• 1
  • 2
2005-11-02, 14:37
Medlem
anarquistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reject
Du tror inte att myndigheterna skulle få nys om denna sida och dessutom kanske intressera sig för vilka som besökte den??
Självklart får de nys om det i sinom tid, men det är inte olagligt mig veterligt att lägga upp info om personer som inte näms vid namn.

Citat:
Om jag mot förmodan skulle hamna på en sådan lista skulle jag vara oerhört intresserad av att veta vem som sett till att jag hamnat där och tro mig all information kan köpas.
Mm, men det är ju ditt problem eller hur, inte de i din kundkrets. Den som åker dit är ju redan fast, tanken med informationsspridningen var att förhindra att fler åker fast i onödan (du kanske gillar att åka i fängelse pga. av polare som du handlat av som råkat anteckna ditt nummer m.m... vad vet jag? )

Citat:
Mitt "jävla" problem är korkskallar, elaka människor har jag inget emot men just sinneslöa korkskallar är nått som får blodet att koka...
Exakt vad menar du?
2005-11-02, 14:44
Medlem
Matendas avatar
Jaa snälla gör en sådan sida, och börja gärna med de största mc gängen så vi får ett pucko mindre i vårt sammhälle.
2005-11-02, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Matenda
Jaa snälla gör en sådan sida, och börja gärna med de största mc gängen så vi får ett pucko mindre i vårt sammhälle.
2005-11-02, 15:07
Medlem
anarquistas avatar
Ja, den som väljer att lägga upp informationen tar ju en risk såklart och väljer man att mucka med ett mc-gäng så är man ju lagom korkad

Jag vet inte vem som är puckot i sammanhanget... inser du inte att polisen har en fördel när folk tjallar på polare i förhör eller är allmänt klantiga vid kommunikation? Det skulle vara ett försök att utjämna styrkeförhållandet mellan ordningsmakten och de som pysslar med droger, att göra nåt som jag tänkte. Den som står för själva databasen har ingenting med uppgiftslämnarna att göra, de som lämnar uppgifter ansvarar själva för sin egen anonymitet via proxys etc. och de som blir "uthängda" kommer knappast att råka mer illa ut bara för att det blir känt att de torskat, snarare tvärtom, för chansen att polisen hittar bevis för försäljning lr köp minskar drastiskt om folk får veta saker i god tid.

Ps. Hur kommer det sig att ni som är starkaste motståndarna här inte är några man sett särskilt aktiva i drogforumen?? Ds.
2005-11-02, 15:13
Medlem
anarquistas avatar
Reject, du verkar mest hålla till i evighetsdiskussioner och skvaller, du får gärna förklara vad för rationella skäl du har mot min idé. Använder du droger själv?
2005-11-02, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anarquista
Reject, du verkar mest hålla till i evighetsdiskussioner och skvaller, du får gärna förklara vad för rationella skäl du har mot min idé. Använder du droger själv?
Om jag gör det så skulle jag inte sitta och babbla om det här.

Men jag ska skriva väldigt sakta så att du förstår vad jag menar....

De få fördelar du pratar om med det här projektet är inget av värde då riskerna är på tok för stora.

1.Myndigheterna skulle bevaka sidan med falkögon och säkerligen kontrollera all trafik. (Som dom bevisleligen gör här på FB bland annat) Vem skulle lägga upp dessa uppgifter? Någon som inte har med det att göra överhuvudtaget?
Det krävs ju en viss insyn i denna värld för att veta vissa saker.

2.Hur skulle man kunna kontrollera att det verkligen var 100% sanning i dessa uppgifter? Att ingen konkurerande dealer slängde upp uppgifter som kanske skulle leda till att någon istället åkte dit för det. Det är knappast någon mys-pys tillvaro där alla älskar varandra och sina droger. Tvärtom. Riskerna med att det istället blir ett golforum är oerhört stora.

3.Vem skulle stå för sidan? Vara ansvarig för infomationen?

4.Om någon nu hängde ut en person som hamnat i polisernas klor men att det inte leder till något åtal. Om den personen sedan skulle spendera tid och pengar på att leta reda på samtliga som har med sidan att göra och som har publicerat ett enda namn så kunde det leda till ganska grov brottslighet.

5.Om vi ändå säger att folk skulle ha nytta av att veta vem, vilka som åkt dit och detta för att kunna hålla sig undan så att man inte själv torskar så är det ganska döfött med tanke på att Narkotikaspan med all säkerhet har samtliga uppgifter från både telefoner och övrig spaning innan dom slog till.
2005-11-02, 15:42
Medlem
anarquistas avatar
Citat:
....

Jag inser nu att genomsnittsdealern är en ganska korkad, paranoid, ovänlig, tekniskt obegåvad och opålitlig jävel. Det hade fungerat med en annan sorts människor kanske...
2005-11-02, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anarquista
Jag inser nu att genomsnittsdealern är en ganska korkad, paranoid, ovänlig, tekniskt obegåvad och opålitlig jävel. Det hade fungerat med en annan sorts människor kanske...
Kanske i en totalt sluten gruppering där alla litar på varandra till 100% samt har kunskaperna att hålla det totalt hemligt. Men då försvinner ju själva andemeningen med att folk skulle kunna ha tillgång till en sida som du föreslår.
Riskerna med att det skulle bli en golsida är helt enkelt för stora.
2005-11-02, 15:49
Medlem
anarquistas avatar
Jag tycker själv att golare är ett jävla pack som borde avlivas. Jag inser hur omöjligt projektet är nu....
Jag utgick för mycket från mig själv och mina polare kanske.
2005-11-02, 15:56
Medlem
Matendas avatar
Isåfall kanske man skulle kunna ha ett banner utbytesprogram med polisen för att göra sidan lite mer allsidig, tex ett gol-formulärfält där man fyller i vem man är sugen på att gola idag. Givetvis med ett poängsystem så att ju mer du golar destu mer status får du, tex 1-10 inlägg en rikskrim-penna 11-20 man får testa sirenen i en polisbil osv. Då kanske polisen tom. sponrar tillbaks med en databaskoppling till deras brottsregister så du slipper uppdatera alla "knarkhandlare" själv.
2005-11-02, 17:14
Nej, det här leder inte till någonting. Första inlägget är ändrat så jag begriper inte vad tråden handlade om. Men det verkar inte ha att göra med övriga droger särskilt mycket!

*LÅST*

/ Paranoida Psychopatic
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in