Citat:
Ursprungligen postat av
VLCD
Det passar inte mig. Blir stressad, svårt varva ner, tänker liksom inte på nåt annat. Bättre för mig o jobba heltid o sköta långsiktiga portföljen o swingtrada när möjlighet ges. Har tidigare varit spelberoende poker (duktig mitten av 2000-talet, andra sprang förbi, inser inte detta o förlorar en massa innan man får stopp på det). Måste hela tiden tänka m/m o att inte övertrada osv. Lite rädd att jag ska öka size successivt, bli förlorande, inte inse och sen sitta här nästa år utan långsiktiga portföljen. Jag är också alldeles för envis i marknadssyn o riskerar o hamna helsnett lång tid, som ex nu i oljan.
lol, låter ungefär som mig faktiskt!
Kollar säkert omx 20 ggr per dag även om jag inte tradar och läser varenda nyhet när jag kommer hem. Precis som dig spelade jag mkt poker tidigare. Tror de flesta traders har gjort det. I och med det så tror jag tilt är lika vanligt i trading-världen som i pokervärlden. Åtminstone för mig.
Ibland får jag för mig att slänga in en miljon i en trade och hoppas på det bästa men det har inte hänt än...
Med detta sagt verkar du ha talang och om jag vore lika duktig så skulle jag definitivt fortsätta men betala ut en %-sats till ett konto på annan bank med jämna mellanrum så man inte lika enkelt kan tilta bort pengar.
Jag ser dock kombinationen av jobb och trading som mkt problematisk. När jag har semester och kan sitta flera dagar i rad känner jag att jag har mycket bättre koll, tar bättre och mer välgrundade beslut.