Citat:
Jo fast har man tagit mdma regelbundet även fast man mår skit av det så har man kanske ett problem med droger som behöver tas itu med. Även om man knarkar för att man mår dåligt så kan drogerna bli det självdestruktiva verktyget som gör att inget fungerar och att man inte kan sluta. Uppenbarligen så är det inte skitkul att knarka och ändå så fortsätter ts.
Nej, jag har ingen erfarenhet själv. Men jag har erfarenhet av missbruk och av att må dåligt. Mitt tips är att åka dit och vara ärlig och be om hjälp och sedan ta emot den hjälpen utan förbehåll. Det viktiga nu är att du får ditt liv tillbaka, inte att få fortsätta missbruka eller styra och ställa över vilka mediciner du ska ha.
Men känner du dig osäker så ta det försiktigt. Åk dit och berätta att du mår dåligt till att börja med och att du måste få hjälp. Sedan om/när du får förtroende så kan du berätta lite allteftersom. Du måste inte åka dit och lägga upp allt från början. Gör det när du känner dig tryggare. Börja med att berätta om hur du mår och dina tankar. Kanske är det faktiskt så att du i förlängningen även behöver hjälp med att bryta missbruket eftersom du fortsätter trots att du inte mår bra av det.
Det viktiga är att du får hjälp!
Nej, jag har ingen erfarenhet själv. Men jag har erfarenhet av missbruk och av att må dåligt. Mitt tips är att åka dit och vara ärlig och be om hjälp och sedan ta emot den hjälpen utan förbehåll. Det viktiga nu är att du får ditt liv tillbaka, inte att få fortsätta missbruka eller styra och ställa över vilka mediciner du ska ha.
Men känner du dig osäker så ta det försiktigt. Åk dit och berätta att du mår dåligt till att börja med och att du måste få hjälp. Sedan om/när du får förtroende så kan du berätta lite allteftersom. Du måste inte åka dit och lägga upp allt från början. Gör det när du känner dig tryggare. Börja med att berätta om hur du mår och dina tankar. Kanske är det faktiskt så att du i förlängningen även behöver hjälp med att bryta missbruket eftersom du fortsätter trots att du inte mår bra av det.
Det viktiga är att du får hjälp!
Det har varit kul att knarka. Fram tills häromdagen när jag bröt ihop och insåg vad som håller på att hända. Tro det eller ej så beror det främst på mitt umgänge. Vi alla har hållt på lika mycket och varje gång vi vill sluta så träffas vi och då är det kört. Har bestämt mig för att hålla mig borta från dem att tag nu och reda upp mitt liv igen.
Det är en bra idé att bygga upp ett förtroende innan jag säger för mycket. Har sagt till min läkare förut när jag hade psykos att jag tog MDMA en gång vilket ledde till min psykos. Det skrev dom inte ens in i min journal.