Det borde börja braka snart i guldet. solklar RSI divergens på topparna. brutalt överköpt. Bara inte PMI siffrorna är sämre än väntat, de får gärna vara överaskande bra så en ratehike kommer in i bilden . då jävlar blir det t.o.m en bra profit på mina korta
Senast redigerad av Grandesporros 2016-09-06 kl. 15:40.
Raderade två veckors vinst -2,5 % i depån. Hur fan kan de missa så grovt i estimaten. Tydligt nu att folk visste om siffrorna och köpte upp guldet idag. Inte rent mjöl i påsen direkt... Guldet kommer jag inte nära igen.
Raderade två veckors vinst -2,5 % i depån. Hur fan kan de missa så grovt i estimaten. Tydligt nu att folk visste om siffrorna och köpte upp guldet idag. Inte rent mjöl i påsen direkt... Guldet kommer jag inte nära igen.
Skall se över hur jag ska undvika sånthär igen
Jobbigt läge...
Känns som börsen kommer spela på att de inte blir någon ränte höjning och gå upp tills det mötet
Guldet lär hänga på ...ingen räntehöjning är mycket bra för oss guldägare
Haha, jag som tyckte spiken vid 14-hugget i guldet var konstig, men sen så.. blev utstoppad och tur var det att jag tog en bäbissize, annars hade det varit ramaskri i min depå. Varje gång jag ger mig på råvaror så får jag det i ansiktet: handla inte detta igen, oavsett hur bra det ser ut (vilket det faktiskt gjorde, liten tröst)
Back to basics och stirra OMX tills ögonen blöder
SPX närmar sig en övre trendlinje i RSI i 60min, finns utrymme för uppsida men har svårt att se vartifrån kraften att göra ett större skutt upp ska komma ifrån. Vore kul som jag skrivit tidigare att se 2195 nivån igen, men tror det ska ned och hämta kraft först, dock inte tillräckligt starka indikationer att trejda på för mig än.
Handlat mer Brentolja långa på 47.00. Osannolikt om det inte går upp från denna nivån. Starka stöd vid MA i tim/dagsgraf och med saudis/opec/ryssarna som vill prata upp priset. Dåliga vädret i gulfen kan påverka lageruppbyggnaden denna veckan - chans/risk på minskning.
Har fortfarande kvar mina korta dax, spx och ftse. Plus på ftse och minus ungefär lika mkt på daxen.
Bygger upp för major rörelse snart nu. Vad blir triggern? Upp lr ner?