2016-03-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
Nu lägger jag ned. Totalt 750 avslut. Låter mkt men många höll jag bara nån sekund när daxen gick fel riktning. 750 avslut. Snittpris per punkt bör ha varit ca 750 kr. Skitpommes va IG tjänar pengar. De lär väl ta halva punkten totalt per affär i ren vinst. 750 x 0,5 =375 kr x 375 affärer = drygt 100 tkr...

hehe mitt rekord är 70 och efter en sådan dag är jag helt snurrig i bollen.
2016-03-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajahaaja
Med tanke på hur stora summor som du verkar tjäna borde du väl ha trading som jobb?

Råkade själv ut för tekniska problem där jag inte kom ur min position för det gick inte att skicka in säljorders. Fortfarande sur.

Det passar inte mig. Blir stressad, svårt varva ner, tänker liksom inte på nåt annat. Bättre för mig o jobba heltid o sköta långsiktiga portföljen o swingtrada när möjlighet ges. Har tidigare varit spelberoende poker (duktig mitten av 2000-talet, andra sprang förbi, inser inte detta o förlorar en massa innan man får stopp på det). Måste hela tiden tänka m/m o att inte övertrada osv. Lite rädd att jag ska öka size successivt, bli förlorande, inte inse och sen sitta här nästa år utan långsiktiga portföljen. Jag är också alldeles för envis i marknadssyn o riskerar o hamna helsnett lång tid, som ex nu i oljan.
2016-03-10, 20:57
Medlem
CFCSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Angående stoploss. Är det bara jag som flyttar denna och gör den till en "stopwin" om traden går åt rätt håll? Ligger traden på t ex 5% vinst lägger jag en stoploss på t ex 3% vinst. Jag ser ingen anledning att låta den första stoplossen ligga kvar om man är plus.

Brukar alltid flytta upp stop-loss när jag nått min R/R och "rider ut" vinsten. Utan denna taktik går man miste om de stora vinsterna.

SP riktigt lätt-tradad efter Europa stängt. Suttit och skjutit kontrakt hela kvällen precis som misstänkt.. Ska bli skönt med en lugn helg
2016-03-10, 20:58
Medlem
Citat:
Det passar inte mig. Blir stressad, svårt varva ner, tänker liksom inte på nåt annat. Bättre för mig o jobba heltid o sköta långsiktiga portföljen o swingtrada när möjlighet ges. Har tidigare varit spelberoende poker (duktig mitten av 2000-talet, andra sprang förbi, inser inte detta o förlorar en massa innan man får stopp på det). Måste hela tiden tänka m/m o att inte övertrada osv. Lite rädd att jag ska öka size successivt, bli förlorande, inte inse och sen sitta här nästa år utan långsiktiga portföljen. Jag är också alldeles för envis i marknadssyn o riskerar o hamna helsnett lång tid, som ex nu i oljan.

lol, låter ungefär som mig faktiskt!

Kollar säkert omx 20 ggr per dag även om jag inte tradar och läser varenda nyhet när jag kommer hem. Precis som dig spelade jag mkt poker tidigare. Tror de flesta traders har gjort det. I och med det så tror jag tilt är lika vanligt i trading-världen som i pokervärlden. Åtminstone för mig.

Ibland får jag för mig att slänga in en miljon i en trade och hoppas på det bästa men det har inte hänt än...

Med detta sagt verkar du ha talang och om jag vore lika duktig så skulle jag definitivt fortsätta men betala ut en %-sats till ett konto på annan bank med jämna mellanrum så man inte lika enkelt kan tilta bort pengar.

Jag ser dock kombinationen av jobb och trading som mkt problematisk. När jag har semester och kan sitta flera dagar i rad känner jag att jag har mycket bättre koll, tar bättre och mer välgrundade beslut.
Senast redigerad av jajahaaja 2016-03-10 kl. 21:02.
2016-03-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AhXF
Antar att du jobbar för nöjes skull och inte för lönen?

Ser ut som oljan börjat tippat över ner igen förresten! Kolla 4-timmars brent t.ex. Visst, skiten kanske sticker upp igen bara för att, men tycker det verkar som om vi är i början på en lång nedförsbacke.
http://www.marketwatch.com/story/crude-prices-drop-but-market-getting-more-optimistic-over-supply-2016-03-10

http://www.reuters.com/article/us-global-oil-idUSKCN0WA06Y

Gamla nyheter: http://www.cnbc.com/2016/02/27/opec-member-production-freeze-50-oil-is-coming.html

Verkar som om Iran har gått ur några förhandlingar i OPEC om att frysa oljeexporten, som annars skulle pressa upp priserna på oljan. Känns som om den är på väg ner beroende på vad de ger för respons. Om dom ger klartecken för att stoppa exporten så åker den upp, om de inte gör den så faller den som en sten. Så priset kommer nog vara väldigt osäkert dom här närmsta dagarna.
2016-03-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajahaaja
lol, låter ungefär som mig faktiskt!

Kollar säkert omx 20 ggr per dag även om jag inte tradar och läser varenda nyhet när jag kommer hem. Precis som dig spelade jag mkt poker tidigare. Tror de flesta traders har gjort det. I och med det så tror jag tilt är lika vanligt i trading-världen som i pokervärlden. Åtminstone för mig.

Ibland får jag för mig att slänga in en miljon i en trade och hoppas på det bästa men det har inte hänt än...

Med detta sagt verkar du ha talang och om jag vore lika duktig så skulle jag definitivt fortsätta men betala ut en %-sats till ett konto på annan bank med jämna mellanrum så man inte lika enkelt kan tilta bort pengar.

