Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-10-29, 20:55
Medlem
rjonssons avatar
Jag laddade hem eclipse och har packat upp, jag kan starta men jag skulle vilja få en det som jag har de program jag installerat med t.ex pacman, jag undrar var jag ska lägga binären och var jag lägger ikonen så att jag kan få in programmet till min dock, eller så att det syns under mina applikationer, nu bläddrar jag in i filsystemen och klickar igång det på det sättet. Kanske förklarar dåligt, hur jag menar.
Citera
2015-10-29, 21:01
Medlem
Testa att kopiera eller lägg en symlink mot /usr/bin eller /usr/sbin
Citera
2015-10-29, 21:56
Medlem
rjonssons avatar
Du får gärna förklara lite mer noggrant, jag skapade en symlink men det hjälpte inte .

i /usr/sbin körde jag sudo ln -s ~/Develop/eclipse/eclipse eclipse
Citera
2015-10-29, 23:52
Medlem
rjonssons avatar
Har googlat lit mer, kanske kan förtydliga frågan, hur skapar man en launcher till ett uppzippat program med en ikon. ( exempelvis eclipse)
Citera
2015-10-30, 18:24
Medlem
rjonssons avatar
Testade att kopiera hela eclipsefoldern till /opt men jag kan fortfarande inte start det när jag i applications skriver eclipse, den hittar inte programmet. I bin och sbin foldrarna så finns inga andra foldrar så det känns inte riktigt att kopiera in eclipse-foldern där. När jag installerade eclipse med pacman så fick jag den funktionaliteten, men tyvärr var det en korrupt eclipse jag fick som inte ville starta.
Citera
2015-11-14, 21:14
Medlem
Skadat godss avatar
Pacman har buggat en hel del för mig i Manjaro, prova att installera det med Synaptic istället.
Citera
2016-05-16, 22:11
Medlem
Lägg det i /opt och skapa en .desktop launcher som du lägger i /usr/share/Applications om det är gnome du använder iallafall, gissar att det samma gäller kde osv.

Mer info här: https://developer.gnome.org/integration-guide/stable/desktop-files.html.en

Ser nu att jag svarar på en skitgammal tråd.. sry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in