2007-06-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Har han inte alltid fått lite väl mycket cred för sina prestationer? Mats Olsson bruka alltid framhålla honom. Typ Sveriges bästa forward, men som aldrig platsar i landslaget?

Jo jag håller med dig, har personligen aldrig varit något "fan" utav honom och var skeptisk redan vid värvningen.
Citera
2007-06-29, 23:10
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ännu mer skrattretande att du tycker att IFK uppenbarligen har skaffat sig fördelar. Föreningen har fått sitt namn draget i smutsen och har tvingats betala extra skattekostnader på ca 13 miljoner kronor. Fördelar? Du driver med mig...

Men förklara nu, hur har IFK "skattefifflat"? Kan du inte reda ut härvan för mig och förklara exakt när IFK har "skattefifflat", hur det gick till, och vad för stöd du har för degradering i SvFF:s regelverk. Mycket snack och lite verkstad från ditt håll.

Du får gärna tycka att IFK bör degraderas, liksom jag får tycka att AIK bör degraderas för att de är äckliga, att DIF bör degraderas för att de köper spelare med pengar de fått av en snubbe som nolldeklarerar, att HeIF bör degraderas för att de räddades av ett kommunlån och att Elfsborg bör degraderas för att de spelar på plast. Men du kan ju inte komma och kräva att IFK ska degraderas utan att ha kött på benen.

Jag vet inte riktigt vad det har med saken att göra men de flesta fotbollsintresserade, inklusive mig och andra Blåvita, anser att Örebros degradering var ett justitiemord av stora mått. Men du kanske tyckte det var rätt?

/feldgrau
Jag kräver inte att IFK ska degraderas. Däremot så har dessa personer REPRESENTERAT er! NI, fina Götlaborgare har röstat in asen, ni har accepterat asen och därför så ska klubben straffas. Degraderades ÖSK så ska även ni degraderas, i konsekvensens namn. Hur ska din fina Göteborgsklubb kunna styras utan människor?
Citera
2007-06-29, 23:21
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Jag kräver inte att IFK ska degraderas. Däremot så har dessa personer REPRESENTERAT er! NI, fina Götlaborgare har röstat in asen, ni har accepterat asen och därför så ska klubben straffas. Degraderades ÖSK så ska även ni degraderas, i konsekvensens namn. Hur ska din fina Göteborgsklubb kunna styras utan människor?

Röstade vi in Mats Persson i klubben? Nej. Lånade Plånbok ut pengar till köpet i egenskap av styrelsemedlem? Nej. Förklara nu hur vi har "accepterat asen" och hur vi medlemmar skulle ha kunnat förhindra det som skett.

Analogt med ditt resonemang torde en arbetsgivare alltså vara medskyldig till alla brott som en eventuell anställd begår (som t ex att köra för fort med bilen för att hinna till jobbet och på så sätt gynna sin anställare), trots att arbetsgivaren inte är medveten om dessa.

Örebros degradering har överhuvudtaget ingenting med det här fallet att göra eftersom det inte finns en endaste liten gemensam nämnare. IFK har aldrig, med eller utan "skattefiffel" som du kallar det, haft ett negativt eget kapital.

/feldgrau
Citera
2007-06-29, 23:24
Medlem
Rocky69s avatar
Det mest roliga i den här historien är ju att Mats Persson vrålade högt som fan om att det var självklart att Örebro skulle åka, då man minsan skall sköta sina affärer snyggt (eller någonting liknande).

Annars tycker jag att det är onödigt att degradera IFK då de aldrig mera kommer att vara något hot i alla fall.
Citera
2007-06-29, 23:26
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Röstade vi in Mats Persson i klubben? Nej. Lånade Plånbok ut pengar till köpet i egenskap av styrelsemedlem? Nej. Förklara nu hur vi har "accepterat asen" och hur vi medlemmar skulle ha kunnat förhindra det som skett.

Analogt med ditt resonemang torde en arbetsgivare alltså vara medskyldig till alla brott som en eventuell anställd begår (som t ex att köra för fort med bilen för att hinna till jobbet och på så sätt gynna sin anställare), trots att arbetsgivaren inte är medveten om dessa.

Örebros degradering har överhuvudtaget ingenting med det här fallet att göra eftersom det inte finns en endaste liten gemensam nämnare. IFK har aldrig, med eller utan "skattefiffel" som du kallar det, haft ett negativt eget kapital.

/feldgrau
Du menar att ni inte fick en fördel i värvningen av Selakovic pg.a skattefifflet? Det ryktas ju om att DIF var intresserade av aset också men visserligen så är jag glad över det nu då han spelar som om han vore en skadeskjuten isbjörn på Svalbard.
Rätt ska ändå vara rätt och i konsekvensens namn så ska ni degraderas! Men det lär inte hända så var du glad och kyss AIK-Lagrells fötter!
Citera
2007-06-29, 23:34
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Du menar att ni inte fick en fördel i värvningen av Selakovic pg.a skattefifflet?

