2016-01-28, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Flashbackspekulationer när de är som bäst.
Eller realistisk.
2016-01-28, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Lite rykten så här tidigt på morgonen, Magnus Eriksson skall tydligen vara på väg tillbaka till oss. Nu vet jag inte hur mycket man ska lita på dessa rykten men jag ser gärna honom i himmelsblått igen. Dock uppstår problemet var man skall spela honom i så fall.
Var har du hört det?
2016-01-28, 12:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Var har du hört det?

Det är internetskvaller. Om inte Bröndby aktivt försöker bli av med honom så tror jag att Eriksson ger det en längre chans än så här.
2016-01-28, 13:00
Avslutad
Citat:
Var har du hört det?

Som Mishima skrev internetskvaller.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är internetskvaller. Om inte Bröndby aktivt försöker bli av med honom så tror jag att Eriksson ger det en längre chans än så här.

Nu tror jag inte heller det blir av men det är silly-tider och det är roligt att spekulera.
2016-01-28, 13:40
Medlem
pinuppans avatar
Citat:
Eller realistisk.

Nej. Jag ska inte påstå att jag är insatt, men den med marginal största investeraren har "bytt klubb". I övrigt har spelarinvest varit en besvikelse, och det är oklart hur stor betydelse de kommer ha i framtiden.

Så påstående att detta kommer skada ÖSK i det långa loppet är långt ifrån en absolut sanning.
2016-01-28, 14:14
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinuppan
Nej. Jag ska inte påstå att jag är insatt, men den med marginal största investeraren har "bytt klubb". I övrigt har spelarinvest varit en besvikelse, och det är oklart hur stor betydelse de kommer ha i framtiden.

Så påstående att detta kommer skada ÖSK i det långa loppet är långt ifrån en absolut sanning.
Det är snarare väldigt klart. De kommer inte ha betydelse alls med tanke på att det ska avvecklas till följd av förbudet mot tredjepartsägande.
2016-01-28, 16:00
Bannlyst
Johan Hammar till ÖIS. Då ska bara Sana och Fadi väck.
2016-01-28, 16:29
Medlem
elpirros avatar
http://bloggar.expressen.se/fotbollssilly/2016/01/serie-a-klubbens-kontraktsforslag-till-kujovic/

Konstigt val enligt mig. De kommer med största sannolikhet åka ner till Serie B..
2016-01-28, 17:36
Medlem
intensifieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
http://bloggar.expressen.se/fotbollssilly/2016/01/serie-a-klubbens-kontraktsforslag-till-kujovic/

Konstigt val enligt mig. De kommer med största sannolikhet åka ner till Serie B..

I sådant fall lär det inte finnas speciellt många fler intressenter. Eftersom det är två olika kontraktsförslag innebär det förmodligen att Kujovic får lämna om de åker ner till Serie B och han kommer förmodligen få mycket speltid. Alternativen hade väl varit Kina eller Turkiet annars.
2016-01-28, 17:55
Medlem
Bajenjeppes avatar
Ryktas lite om att Nahir Besara vill tillbaka till Bajen. Själv gillar jag Nahir som fan och ser gärna honom i Bajen, men å andra sidan så har vi så jävla många mittfältare nu. Behövs en striker nu!

Vårat mittfält just nu:

Melker Hallberg
Johan Persson
Philip Haglund
Dusan Jajic
Oliver Silverholt
Kennedy
Fredrik Torsteinbö
Erik Israelsson
Måns Söderqvist
Imad Khalili
Arnor Smarason
Amadaiya Rennie
Lars Mendonca Fuhre

Rennie och Fuhre verkar ju kanske försvinna. Vi är fortfarande intresserade av islänningen Höskuldur och Petter lär ju kanske komma till oss i sommar.

Citat:

Känns spontant som en riktigt bra värvning för ÖIS.
2016-01-28, 18:30
Medlem
Citat:
Jag var övertygad om att någon nykomling eller något annat förväntat bottenlag i allsvenskan skulle knipa honom så för Örgryte är det en riktigt fin värvning.
2016-01-28, 19:11
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Eller realistisk.

Kul att så många malmöiter är så oroliga å våra investerares vägnar.

Bolaget genom vilket man tidigare kunnat investerat är redan avvecklat till följd av de nya reglerna kring detta, så de skulle ju ändå inte kunna investera på liknande sätt igen. Majoriteten av de som tidigare varit investerare är inte heller direkt några tänkbara sponsorer eller liknande av olika anledningar.

Så det faller ju redan där.

Sedan är alla parter redan från start medvetna om att ÖSK och ingen annan har beslutanderätt kring spelaren. ÖSK ska enligt överenskommelsen agera utifrån sina egna intressen, om det sedan faller ut så att riskkapitalisterna får avkastning så fine, win-win. Som riskkapitalist tar man just en risk i sin investering, det är inte Nordea Secura Fond som garanterar en viss avkastning det handlar om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in