som trilskades, om jag vill minnas rätt.

Isaksson är en oerhört bra målvakt för allsvenskan, men jag vet inte riktigt om målvakt är den position där DIF är i akut behov av förstärkning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in