Spelar det någon roll? Jämför med min liknelse om arbetsgivaren och den anställde som åker fast för fortkörning på väg till jobbet. Ska arbetsgivaren straffas för att den anställde begår ett brott för att gynna sin chef?

Citat:
Det ryktas ju om att DIF var intresserade av aset också men visserligen så är jag glad över det nu då han spelar som om han vore en skadeskjuten isbjörn på Svalbard.

Ni borde degraderas. Analogt med vad du tycker så har DIF köpt spelare för pengar som inte borde finnas, eftersom de tillhört män som enligt deklaration inte har några pengar. Hur går det ihop?

Citat:
Rätt ska ändå vara rätt och i konsekvensens namn så ska ni degraderas! Men det lär inte hända så var du glad och kyss AIK-Lagrells fötter!

Vad för konsekvens är det du pratar om? De två fallen har inte en enda likhet. Du skulle lika gärna kunna säga att i konsekvensens namn borde AIK degraderas för att de har Norling som tränare. Ungefär lika många likheter däremellan.

/feldgrau
Citera
2007-06-29, 23:38
Medlem
rigbos avatar
Hyland, du är uppenbarligen inte insatt i regelverket. Jag kan hålla med dig om att det här har varit bedrövligt och allt har gjorts för att ge IFK fördelar i Allsvenskan.

Men det finns inget stöd i SvFFs regler för en degradering i detta fall. Om det borde finnas det är en annan fråga.
Citera
2007-06-29, 23:42
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Spelar det någon roll? Jämför med min liknelse om arbetsgivaren och den anställde som åker fast för fortkörning på väg till jobbet. Ska arbetsgivaren straffas för att den anställde begår ett brott för att gynna sin chef?

Ni borde degraderas. Analogt med vad du tycker så har DIF köpt spelare för pengar som inte borde finnas, eftersom de tillhört män som enligt deklaration inte har några pengar. Hur går det ihop?

Vad för konsekvens är det du pratar om? De två fallen har inte en enda likhet. Du skulle lika gärna kunna säga att i konsekvensens namn borde AIK degraderas för att de har Norling som tränare. Ungefär lika många likheter däremellan.

/feldgrau
Rätt ska vara rätt och då säger jag att AIK ska inte ronka kuk.

Men jag undrar fortfarande vilka det är som representerar IFK!? Är det du som medlem eller är det deras syrelsemedlemmar?Det är bara en stilla undran! Är det så att dina styrelsemedlemmar, eller dina götlaborgare har gett er en fördel i förhandlingen, oavsett hur värdelös Selakovic är så ska ni straffas. T.om du borde kunna se det, eller?
Citera
2007-06-29, 23:45
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Hyland, du är uppenbarligen inte insatt i regelverket. Jag kan hålla med dig om att det här har varit bedrövligt och allt har gjorts för att ge IFK fördelar i Allsvenskan.

Men det finns inget stöd i SvFFs regler för en degradering i detta fall. Om det borde finnas det är en annan fråga.
Jag förnekar inte att det inte finns det, men jag hatar SvFF till den grad att jag pissar i deras brevlåda.
Citera
2007-06-29, 23:45
Medlem
Otto Flicks avatar
Utan att ha någon åsikt i frågan rörande IFK Göteborgs eventuella vetskap om skattfiffel eller inte. Bäddar man illa sover man dåligt helt enkelt. Mats Persson var en av dem slogs mest på barrikaderana för att Örebro SK skulle flyttas ned med motiveringen att regler är till för att följas och det vore att underkänna regelverket om man började sätta det åt sidan då det drabbade ens egen klubb.

Hoppas verkligen inte att IFK åker ur, det förtjänar varken dess supportrar, ledare eller spelare. Finns väl inget som talar för att man gör det heller.

Men, Mats Persson, skrattar bäst som skrattar sist. Ha det nu så skönt på britsen i din cell. Och kom ihåg, regler är till för att följas.

Vill även förtydliga, jag är ej ÖSK:are. Tycker bara att den klubben blev utsatte för ett monumentalt justitiemord mitt framför allas ögon. Skall inte gå in djupare på det men en rätt lustig sak, vet ni att ÖSK redovisade spelartruppen på exakt samma sätt året efter det att man blev nedskickade. Revisorena vägrade godkänna att man gjorde som SvFF hävdade att man skulle göra och, dra på trissor, denna gång blev man godkända. Ursäkta stickspåret.
Citera
2007-06-29, 23:46
Medlem
Vilken diskussion...

Varje fråga som besvaras möts utav en liknande frågeställning fast inlindad i nytt papper istället för att bemöta det svar man fick och de frågor som ställdes dig.

Att du orkar ödsla din tid på sådant här feldgrau är imponerande
Citera
2007-06-29, 23:48
Medlem
Hylands avatar
Jag hoppas faktiskt inte heller att IFK åker ur. Men i konsekvensens namn så skulle de åka ur. "Det var h*n och inte IFK som tabbade sig. Jo tjena!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in