2016-02-01, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
ligger kvar jag med. Ganska stor orealiserad förlust än så länge. Borde peka uppåt i veckan. OMX var högt uppe i efterhandeln i fredags och förhandeln idag, med lite medvind från SP hämtar det nog tillbaka.

ja det är bara att hålla, de positioner jag har ska jag hålla ett par dagar troligtvis så det är inte bara för intradagshandel just idag.

Måste säga att USA ser ruskigt pigg ut. den bittra statistiken från kina och usas halvtråkiga makro verkar inte ge speciellt mycket avtryck vilket jag ser som ännu mer styrka. räntor och usd/jpy ser fortsatt bra ut också.

måste flika in och säga också att oljan och börsen inte har direkt korrelation nu som den hade tidigare. Betyder att börsen har lugnat ner sig lite med oron kring den.
2016-02-01, 16:51
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
ja det är bara att hålla, de positioner jag har ska jag hålla ett par dagar troligtvis så det är inte bara för intradagshandel just idag.

Måste säga att USA ser ruskigt pigg ut. den bittra statistiken från kina och usas halvtråkiga makro verkar inte ge speciellt mycket avtryck vilket jag ser som ännu mer styrka. räntor och usd/jpy ser fortsatt bra ut också.

Tror att detta har en påverkan med:

Fed Funds bets on a March Hike have collapsed. Dropped to 16%, from 33% pre-FOMC and 50%+ at the start of the year

EDIT: 2/3 av förlusten är hämtad redan
Senast redigerad av Grandesporros 2016-02-01 kl. 16:58.
2016-02-01, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Tror att detta har en påverkan med:

Fed Funds bets on a March Hike have collapsed. Dropped to 16%, from 33% pre-FOMC and 50%+ at the start of the year

Mycket möjligt. Svårt att säga egentligen vad börsen ser som positivt hos centralbanker när det är pga befarad nedgång av ekonomin (i synnerhet i kina) som vi rasade så mycket i januari. Och lägre "odds" för räntehöjning = sämre ekonomiska utsikter.

Men efter senaste FED så blev det i princip en dubbel beartrap och sedan stack SP500 iväg och här är vi nu, så verkar det som om att oändligt med QE/räntesänkningar fortfarande gillas av börsen - hur motsägelsefullt det än är i dagens börsklimat.
2016-02-01, 17:06
Medlem
Snubben2006s avatar
wti-oljan måste ju ha bottnat på 28$ ..
Köpte på mig massa united states oil fund etf .
Går det åt h-vete får man behålla, nån gång måste oljan upp
2016-02-01, 17:09
Bannlyst
HS-formation på 4h Dax.
Läskigt att hålla långa över natten.
Vad tror ni?

Tack till tidigare inlägg som svarat på frågor.
2016-02-01, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
HS-formation på 4h Dax.
Läskigt att hålla långa över natten.
Vad tror ni?

Tack till tidigare inlägg som svarat på frågor.

Jag tycker veckografen i dax + sp500 väger tyngre än hs formationen i timmesgrafen
2016-02-01, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben2006
wti-oljan måste ju ha bottnat på 28$ ..
Köpte på mig massa united states oil fund etf .
Går det åt h-vete får man behålla, nån gång måste oljan upp

Det finns argument för både 25-30 dollar i flera år och att den "måste" upp till 40 dollar inom några år. Tror dock det behövs nån "störning" för att oljan ska orka upp till 40 dollar närmsta tiden. Krig, President Trump, finansiella störning eller terror. Take your pick!
2016-02-01, 17:31
Medlem
CNBC
Draghi har inte börjat prata men i det förberedda talet som de fått tag på säger han att läget har ändrats sen december.
Jag har avslutat alla oljepositioner precis.
2016-02-01, 17:35
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
CNBC
Draghi har inte börjat prata men i det förberedda talet som de fått tag på säger han att läget har ändrats sen december.
Jag har avslutat alla oljepositioner precis.

Det är draghis jobb att haussa börsen
2016-02-01, 17:36
Medlem
Köpt ett gäng DAX köp och lagt tight stop loss.
2016-02-01, 17:36
Bannlyst
Någon som har länk till talet?
Onekligen svårt att få tag på..

Edit:
Man kan ju tänka sig att alla journalister som sitter och lyssnar bör ta med sig någon från samma firma som live-streamar. Deras trafik till hemsidan bör ju generera fina annonsintäkter...wtf?

Till nedan:
OK
Senast redigerad av FX5000 2016-02-01 kl. 17:39.
2016-02-01, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Någon som har länk till talet?
Onekligen svårt att få tag på..
Det är nog bara cnbc som fått läsa från en källa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in