2016-09-05, 17:30
Medlem
Oljan fick stöd vid MA i timupplösning ca 47.50. Jag är lång från 47.60.

Går oljan under 47.50 är det troligt den får stöd vid ma dagsupplösning som allra senast vid 46.75. Går den under 46.75 blir jag förvånad. Det har varit blåsigt i Gulfen så lagren kan nog minska lite denna veckan./
Senast redigerad av VLCD 2016-09-05 kl. 17:33.
2016-09-05, 19:26
Medlem
Grandesporross avatar
Har hållt OMX långa heladagen och swingar dom. Korta i guldet swingar jag med. Det blir nog fint
Senast redigerad av Grandesporros 2016-09-05 kl. 19:30.
2016-09-06, 09:03
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Har hållt OMX långa heladagen och swingar dom. Korta i guldet swingar jag med. Det blir nog fint

Gick ur långa vid öppningen OMX 1445 , 5 punkter (3,3 %) vinst.

ökat Korta i guldet.
Senast redigerad av Grandesporros 2016-09-06 kl. 09:13.
2016-09-06, 11:54
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Gick ur långa vid öppningen OMX 1445 , 5 punkter (3,3 %) vinst.

ökat Korta i guldet.

Handlar inte guld, men efter en snabb titt nu så tycker jag det ser riktigt lockande ut att korta. Köpte en mini poss mest för att se hur det rullar. Planen nu är att skala in ytterligare om det stiger nämnvärt, ingen SL just nu.

6p range sen OMX igår, urk så segt
2016-09-06, 12:07
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Handlar inte guld, men efter en snabb titt nu så tycker jag det ser riktigt lockande ut att korta. Köpte en mini poss mest för att se hur det rullar. Planen nu är att skala in ytterligare om det stiger nämnvärt, ingen SL just nu.

6p range sen OMX igår, urk så segt

Ja tyckte det med, men det har ryckt upp endel nu, tror det är förväntningar på att PMI siffrorna ska bli dåliga så det inte blir nån räntehöjning i sept.

Ligger back endel men tror fortfarande guldet ligger på tok för högt, ska nog komma en dipp snart. överköpt på alla grafer utom de längre dags graferna
2016-09-06, 12:18
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ja tyckte det med, men det har ryckt upp endel nu, tror det är förväntningar på att PMI siffrorna ska bli dåliga så det inte blir nån räntehöjning i sept.

Ligger back endel men tror fortfarande guldet ligger på tok för högt, ska nog komma en dipp snart. överköpt på alla grafer utom de längre dags graferna

Ja, nu vet jag inte vilken entry du har men tycker chansen att gå BE borde komma minst. Jag kollar enbart på TA, och om det rusar upp härifrån och vi/jag/du tvingas stänga så är det en acceptabel förlust anser jag, då det här är en bra läge att korta på tekniskt.

Precis som du säger, översålt och även negativ divergens i 60 min (RSI). MACD i samma graf ger inga signaler på svaghet nu, men den tolkar jag sekundärt. Börjar den svacka + ännu högre toppar, då ökar jag mer.
2016-09-06, 12:24
Medlem
Grandesporross avatar
Jag har tyvärr en ganska usel entry på 1333 nu. borde satt stopp men tyckte det var som bäddat för släpp ner. Borde komma ur BE med lite tur rullar det över nu. Annars får jag slicka såren och ta en förlust på 2% i depån :/

Sån fet spread på guldet också
Senast redigerad av Grandesporros 2016-09-06 kl. 12:29.
2016-09-06, 13:01
Medlem
rebekks avatar
Sådärja nu börjar det ordna upp sig för guldet, skulle vi ta ut DH inom kort så är det enligt mig ett ypperligt läge att korta. Ett riktigt guldläge..
2016-09-06, 13:12
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Sådärja nu börjar det ordna upp sig för guldet, skulle vi ta ut DH inom kort så är det enligt mig ett ypperligt läge att korta. Ett riktigt guldläge..

He He, vi får se vill helst bara kunna minimera min förlust just nu. Tror fortfarande inte på rallyt i större perspektivet . Vi har ju FED mötet snart och det är ju rena björnscenariot att de höjer i sept. Klart det ska prisas in igen!
2016-09-06, 14:06
Medlem
Grandesporross avatar
äntligen kommer ett släpp i guldet. Så länge den håller momentum ner nu är allt frid och fröjd! Lägsta target skulle väl vara runt 1328 men jag är nöjd om jag kommer ur BE. Första dåliga traden på ett tag nu , känns förjävligt!
2016-09-06, 14:38
Medlem
Forzos avatar
Har hållit mig borta från guldet än så länge men är lite sugen på att hoppa in snart. Ser ut som det håller på att bygga upp för negativ divergens i både RSI och/eller MACD i 5 och 15 min graferna.
2016-09-06, 14:46
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Har hållit mig borta från guldet än så länge men är lite sugen på att hoppa in snart. Ser ut som det håller på att bygga upp för negativ divergens i både RSI och/eller MACD i 5 och 15 min graferna.

lyssna inte på mig bara , det har gåt extremt dåligt för mig
Känns korkat att sälja mina korta på dom här nivåerna. utanför range banden, garanterad pullback, men inte fan viker den sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in