2005-11-02, 18:16
Medlem
Finns det några andra program/tjänster som liknar Google Earth? Jag laddade hem nått som heter NASA Earth Wind som jag från beskrivningen på NASA's hemsida uppfattade som liknande. Fast jag kunde inte zooma in i närheten så bra med det programmet...
Citera
2005-11-03, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick-James
Finns det några andra program/tjänster som liknar Google Earth? Jag laddade hem nått som heter NASA Earth Wind som jag från beskrivningen på NASA's hemsida uppfattade som liknande. Fast jag kunde inte zooma in i närheten så bra med det programmet...

min spontana tanke är att det nog inte finns några andra gratis program som har samma upplösning och detaljrikedom som google earth, då det med all säkerhet lär ha krävt en hel del kapital för att köpa loss alla dom där sattelit- och flygfotobilderna som programmet bygger på, utan att i samma ha gjort så pass mycket marknadsföring för programmet att du och jag (och alla andra som haft 7 timmar på sig att svara på denna tråd) vetat om det
Citera
2005-11-03, 07:44
Medlem
groovesnuss avatar
I Sverige kan du använda www.lantmateriet.com. Jag zoomade in våra kåk såpass bra att man ser bilen och utemöblerna.
Citera
2005-11-03, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remadde
min spontana tanke är att det nog inte finns några andra gratis program som har samma upplösning och detaljrikedom som google earth, då det med all säkerhet lär ha krävt en hel del kapital för att köpa loss alla dom där sattelit- och flygfotobilderna som programmet bygger på, utan att i samma ha gjort så pass mycket marknadsföring för programmet att du och jag (och alla andra som haft 7 timmar på sig att svara på denna tråd) vetat om det

Nä, jag var också inne på den tanken. För mig är det ett under nog att google earth är gratis. Fast frågar man inte får man aldrig veta...
Citera
2005-11-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick-James
Nä, jag var också inne på den tanken. För mig är det ett under nog att google earth är gratis. Fast frågar man inte får man aldrig veta...

jojo, sant. fast å andra sidan drar dom ju inte STORA stålar på så mycket annat så

men visst.. (adde goes konspirtorisk)... det kan ju vara så att dom kör gratis ett tag för att skapa ngn. form av behov, och sedan när alla i världen med en uppkopplad dator helt har fastnat i programmet börjar de ta betalt
Citera
2005-11-03, 16:42
Medlem
Avva66s avatar
Här kan du se latitud och longitud också.
http://www.terraserver.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in