Citat:
Ursprungligen postat av anarquista
Reject, du verkar mest hålla till i evighetsdiskussioner och skvaller, du får gärna förklara vad för rationella skäl du har mot min idé. Använder du droger själv?
Om jag gör det så skulle jag inte sitta och babbla om det här.
Men jag ska skriva väldigt sakta så att du förstår vad jag menar....
De få fördelar du pratar om med det här projektet är inget av värde då riskerna är på tok för stora.
1.Myndigheterna skulle bevaka sidan med falkögon och säkerligen kontrollera all trafik. (Som dom bevisleligen gör här på FB bland annat) Vem skulle lägga upp dessa uppgifter? Någon som inte har med det att göra överhuvudtaget?
Det krävs ju en viss insyn i denna värld för att veta vissa saker.
2.Hur skulle man kunna kontrollera att det verkligen var 100% sanning i dessa uppgifter? Att ingen konkurerande dealer slängde upp uppgifter som kanske skulle leda till att någon istället åkte dit för det. Det är knappast någon mys-pys tillvaro där alla älskar varandra och sina droger. Tvärtom. Riskerna med att det istället blir ett golforum är oerhört stora.
3.Vem skulle stå för sidan? Vara ansvarig för infomationen?
4.Om någon nu hängde ut en person som hamnat i polisernas klor men att det inte leder till något åtal. Om den personen sedan skulle spendera tid och pengar på att leta reda på samtliga som har med sidan att göra och som har publicerat ett enda namn så kunde det leda till ganska grov brottslighet.
5.Om vi ändå säger att folk skulle ha nytta av att veta vem, vilka som åkt dit och detta för att kunna hålla sig undan så att man inte själv torskar så är det ganska döfött med tanke på att Narkotikaspan med all säkerhet har samtliga uppgifter från både telefoner och övrig spaning innan dom slog till.