2015-10-31, 23:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Nu kastas invandrarna ut i nöd och kyla. Jimmie Åkesson måste vara nöjd.

Du kan väl ta emot dom i ditt hem? Du måste väl redan ha några stycken hos dig annars är du bara en jävla hycklare.
Citera
2015-10-31, 23:33
Medlem
Citat:
Nu kastas invandrarna ut i nöd och kyla. Jimmie Åkesson måste vara nöjd.
Att det fortfarande finns människor som tror att SD skulle vara något extremt eller radikalt parti på något sätt förbryllar mig.

För att vara lite on-topic: Vad är det konstiga? Alla människor kan ju inte få asyl, det gick inte vägen helt enkelt. Även om jag mycket hellre hade sett han i vårt land än många som faktiskt får asyl.
Citera
2015-10-31, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brattalid
Jag tänkte som du, när jag lästa om det. Jag är jurist, och vill gärna veta mer, för att eventuellt kunna hjälpa honom.

Jag röstade på SD senast, men justa invandrare, som jobbar och vill bidra, ska få stanna i Sverige.

Bra att vi har dig och Behrang Kanziad ni ''kan det här''....
Citera
2015-10-31, 23:47
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Ytterligare en pizzabagare som gnäller att han inte får stanna.

Här har ni hans bolag.

http://www.allabolag.se/?what=Sinan+Coskun&where=&s.x=0&s.y=0

Inget av bolagen har skickat i någon års redovisning, men med tanke på att hans krogar ligger i Malmö , så kan man nog räkna med han nog gjort storta bidrag till den svarta ekonomin i Malmö.

Vet inte om ni har läst Sydsvenskans artikel om det skugg samhälle som finns i Malmö där en pizza kostar runt 60:- medan samma pizza kostar 90:- i Stockholm.

Visst låt honom få stanna om han klara en skatterevision på hans bolag.

Alla dom bolagen registrerades 2014 och 2015. Vart är hans gamla bolag?
Citera
2015-10-31, 23:50
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du kan väl ta emot dom i ditt hem? Du måste väl redan ha några stycken hos dig annars är du bara en jävla hycklare.
Det är så vitt jag vet olagligt att på privat väg ta in flyktingar i sitt hem och det är av legitima skäl.
Citera
2015-10-31, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Alla dom bolagen registrerades 2014 och 2015. Vart är hans gamla bolag?

Han han har en enskild firma som gjorde en omsättning på ca 1 till 1,4 miljoner om året. Vilket låter lite för att vara en pizzeria. Troligen stora mängder Svarta pengar.

Se den här (FB) Tjänar pizzabagare så bra? för djupare dykning Pizza branschen ekonomi.
Citera
2015-11-01, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
http://unvis.it/expressen.se/kvallsposten/sinan-driver-krog-med-fem-anstallda--utvisas/

Sånt här gör mig förbenad. 10 jävla år, och bidragit till svenska samhället. Sinnesjukt att han ska bli utkastad medans vi har de här jävla lyxmigranterna som sätter på oss i arslet. Varför skriver de inte orsaken till att han blir utvisad? Vad kan orsaken vara? Kan det ta 10 år att få en bestämmelse?

Det är väldigt enkelt. Vi tar in människor som kommer ifrån länder där de flyr ifrån någonting, huruvida det är förföljelse eller krig är irrelevant. Turkiet är inte ett sådant land. Om du kommer till Sverige från Turkiet så är du turist, om du väljer att söka visum här så är det helt okej - det du vet då är att visumet tar slut. Det står på visumet.
Om han nu hamnar i finkan pga att han inte gjorde värnplikten är samma öde som många Svenskar fick när de vägrade göra lumpen.
Citera
2015-11-01, 00:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det är så vitt jag vet olagligt att på privat väg ta in flyktingar i sitt hem och det är av legitima skäl.

Det är typ olagligt att tigga och sätta upp tältläger! Snälla nån hindras du av sådana petitesser är du ju faktiskt bara en på låtsas.
Citera
2015-11-01, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Han han har en enskild firma som gjorde en omsättning på ca 1 till 1,4 miljoner om året. Vilket låter lite för att vara en pizzeria. Troligen stora mängder Svarta pengar.

Se den här (FB) Tjänar pizzabagare så bra? för djupare dykning Pizza branschen ekonomi.

Det är ju bara räkna på det.
1 miljon / 365 / 75 = antalet pizzor de gör per dag = 36st.

Alla som har bedrivit eget eller restaurang på något vis vet att det är fysiskt omöjligt att gå runt på 2700kr intänkter per dag. Hyror/råvaror/personal etc...

Vi i Sverige måste börja förstå att skattemoralen i mellanöstern är så fruktansvärt låg så det är inte precis förvånande att deras samhällen ser ut som de gör.
Citera
2015-11-01, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Det är ju bara räkna på det.
1 miljon / 365 / 75 = antalet pizzor de gör per dag = 36st.

Alla som har bedrivit eget eller restaurang på något vis vet att det är fysiskt omöjligt att gå runt på 2700kr intänkter per dag. Hyror/råvaror/personal etc...

Vi i Sverige måste börja förstå att skattemoralen i mellanöstern är så fruktansvärt låg så det är inte precis förvånande att deras samhällen ser ut som de gör.

Man kan gå runt på 2600:- per dag i intäkter , om man inte betala alla skatter. Men bara hyran för en pizziera bör vara på ca 10.000:- / mån i någonlunda A läge.

En vitlön minimum lön kostar bolaget ca 22.000:- i månaden, då får du ut ca 11.000:- i handen. 11k i handen är en väldig låg lön, om man inte har bostad till väldig låg kostnad.

Så den här pizzabagaren är blev ingen lönsam lite vän för moder svea heller, utan det som får sin utkomst på den här mannens närvaro i Sverige är illegal invandrare som jobbar för minimum löner och den svarta sektorn.
Senast redigerad av 53280 2015-11-01 kl. 00:44.
Citera
2015-11-01, 01:20
Medlem
Invandrarna som har jobb och betalar skatt och försöker i Sverige ska ju stanna kvar. Men nä Löfven vill ha kvar lyxflyktingarna istället som knappt kan tända en lampa. Det är dessa som Löfven är viktiga. Kan Löfven avgå snart tack?
Citera
2015-11-01, 03:16
Medlem
Vafan gråter ni över?
Det kommer ju över 1000 asylturister i morgon som det är mer synd om enligt dagens praxis. Tror ni på fullt allvar att fem miljoner svenskar ska klara av att försörja 35 miljoner socialfall från jordens alla jävla rövhål?

Att denna idiot kastas ut är ju dels att folk ska tycka synd om idioterna och dels visa folket att inte vem som helst kan komma hit.
Men ni måste ju inse att det kommer nya idioter att tycka synd om. Varje timme, dag, vecka, månad och år i all evighet tills alla pengar och tålamod tar slut. I princip ingen har riktiga asylskäl - Så ni kan sluta gråta nu - och gå och godhetsrunka i ert tillfälliga hem. Tills det tas av svenska staten till någon det mer synd om. Ni förtjänar er egen undergång. Svenskidioter.
Senast redigerad av UltraMind 2015-11-01 kl. 03:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in