2015-11-20, 13:02
Medlem
boms avatar
Provar en liten fredags-kort: 1516 SL: 1520 TP: Börjar vid 1510. OMX. Blir säkert helt fel jag har inte tradeat omx-index på hela veckan. Nåja.
2015-11-20, 13:08
Medlem
Strand.s avatar
Lång OMX sedan 1516, tror vi testar 1518 på nytt: http://imgur.com/pldaAmA
2015-11-20, 13:14
Medlem
Koranens avatar
Vad heter alla ni på Twitter? Själv skriver jag ofta där och lägger ut alla mina trades jag tar. Mycket lättare att skriva där än på Flashback.

Skriv till mig på Twitter! Svarar gärna på alla frågor och diskuterar! Twitter: FiIosofen
2015-11-20, 13:29
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Provar en liten fredags-kort: 1516 SL: 1520 TP: Börjar vid 1510. OMX. Blir säkert helt fel jag har inte tradeat omx-index på hela veckan. Nåja.

Hmm det tar ju upp till 2 veckor att komma in rytmen efter man inte tradat på ett tag, betyder att majoriteten tänker så nu förmodligen som ser kursen och hoppar in nu.

Vilket borde betyda uppåt men vi får se.
2015-11-20, 13:40
Bannlyst
härlig shortsqueeze
2015-11-20, 13:48
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
härlig shortsqueeze

Yep, ser ut så nu, återstår att se om det håller hela vägen upp.

OMXS30 - 2015-11-20 - 1518 Robots Force Through

När vi går upp så här sakta i takformation i form av trappsteg så vill de att folk som sitter fast i korta positioner ska investera mer i dem för att snitta ned i hopp om att det ska ned men bli jackade vid varje upptrappning.

Som vid USA och den senaste stora uppgången den hade från ca 1890 till 2115
Senast redigerad av Key. 2015-11-20 kl. 14:04.
2015-11-20, 14:04
Medlem
dainsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Key.

När vi går upp så här sakta i takformation i form av trappsteg så vill de att folk som sitter fast i korta positioner ska investera mer i dem i hopp om att det ska ned men bli jackade vid varje upptrappning.

Det är väl inte ovanligt att det fungerar att korta toppar ibland, tight stoploss bara.
Din vän expert köper 20 terminer för uppgång nu. Tror du han har rätt nu? Hittills har han gjort allt fel.
2015-11-20, 14:06
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dainsi
Det är väl inte ovanligt att det fungerar att korta toppar ibland, tight stoploss bara.
Din vän expert köper 20 terminer för uppgång nu. Tror du han har rätt nu? Hittills har han gjort allt fel.

Han är ett troll man vet aldrig vad han gör eller varför han gör det eller vem han arbetar för.

Han kanske har en period av att "ha rätt" just nu efter att ha bränt sina följare med flit innan, vem vet hur hans strategi är upplagd (1412,5 traden i oktober t.e.x var en obvious big time bear trap för en trader i hans kaliber som borde sett fällen även efter konturleriga varningar från mig och säkert andra om den och blockering av mitt konto till följd av det som var en väldigt konstig respons.)

Vet ej om har rätt har inte ens kollat twitter i dag så mycket men intressant då han har haft rätt på sina senaste trades.

Jag följer bara formationen nu som ser mer ut som en bear trap än bull trap just nu men jag är beredd på båda sidorna.

Det finns ett nedåt scenario, jag har sagt att lågpunkten är omkring 25:e november tidigare, han kommer sedan och påstår att den är omkring 3:e december

Citat:
November 2015: Cycle for Stocks, Probability of a Highpoint around 11/11 and a Lowpoint around 11/25.

Citat:
Nästa #Lågpunkt #Rythm kommer torsdag 3 december +-1 dag

Så visst ska vi ned snart och jag kan hålla med om att runt dessa datum bör vi lyfta uppåt efter lågpunkten, återstår att se när denna uppåtfas tar slut först, hur och av vilken anledning fundamentalt innan lågpunkten kan sättas för vidare uppgång från den senare.

Note: Jag kommer posta decembers månadsgraf i början av december (har den redan nu) heck har för 100 år fram i tiden men tar det stegvis ingen idé att läcka ut det för tidigt.

Ni som vet, vet vad det här handlar om hahahahhaha

#ConspiracyInformationRules
Senast redigerad av Key. 2015-11-20 kl. 15:03.
2015-11-20, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Key.

När vi går upp så här sakta i takformation i form av trappsteg så vill de att folk som sitter fast i korta positioner ska investera mer i dem för att snitta ned i hopp om att det ska ned men bli jackade vid varje upptrappning.

Exakt, därför tror jag att vi ska mera upp idag. Man vet ju visserligen aldrig vilket humör USA kommer vara på, men jag tycker inte det känns speciellt osannolikt att dom ska bygga bulltrap där och sedan dumpa lite innan stängning.

Nästan så man känner hur många som trycker på "kort" på dom här nivåerna.
2015-11-20, 15:13
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Exakt, därför tror jag att vi ska mera upp idag. Man vet ju visserligen aldrig vilket humör USA kommer vara på, men jag tycker inte det känns speciellt osannolikt att dom ska bygga bulltrap där och sedan dumpa lite innan stängning.

Nästan så man känner hur många som trycker på "kort" på dom här nivåerna.

Mmm men 1518 måste hålla om uppåtscenariot ska fungera, gillar inte att vi inte tradar över 1520 just nu t.ex.
2015-11-20, 15:35
Bannlyst
Riktigt riktigt stark call på SP500, sjukt hög volym och en sådan lång gröning måste betyda att vi ska upp
2015-11-20, 15:37
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Riktigt riktigt stark call på SP500, sjukt hög volym och en sådan lång gröning måste betyda att vi ska upp

Yes ser bra ut nu, får se vad USA gör de kommande 30 min efter öppning har den bestämt riktning innan 16:00 så bör det vara lugnt ett tag i alla fall.

Fler trappor uppåt tack

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in