2007-06-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Nu har han ju inga fler rättegångar att tänka på iallafall. Som vänsterytter så har det ju funkat rätt ok för han. Vi får väl se.

Vad jag inte kan förstå är varför det har daltats så fruktansvärt med honom, varför han har fått förtroendet i match efter match utan att han presterat ett dugg.

Varför hålla fast vid någonting som så uppenbart inte fungerar?
Ok att han haft en hel del annat att tänka på senaste 2 åren men vad skickar det för signaler till övriga truppen när en spelare kan vara precis hur usel som helst i match efter match men ändå få spela?

Hade jag varit i hans skor så vete fan om jag inte själv hade ställt min plats i laget till förfogande för någon annan.

Duger en ytter position åt herrn nu då, var ju ett väldans gråtande om det där tidigare?

Jag känner att jag skulle kunna ösa ur mig hur mycket som helst om det här...
Citera
2007-06-29, 17:50
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Nu har han ju inga fler rättegångar att tänka på iallafall. Som vänsterytter så har det ju funkat rätt ok för han. Vi får väl se.

Phillis:
Han frias ju på grund av att MP uppmande honom att ljuga och att han litade på sin chef som han var i beroendeställning till.

Tycker ändå det är lustigt. Att de andra dratt med honom är väl uppenbart, men han borde ju inse att det han gjorde inte var enligt lagarna, oavsett om de andra ville ha med honom eller ej.
Citera
2007-06-29, 17:51
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Vad jag inte kan förstå är varför det har daltats så fruktansvärt med honom, varför han har fått förtroendet i match efter match utan att han presterat ett dugg.

Ok att han haft en hel del annat att tänka på senaste 2 åren men vad skickar det för signaler till övriga truppen när en spelare kan vara precis hur usel som helst i match efter match men ändå få spela?

Hade jag varit i hans skor så vete fan om jag inte själv hade ställt min plats i laget till förfogande för någon annan.

Duger en ytter position åt herrn nu då, var ju ett väldans gråtande om det där tidigare?

Tycker också att han har fått lite för många matcher från start i förhållande till målen, men Berg tyckte ju att Sellas arbete hjälpte honom mycket iår så.

Ytter, han sa ju till Leman att han spelar ytterback bara han får spela så.
Citera
2007-06-29, 17:56
Medlem
Citat:
Tycker också att han har fått lite för många matcher från start i förhållande till målen, men Berg tyckte ju att Sellas arbete hjälpte honom mycket iår så.

Ytter, han sa ju till Leman att han spelar ytterback bara han får spela så.

Jo men att Berg säger så är ju bara för att han "måste".
Och visst kan det vara en hjälp att veta att vad han än gör för fel så finns det någon bredvid honom som alltid är ännu sämre.

Jo jag läste också det men jag tänkte på för 2 år sedan (?) när han blev utflyttad dit när Arne ville köra med George och Ijeh på topp och sedan fick lira högerkant när Alex var skadad, då grät han ju ut i media och hade sig.
Citera
2007-06-29, 18:06
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden

Har han inte alltid fått lite väl mycket cred för sina prestationer? Mats Olsson bruka alltid framhålla honom. Typ Sveriges bästa forward, men som aldrig platsar i landslaget?
Citera
2007-06-29, 22:16
Medlem
Hylands avatar
Degraderas fifflarna nu eller lyckas de gömma sig bakom Plånbok?
Citera
2007-06-29, 22:33
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Degraderas fifflarna nu eller lyckas de gömma sig bakom Plånbok?

IFK har betraktats som ett brottsoffer i rättegången, Janne Plånbok och MP dömdes bland annat för "trolöshet mot huvudman". Där IFK då alltså är "huvudman". Att snacka om degradering är bara att fördumma sig själv.

/feldgrau
Citera
2007-06-29, 22:36
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
IFK har betraktats som ett brottsoffer i rättegången, Janne Plånbok och MP dömdes bland annat för "trolöshet mot huvudman". Där IFK då alltså är "huvudman". Att snacka om degradering är bara att fördumma sig själv.

/feldgrau
Vilket företag som helst kan alltså gömma sig bakom enskilda personer? Det var intressant! Degradera skiten säger jag!
Citera
2007-06-29, 22:45
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Vilket företag som helst kan alltså gömma sig bakom enskilda personer? Det var intressant! Degradera skiten säger jag!

Förklara lite närmare hur "företaget" i det här fallet har "gömt sig bakom enskilda personer". Du verkar väldigt insatt i hela brottsmålet så det vore intressant att höra vad du anser att man borde ha gjort, med stöd av Svea Rikes Lag, och senare med hjälp av eventuella regelverk hos Svenska Fotbollförbundet. Eller tror du att en domstol har något lagstöd för att beordra degradering för ett brottsoffer?

/feldgrau
Citera
2007-06-29, 22:51
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Förklara lite närmare hur "företaget" i det här fallet har "gömt sig bakom enskilda personer". Du verkar väldigt insatt i hela brottsmålet så det vore intressant att höra vad du anser att man borde ha gjort, med stöd av Svea Rikes Lag, och senare med hjälp av eventuella regelverk hos Svenska Fotbollförbundet. Eller tror du att en domstol har något lagstöd för att beordra degradering för ett brottsoffer?

/feldgrau
Jag vill snarare höra hur du tycker att en förening ska/kan leva utan människor som tar hand om densamma. IFK har uppenbarligen skaffat sig fördelar genom att skattefiffla och ska då degraderas, om SvFF ska vara konsekventa. Jag säger inte att straffet är bra men i konsekvensens namn...
Citera
2007-06-29, 23:03
Medlem
Hylands avatar
Men det går ju inte såklart att degradera en klubb som har vunnit så många titlar för ett 10-tal år sedan. Det är enklare med Örebro!
Citera
2007-06-29, 23:04
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Jag vill snarare höra hur du tycker att en förening ska/kan leva utan människor som tar hand om densamma. IFK har uppenbarligen skaffat sig fördelar genom att skattefiffla och ska då degraderas, om SvFF ska vara konsekventa. Jag säger inte att straffet är bra men i konsekvensens namn...

Ännu mer skrattretande att du tycker att IFK uppenbarligen har skaffat sig fördelar. Föreningen har fått sitt namn draget i smutsen och har tvingats betala extra skattekostnader på ca 13 miljoner kronor. Fördelar? Du driver med mig...

Men förklara nu, hur har IFK "skattefifflat"? Kan du inte reda ut härvan för mig och förklara exakt när IFK har "skattefifflat", hur det gick till, och vad för stöd du har för degradering i SvFF:s regelverk. Mycket snack och lite verkstad från ditt håll.

Du får gärna tycka att IFK bör degraderas, liksom jag får tycka att AIK bör degraderas för att de är äckliga, att DIF bör degraderas för att de köper spelare med pengar de fått av en snubbe som nolldeklarerar, att HeIF bör degraderas för att de räddades av ett kommunlån och att Elfsborg bör degraderas för att de spelar på plast. Men du kan ju inte komma och kräva att IFK ska degraderas utan att ha kött på benen.

Citat:
Men det går ju inte såklart att degradera en klubb som har vunnit så många titlar för ett 10-tal år sedan. Det är enklare med Örebro!

Jag vet inte riktigt vad det har med saken att göra men de flesta fotbollsintresserade, inklusive mig och andra Blåvita, anser att Örebros degradering var ett justitiemord av stora mått. Men du kanske tyckte det var rätt?

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in