2015-12-03, 19:58
Medlem
dainsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
Allt långa OMX på dipp mitt i julenisserallytider kan ju knappast gå fel
Får köpa lång på 1450 imorgon eller på måndag.
Vad säger hakanskur om SP?
2015-12-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Det är en enorm säljsignal både på DAX och OMX rent långsiktigt med dagens candle. Men rekyler måste komma och kommer komma.. Imorgon kan vi få nytt lägsta, eller tillochmed stängningen nu kan ge oss nytt lägsta men då är vi såpass översålda att det bara måste komma en rekyl till någon av dom nivåerna jag nämnde. Imorgon eller på måndag.

På 3-månadsgrafen ser det ut som vi ska studsa upp imorgon/kommande vecka men nu i efterhandeln så är det knallrött. Nytt fritt fall? Vi har väl egentligen inte brutit björntrenden förrän 1555?
2015-12-03, 20:31
Bannlyst
Verkar som om att vi kommer öppna snorlågt imorn, det första jag gör är att köpa mer bulls tidigt på morgonen.
2015-12-03, 20:37
Medlem
USA börserna stod ändå emot ok fram till ca kl. 20 nu har de också kollapsat. Kommer helt klart öppna med ett jättegap imorgon på 1-2 procent. Sen är det nog slantsingling om riktningen därifrån just på fredagen. Mot noll och mot -3 känns lika sannolikt just nu.
2015-12-03, 20:49
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dainsi
Får köpa lång på 1450 imorgon eller på måndag.
Vad säger hakanskur om SP?

Detta drivs helt av Euron, hall koll pa den, det viktigaste just nu 1.11 verkar bli viktig.
2015-12-03, 20:52
Medlem
Bullade upp med lite guld innan sverigestängning, ser bra ut hitills.
2015-12-03, 21:04
Medlem
slemmigsnigels avatar
Vilket blodbad! Draggen fick verkligen fart på räntorna över hela världen!

http://invst.ly/llmp Bullflagga? Hej kreditbubbla!
2015-12-03, 21:13
Medlem
Lär väl bli en mängd tvångsförsäljningar och utlösta stoploss direkt imorgon bitti. Lär väl dra ner index med någon procent till från öppningen och vill man köpa bull är det bättre tajming att vänta 5-10 min. Eller tänker jag fel?
2015-12-03, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Lär väl bli en mängd tvångsförsäljningar och utlösta stoploss direkt imorgon bitti. Lär väl dra ner index med någon procent till från öppningen och vill man köpa bull är det bättre tajming att vänta 5-10 min. Eller tänker jag fel?

Ja stoppar kommer ryka och vi kommer få en grotesk öppning, jag kommer köpa bulls nästan direkt på morgonen tror jag.
2015-12-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Ja stoppar kommer ryka och vi kommer få en grotesk öppning, jag kommer köpa bulls nästan direkt på morgonen tror jag.

Jo, kommer säkert finnas lägen för bra affärer väldigt tidigt. Kan bli så hög omsättning i certifikat att utställarna avstår och det kan löna sig rejält att fiska på underkurser från folk som trycker i panik på säljknappen och man kan sälja direkt när utställaren kommer tillbaka. Lite oetiskt, men va f-n..
(eller köpa björnar på öppningen från sådana som satt säljkurser utifrån dagens stängning.. men det brukar vara svårt att hitta sådana och många som slåss om dom..)
2015-12-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swe
stänger mina korta omx. Handlar om damage controll än tror att det inte kommer gå ner, håller mina långa som knockas på 1500.... ett litet gambel.

Mycket har jag svurit under dagarna när jag inte kan sitta framför datorn till 100%, på morgonen är volvo + 1800 och när jag loggar in nästa gång på telefonen är den -800 ...

för att bara dra ett exempel, men sådär ser det ut genomgående...... måste få tid att sitta med skiten, här förlorar man bar pengar

Vem känner sig som en idiot nu då när man tittar på efterhandeln.... iofs allt kan hända till öppningen, men just nu ser det mörkt ut.
2015-12-03, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swe
Vem känner sig som en idiot nu då när man tittar på efterhandeln.... iofs allt kan hända till öppningen, men just nu ser det mörkt ut.

Klart man känner sig som en liten idiot, men man lär sig av sina misstag. Huvudsaken är att man gör rätt i längden och således går plus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in