Jag ser dock kombinationen av jobb och trading som mkt problematisk. När jag har semester och kan sitta flera dagar i rad känner jag att jag har mycket bättre koll, tar bättre och mer välgrundade beslut.
Till skillnad från många andra har jag dubbla examina i juridik o ekonomi o ett riktigt intressant jobb sen 10 år tillbaka. Nej det går inte att kombinera. Jobbar dessutom ofta 50-60 tim/v +2 barn v.v. Gick ner på halvtid på prov. Att sluta jobba helt är liksom inget alt för mig. Så bra är jag def inte, var förlorande på trading sommaren/hösten o bara tack vare att långsiktiga gav överskott som jag kunde fortsätta. Även halvtid o trading funkar dåligt, får liksom ingen fritid alls.

Gjort ungefär som du skriver. Har fört över från trading till långsiktiga successivt. Men när summorna blir större i omsättning o vinst på trading är det lätt o tappa fotfästet o liksom inte prioritera långs. Utan vattentäta skott blir det också lätt o nalla om det går dåligt. Nu har jag nästan allt på bankkonto o det på ISK har använts mest halvkorta placeringar i ex spelbolag när de var översålda i början av febr.

Tror de flesta underskattar hur mycket man bör plussa o hur consistent man behöver vara över tid. 90 procent av alla i denna tråden kommer förlora pengarna, intresset o lägga ner helt inom några år.
2016-03-10, 22:17
Medlem
CFCSwedens avatar
Citat:
Tror de flesta underskattar hur mycket man bör plussa o hur consistent man behöver vara över tid. 90 procent av alla i denna tråden kommer förlora pengarna, intresset o lägga ner helt inom några år.

Beror väl lite på hur stort kapital samt vilken levnadsstandard man tänkt sig. 30-40% avkastning per år räcker lång väg om man har en tung portfölj.
2016-03-10, 22:39
Medlem
Citat:
Till skillnad från många andra har jag dubbla examina i juridik o ekonomi o ett riktigt intressant jobb sen 10 år tillbaka. Nej det går inte att kombinera. Jobbar dessutom ofta 50-60 tim/v +2 barn v.v. Gick ner på halvtid på prov. Att sluta jobba helt är liksom inget alt för mig. Så bra är jag def inte, var förlorande på trading sommaren/hösten o bara tack vare att långsiktiga gav överskott som jag kunde fortsätta. Även halvtid o trading funkar dåligt, får liksom ingen fritid alls.

Gjort ungefär som du skriver. Har fört över från trading till långsiktiga successivt. Men när summorna blir större i omsättning o vinst på trading är det lätt o tappa fotfästet o liksom inte prioritera långs. Utan vattentäta skott blir det också lätt o nalla om det går dåligt. Nu har jag nästan allt på bankkonto o det på ISK har använts mest halvkorta placeringar i ex spelbolag när de var översålda i början av febr.

Hur många timmar har du på ditt dygn!?

:-)

Efter nästan ett år i denna tråd har man sett många som kommit och gått..
2016-03-10, 23:17
Medlem
Alltså är jag dum i huvudet ?? Köpte mini S dax 68 idag kl 09:14 på 4:25 och tänker så här. Jag tänker inte va inne på avanza å kolla utan jag loggar in nu ikv och ser att jag har gått back 59% ??? nu står värdepappret på 1:74 kr . Ser att jag inte skall hålla på med med hävstångs produkter men jag trodde jag skulle få lite pengar nu när jag satsade på att daxen skulle gå ner och det gjorde den
2016-03-11, 06:56
Medlem
Idag kommer det med ganska stor säkerhet gå upp brett. Basmetaller, Asien, futures och olja upp inatt. Köpsidan alltså.
Dax kan bli intressant. Kraftig rekyl mot 10200? Vid typ fyratiden var dax futuren uppe i 9600 men vände sen ner. Nu ca 9570. Troligt att det vänder igen mot öppningen. Oljan: brent o WTI var upp vid 41 resp 39 förut, men gick sen ner något. Svårläst. När den inte följde dax ner igår var det förvånande o ett kvitto på styrka. Tills den tydligt vänt ner antar jag att man borde långa men passar nog istället.
Senast redigerad av VLCD 2016-03-11 kl. 07:06.
2016-03-11, 07:17
Medlem
Piuss avatar
Citat:
Idag kommer det med ganska stor säkerhet gå upp brett. Basmetaller, Asien, futures och olja upp inatt. Köpsidan alltså.
Dax kan bli intressant. Kraftig rekyl mot 10200? Vid typ fyratiden var dax futuren uppe i 9600 men vände sen ner. Nu ca 9570. Troligt att det vänder igen mot öppningen. Oljan: brent o WTI var upp vid 41 resp 39 förut, men gick sen ner något. Svårläst. När den inte följde dax ner igår var det förvånande o ett kvitto på styrka. Tills den tydligt vänt ner antar jag att man borde långa men passar nog istället.

Skrivet igårkväll:

Citat:
Ursprungligen postat av Flowtrading2012

Är ordentligt kort inför imorgon med............
2016-03-11, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pius
Skrivet igårkväll:
Även flow har haft svårt o träffa rätt med oljan. Den ska ner men otroligt svårt när den gått upp många dar trots överköpt. Men ja vänder det ner så ska det ner rejält. Men jag hade väntat. Flow ligger ibland 250tkr lr 200 punkter fel innan det vänder. Har man inte rulle/övertygelse nog bör man vänta tills det vänt ordentligt.

Flow har gått kort eftersom varenda indikator sen i tisdags skrikit överköpt.

Edit: ev syftade flow på dax. Jag hade litat mer på flow än min analys. Han sätter nästan allt. Men natten pekar definitivt andra hållet. Dax futures nu gått från 9400 igår kväll till drygt 9600 o har olja, Asien osv med sig.
Senast redigerad av VLCD 2016-03-11 kl. 07:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in