2016-01-12, 08:59
Bannlyst
Den legendariske Key. som tyvärr har lyst med sin frånvaro i denna tråd skrev såhär för inte så länge sedan:
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
Hela den här krashen/nedgången känns väldigt smygande och den har tradats ned i ett mönster som varit väldigt tydligt över flera dagar under hela veckan vilket betyder att det är systematiskt.

Jag kommer leta långa såväl korta positioner nästa vecka om risken för extrem dipp finns men nu är det verkligen svårt att få korta på bra nivå så man ska vara försiktig, det kan vara bättre att vara likvid än att försöka långa på osäkra nivåer, långa är endast säkra om tjuren är äkta och det vet man om den bryter nedåtgående trenden med rätt momentum uppåt.

Kan bara instämma, vi ser hela tiden ganska stora, spontana 100p rörelser uppåt och det finns en vilja för att priset ska stabiliseras men eftersom tjuren är falsk som vi sett varje dag nu... - är det väldigt svårt att ta bra positioner ur ett swing-perspektiv. Gäller att stå likvid eller daytrada dessa rörelser om man vet vad man gör. Svårt..

Någon som kan svara på om det är ovanligt hög volatilitet senaste dagarna?
Är ny inom trading och tycker mig se en brutal skillnad gentemot nu senast i december..

Edit 48: Blir riktigt trött på dessa fake-bulls som råder just nu fram och tillbaka.
Ska vi ner eller upp lixom?
Hur går det för världsekonomin, företagens omsättning och den allmänna psykologin kring detta..? Bör ju resultera i en konstant trend i något håll, flyktingkris i Europa allmänt kaoz osv..
Öppnat ner veckor i streck med få undantag för att sedan försöka stabilisera sig under dagen..orka..
Lönlöst att swinga om man inte fick en uber-entry..

Det känns som att man blir trollad riktigt hårt.

Alltså lol, jag skrattar åt EUR/USD.
Finns det någon mer manipulerad valuta <.<
(känns som att varje gång man inte förstår sig på en rörelse = manipulation.....svårt det där)
Senast redigerad av FX5000 2016-01-12 kl. 09:43.
2016-01-12, 09:24
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Ska vi ner eller upp lixom?

Det genom tidens tand testade och alltid kommer och förbli rätta svaret på den frågan.

Vad är ditt tids perspektiv? Lixom.
2016-01-12, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Det genom tidens tand testade och alltid kommer och förbli rätta svaret på den frågan.

Vad är ditt tids perspektiv? Lixom.
Sant.
Avarage traders trying to predict rather than react..
2016-01-12, 09:42
Bannlyst
Fan vad omx är grinig idag då... suck
2016-01-12, 10:01
Medlem
boms avatar
Ja det verkar segt så länge Anonymous inte vill nettoköpa.
2016-01-12, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Ja det verkar segt så länge Anonymous inte vill nettoköpa.

Mm visst att ett index under/överpresterar men typ 1% skillnad mellan dax och omx. Lite för extremt. Men nu verkar omx ha fattat galoppen..
2016-01-12, 10:30
Medlem
Illuminerings avatar
kortar dax vid 10 000
2016-01-12, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminering
kortar dax vid 10 000
Brukar också tro att det vänder vid jämna siffror men har märkt att man blir alltid buttfucked på detta vis, alltid någon sista rush upp till 16/24/36/44 för att sedan starta bear trap och sen upp igen ^^
"Det är inte sant" låter mantrat när detta händer. Fan svårt alltså.
2016-01-12, 10:48
Medlem
Illuminerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Brukar också tro att det vänder vid jämna siffror men har märkt att man blir alltid buttfucked på detta vis, alltid någon sista rush upp till 16/24/36/44 för att sedan starta bear trap och sen upp igen ^^
"Det är inte sant" låter mantrat när detta händer. Fan svårt alltså.

Dax brukar ha 10 000 som tak , med +- 200. Hade dax börjat segla över 10 200 så hade jag såld direkt. Dock sålde jag av mina korta vid 9960. Håller mig likvid som mycket som möjligt.
2016-01-12, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminering
Dax brukar ha 10 000 som tak , med +- 200. Hade dax börjat segla över 10 200 så hade jag såld direkt. Dock sålde jag av mina korta vid 9960. Håller mig likvid som mycket som möjligt.
Ok tack!

Jag kortade daxen på 10.122 i fredags. Köpte min S mini future dax på 3,2kr.
Den låg som mest igår på 6.35.
Jag sålde inte pga girighet.

Just nu ligger samma mini future på prick 4kr och den fortsätter att sjunka i värde eftersom daxen stiger utav bara helvete. Jag har fortfarande inte tagit profit ännu. Kommer fortsätta "förlora" pengar ända tills mini futuren ligger tillbaka på 3,2kr för att straffa mig själv.

Så kan det gå.

Hade jag sålt mini futuren när den låg på 6.35 hade jag tjänat detta:
6,35/3,2 = 1,984
Ca 100% profit alltså på ett single trade, skulle blivit mitt bästa och kanske främsta trade hela 2015+2016. Men tyvärr är man nybörjare inom trading och helt jävlamotherfuckingefterbliven.
Daxen fortsätter stiga och jag håller kvar min korta position på 10.122.

Har gått runt och andats top 1% investeringsfilosofi, Napoleon Hill och alla de stora grabbarna som godnattbok i flera år...första 3 månaders trading...RIP.
Snälla skjut mig :=)

Ska ta en paus från detta snart, byta område att lägga fokus på. Ta igen saker i det riktiga livet..
fan
Senast redigerad av FX5000 2016-01-12 kl. 11:22.
2016-01-12, 11:18
Medlem
Illuminerings avatar
Januari är i en bull trade, alltså fler långa än korta dagar.
2016-01-12, 12:22
Medlem
Äntligen ligger långa DAX på plus.
Växlar till korta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in