Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Jag vill snarare höra hur du tycker att en förening ska/kan leva utan människor som tar hand om densamma. IFK har uppenbarligen skaffat sig fördelar genom att skattefiffla och ska då degraderas, om SvFF ska vara konsekventa. Jag säger inte att straffet är bra men i konsekvensens namn...
Ännu mer skrattretande att du tycker att IFK uppenbarligen har skaffat sig fördelar. Föreningen har fått sitt namn draget i smutsen och har tvingats betala extra skattekostnader på ca 13 miljoner kronor. Fördelar? Du driver med mig...
Men förklara nu, hur har IFK "skattefifflat"? Kan du inte reda ut härvan för mig och förklara exakt när IFK har "skattefifflat", hur det gick till, och vad för stöd du har för degradering i SvFF:s regelverk. Mycket snack och lite verkstad från ditt håll.
Du får gärna
tycka att IFK bör degraderas, liksom jag får tycka att AIK bör degraderas för att de är äckliga, att DIF bör degraderas för att de köper spelare med pengar de fått av en snubbe som nolldeklarerar, att HeIF bör degraderas för att de räddades av ett kommunlån och att Elfsborg bör degraderas för att de spelar på plast. Men du kan ju inte komma och
kräva att IFK ska degraderas utan att ha kött på benen.
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Men det går ju inte såklart att degradera en klubb som har vunnit så många titlar för ett 10-tal år sedan. Det är enklare med Örebro!
Jag vet inte riktigt vad det har med saken att göra men de flesta fotbollsintresserade, inklusive mig och andra Blåvita, anser att Örebros degradering var ett justitiemord av stora mått. Men du kanske tyckte det var rätt?
/feldgrau