2015-11-02, 19:26
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
ENligt säkra källor är det svenskar, pundare men svenskar.

Ganska säker på att du ljuger men jag frågar ändå, vilka är dina "säkra källor"?
Citera
2015-11-02, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Ganska säker på att du ljuger men jag frågar ändå, vilka är dina "säkra källor"?

Ett par kompisar som de facto känner två poliser.
Jag litar på källan!
Citera
2015-11-02, 20:20
Medlem
Citat:
Jag litar på källan!

? hur vet polisen? o så jävla typiskt att snutjävlar inte kan hålla käft med info...ne här ska det pladdras på till vänner o bekanta, nån tystnadsplikt är det inte tal om!

det fanns ju inga övervakningskameror där, så hur vet snuten signalement? har offren berättat mer än vad som gått ut i media? uppenbart
Citera
2015-11-02, 20:29
Medlem
zergrushs avatar
Nog för att berikar-vinkeln är trovärdig, men jag skulle mycket väl kunna tänka mig att detta utförts av inhemsk pundar/wannabe-talang. Nivån av använt våld tyder på en viss grad av hävdelsebehov hos GM, att han ska bevisa hur hårdför och kriminell han är. Detta känns isåfall faktiskt nästan mer svenne (pulver)banan än nysvenskt då den senare folkgruppen brukar vara mer intresserade av den materiella vinningen vid den här typen av brott.
Citera
2015-11-02, 20:49
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Jag litar på källan!

Så du känner någon som känner någon... Ok, det låter ju som en säker källa.

Nåja, hoppas idioterna åker dit oavsett.
Citera
2015-11-02, 22:30
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadence
? hur vet polisen? det fanns ju inga övervakningskameror där, så hur vet snuten signalement? har offren berättat mer än vad som gått ut i media? uppenbart

Det är väl standardförfarande och gammal god utredningstradition att man inte går ut med varje detalj man vet?
Skulle man det hade man ju inte mycket att ställa s.k "kontrollfrågor" om....
Citera
2015-11-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
4-10 år för grovt rån, vågar sätta allt i min ägo att det blir 2 år och skadestånd som dom aldrig kommer betala om de skulle åka fast.

Händer det så hoppas jag på att åklagaren blir rånad i sitt hem, får armarna sönderslagna och tänderna utslagna samtidigt som smyckeskrin och plånböcker töms så får den känna på 2 år och skadeståndsbrott. Börjar bli riktigt förbannad på detta land nu.

Väldigt OT, pundande svenskar, psyksjuka tyskar och fulla engelska fotbollssupportrar blir våldsamma utan orsaker. Rasistpropaganda bara och tillför inte ämnet något så dumt att du försökte igen då.

Varför skulle påföljden vara åklagarens fel?
Givetvis lär en åklagare yrka på högre än vad som är realistiskt som tänkbart straff för grovt rån givet den ålder som gärningsmännen har.
Citera
2015-11-02, 23:51
Medlem
Men hur jävla värdelöst har FBs uthängarforum blivit egentligen.
Över ett med bara en massa skitinlägg och inte en trovärdig källa på vilka etniciteter vi har att göra med.
Är kidsen i Falkenberg bara facebookfjollor eller..... Borde vid det här laget finnas tiotals som vet om GMs är blattar eller svennar.
Citera
2015-11-02, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Det är naturligtvis inte etniska svenskar eftersom att aftonhoran och övrig MSM hade slängt upp bild på GM fort som fan isåfall. Ni vet väl hur det fungerar?

Klart Aftonbladet slänger upp bilder på GM innan någon ens vet vem det är.
Hur fan skulle dom kunna göra det hade du tänkt?
Citera
2015-11-03, 00:03
Medlem
Måste säga att FB levererar osedvanligt dåligt.
Tråden är enig om att invandrare är troliga gärningsmän (whats new?) - men 10 sidor av såna inlägg är helt meningslöst.
Fan, inte en vettig sakupplysning från folk i stan?

Att personerna använt någon form av droger känns sannolikt.
Till och med en idiot fattar ju att användandet av våld - till och med mycket våld - gör ju att ärendet prioriteras högre.

Skulle man nöjt sig med hot, tagit stålarna och dragit så hade det troligen inte ens blivit en riksnyhet och mer eller mindre vara glömt om 15-20 dagar.
Citera
2015-11-03, 02:15
Medlem
fredrochas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
Statistik talar nog för invandrare mitt svar till honom var OT just pga "blattar, dom gillar våld" vilket inte tillförde något.

Jag tror också på invandrare, dom har nog ett behov utav droger eller en skuld att betala pga droger; gissar på det sistnämnda just pga våldet. Det fick liksom inte gå fel, sen kanske dom lyckats utföra rånet och misshandlat därefter det vet man ju inte heller ännu när det finns så lite information att tillgå.

Kanske någon krog-turk som lånat lite för mycket pengar till en Jack Vegas maskin och sen konkat totalt. Brushan han hade med gjorde det säkert bara för det var skoj.

Skämt å sido... Så jävla hemskt för de utsatta, helt utanför alla rimliga våldsramar
Citera
2015-11-03, 08:02
Medlem
Bara jag som tycker tråden är rolig :P
Ser framför mig någon naiv tonårsbrutta som får tanden utslagen hon blir chockad å säger typ -aaaaj vafan gör ru? haha

Men on topic så tycker jag inte detta rån är särskilt "brutalt"
Gärningsmännen kan vara samma som var där första gången det är min teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in