Den legendariske Key. som tyvärr har lyst med sin frånvaro i denna tråd skrev såhär för inte så länge sedan:
Citat:
Ursprungligen postat av
Key.
Hela den här krashen/nedgången känns väldigt smygande och den har tradats ned i ett mönster som varit väldigt tydligt över flera dagar under hela veckan vilket betyder att det är systematiskt.
Jag kommer leta långa såväl korta positioner nästa vecka om risken för extrem dipp finns men nu är det verkligen svårt att få korta på bra nivå så man ska vara försiktig, det kan vara bättre att vara likvid än att försöka långa på osäkra nivåer, långa är endast säkra om tjuren är äkta och det vet man om den bryter nedåtgående trenden med rätt momentum uppåt.
Kan bara instämma, vi ser hela tiden ganska stora, spontana 100p rörelser uppåt och det finns en vilja för att priset ska stabiliseras men eftersom tjuren är falsk som vi sett varje dag nu... - är det väldigt svårt att ta bra positioner ur ett swing-perspektiv. Gäller att stå likvid eller daytrada dessa rörelser om man vet vad man gör. Svårt..
Någon som kan svara på om det är ovanligt hög volatilitet senaste dagarna?
Är ny inom trading och tycker mig se en brutal skillnad gentemot nu senast i december..
Edit 48: Blir riktigt trött på dessa fake-bulls som råder just nu fram och tillbaka.
Ska vi ner eller upp lixom?
Hur går det för världsekonomin, företagens omsättning och den allmänna psykologin kring detta..? Bör ju resultera i en konstant trend i något håll, flyktingkris i Europa allmänt kaoz osv..
Öppnat ner veckor i streck med få undantag för att sedan försöka stabilisera sig under dagen..orka..
Lönlöst att swinga om man inte fick en uber-entry..
Det känns som att man blir trollad riktigt hårt.
Alltså lol, jag skrattar åt EUR/USD.
Finns det någon mer manipulerad valuta <.<
(känns som att varje gång man inte förstår sig på en rörelse = manipulation.....svårt det där)