2015-10-28, 21:23
Medlem
Här är bild på den
http://imgur.com/AyYHk8T

Jag har kniven i fodralen som är fast på mitt bälte. Sen är kniven i fickan så den inte syns.

Med tanke på alla sjuka saker som har hänt som morden på Ikea mm. Som självförsvar eller om nån behöver hjälp med liknande situation som hände på Ikea... Den svarte mannen som mördade kallblodigt 2 oskyldiga människor.

Så tycker ni det är ok att ha med en kniv mm.

Om mod tycker denna tråd är felplacerad, placera i rätt ämne så är du snäll, tack.
Citera
2015-10-28, 21:25
Bannlyst
Det kan jag och rättsväsendet i Sverige bara beklaga. Hört talas om brott mot knivlagen?
Citera
2015-10-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Det kan jag och rättsväsendet i Sverige bara beklaga. Hört talas om brott mot knivlagen?

Ja men jag bryr mig inte om den lagen.
Citera
2015-10-28, 21:28
Medlem
olasvenssons avatar
Självklart måste man bära kniv i dagens Sverige. Jag bär också kniv fast en mycket mindre. Man vet aldrig när en vidrig aggressiv kines attackerar en.
Citera
2015-10-28, 21:30
Bannlyst
Jag tycker inte om det alls men det beror nog på att jag inte förstår varför man ska bära kniv när man kan bära pistol?

Det verkar ju vara en liten och smidig kniv som är svår att se komma men den hjälper dig ju inte utan att komma i närkontakt med hotet, en pistol kan du ju använda på avstånd..så jag tänker. Vad ska du göra om fienden har en pistol? Då måste du ju kasta kniven och hoppas att den träffar rätt, eller typ undvika skotten tills du kommer i närkontakt och kan stabba fienden.
Senast redigerad av heaven.on.earth 2015-10-28 kl. 21:35.
Citera
2015-10-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Jag tycker inte om det alls men det beror nog på att jag inte förstår varför man ska bära kniv när man kan bära pistol?

Det verkar ju vara en liten och smidig kniv som är svår att se komma men den hjälper dig ju inte utan att komma i närkontakt med hotet, en pistol kan du ju använda på avstånd..så jag tänker. Vad ska du göra om fienden har en pistol? Då måste du ju kasta kniven och hoppas att den träffar rätt, eller typ undvika skotten tills du kommer i närkontakt och kan stabba fienden.

Pistol är bättre såklart men mycket svårare att få tag i och vill inte riskera om polisen skulle hitta den.
Citera
2015-10-28, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WoWMeister
Pistol är bättre såklart men mycket svårare att få tag i och vill inte riskera om polisen skulle hitta den.

Förståeligt...det är ju en risk man måste ta om man inte vill göra det legalt genom skytteklubb eller jägarexamen....skytteklubb tar ett tag för att få ut licens:et sägs det också. Men 100000 gånger säkrare med en pistol. Så jag skulle iallafall ha använt pistol och skita i vad polisen säger om det, iallafall i dessa tider då polisen är de sista som kommer att hjälpa en ifall någon muslim löper amok.

Kniv är ju bättre än ingenting i självförsvar såklart!
Citera
2015-10-28, 21:51
Medlem
bettygoesagogos avatar
Om det tycker jag inte. Jag vill inte ha folk omkring mig som går beväpnade. Och vad fan ska du göra när näste person kommer med ett samurajsvärd? Kasta kniven på honom?
Citera
2015-10-28, 21:52
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWMeister
Så tycker ni det är ok att ha med en kniv mm.

Du gör ett töntigt intryck.
Citera
2015-10-28, 22:25
Medlem
Keyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Förståeligt...det är ju en risk man måste ta om man inte vill göra det legalt genom skytteklubb eller jägarexamen....skytteklubb tar ett tag för att få ut licens:et sägs det också. Men 100000 gånger säkrare med en pistol. Så jag skulle iallafall ha använt pistol och skita i vad polisen säger om det, iallafall i dessa tider då polisen är de sista som kommer att hjälpa en ifall någon muslim löper amok.

Kniv är ju bättre än ingenting i självförsvar såklart!

Straffet för handeldsvapen är mycket högre än straffet för kniv på allmän plats.
Kniv gör tillräcklig skada om du kan hantera den, dessutom kan du komma med ursäkter för att komma undan om poliser haffar dig med den.

Bra initiativ av TS att bära kniv och jag rekommenderar även animal repellent spray, alltså riktig pepparspray från exempelvis Tyskland.

Ditt liv är det mest värdefulla och skall skyddas vad straffet än blir efteråt.

TS kniv verkar bara klumpig och alldeles för synlig. Cold steel och Sog gör fina små fällknivar som du snabbt kickar upp med en hand.

Slutligen, du drar kniv för att attackera blixtsnabbt och döda fienden, annars behåller du den i fickan och lämnar skamset över mobilen och plånboken samt mottar några sparkar.

Glöm inte det viktigaste: träning, träning och träning. Allt går för långsamt om du måste tänka. Muskelminnet ska ta över.
Citera
2015-10-28, 23:00
Medlem
VenomXs avatar
Det jag tycker är att det i grunden alltid är en ganska dum idé för folk att beväpna sig med vassa eggvapen i självförsvarssyfte eftersom det alltid finns en risk att vapnet antingen tas ifrån dig och används mot dig (vanligare än man kanske kan tro) eller att du själv skadar dig på det om ni ryker ihop och t.ex hamnar på marken eller nåt. Den kan väl dock fungera avskräckande också till viss del, men funkar inte skrämselapproachen så kan det fort gå fel om du måste använda den för faktiskt försvar, särskilt om du inte är tränad på att hantera kniv som vapen, men även då.

Ska man alls ha något närstridsvapen med sig så skulle jag hellre rekommendera något utan vass egg t.ex en teleskopbatong eller liknande, kort kedja, järnrör, nästan vadsomhelst utom just en kniv.

Det ser ju också lite bättre ut i rätten efteråt att ha slagit någon nånstans med något hårt så han fick ett par rejäla blåmärken, än att ha huggit honom i magen med egenhavd kniv så han blödde ihjäl på platsen.
Citera
2015-10-28, 23:00
Medlem
S-cups avatar
Idiotiskt och fånigt. Dessutom menas det väl att folk som går runt med kniv löper en många gånger större risk att bli allvarligt skadad.

Vill du ha något som kan användas i självförsvar är det, på alla tänkbara vis, bättre med t.ex. en elpistol. Eller möjligtvis pepparspray som någon redan nämnt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in