2015-10-27, 17:45
Medlem
Hej!

Jag och ett par polare drar snart till Vietnam. Vi r lite sugna p att g i lite sna hr tunnlar i djungeln. Japp - vi har bestmt oss. Men har googlat men inte hittat s mycket bra.

Ngon med lite erfarenhet kring detta?

Tacksam fr svar
Citera
2015-10-27, 18:07
Medlem
ozznujens avatar
Jag och en polare var i `Nam fr 15 r sedan,och krp d i tunnlar i nrheten av Saigon. Jag tror att mycket lser sig p plats fr er. Det var dock inte s mycket djungel runt mig,vad jag minns.

Edit: Fann nu detta.

https://en.wikipedia.org/wiki/C%E1%BB%A7_Chi_tunnels
Senast redigerad av ozznujen 2015-10-27 kl. 18:10.
Citera
2015-10-27, 20:49
Medlem
Det r Cu Chi tunnels du menar. Det tar ca 2 timmar att ka buss dit ifrn Saigon, ni kommer antagligen ka med buss klockan 8 p morgonen. Bussresan kostar ca 40 kr totalt, intrdet r ca 30 kr. Ni r hemma 14.00.
Det gr ven fint att lgga till turer, t.ex Cao Dai templet. Det r ett tempel som har samlat alla de strre religionerna, de vntar p att alla religionerna sanna ledare ska komma fram och ta sin plats bland dem.

Men Cu Chi r intressant, det r vldigt mycket propaganda s ta allt dom sger med en nypa salt.
Ni fr ven vlja bland massa vapen som ni kan skjuta med. Ganska dyrt dock, sdant brukar vara billigare i Kambodja om jag inte minns fel. En bussresa till kambodja tar ca 6 timmar och kostar 80 kr en enkel vg + Visum ca 300 kr.

Sg bara till s kan jag tipsa om stllen att ta och festa p
Citera
2015-10-28, 00:33
Medlem
Tog i somras en guidad tur med buss frn Mekong Lighthouse inne i Saigo, ligger mitt i backpackerdisktriktet. Vl vrt pengarna, en knapp Svensk hundring per person. Vi fick med Cao Cai-templet p kpet som ocks r vl vrt ett besk.

Tunnlarna var intressanta och guiden gjorde ett bra jobb, har var 80 r och hade varit med i kriget, bland annat vid Khe Sanh.

Den hr turen reekommenderas, ta dock med ett par flaskor vatten. Och det r dyrt att skjuta dom ville ha 30-40 tusen VND per kula.
Citera
2015-10-28, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mockba
Hej!

Jag och ett par polare drar snart till Vietnam. Vi r lite sugna p att g i lite sna hr tunnlar i djungeln. Japp - vi har bestmt oss. Men har googlat men inte hittat s mycket bra.

Tacksam fr svar

Finns det tunnlar i djungeln?
Citera
2015-10-28, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskbak
Finns det tunnlar i djungeln?
Antar att du med "tunnlar i djungeln" menar att det inte r ngot Vietnamkrigsdisneyland?

Jod, det finns lite hr och var. Sk lite via google och du kommer att hitta
Citera
2015-10-29, 12:00
Medlem
Typ "Vinh moc Tunnels" i mellersta Vietnam. Ngon som vet ngot mer snt?

Uppskattar Saigon-tipsen, mange takk!
Citera
2017-06-29, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mockba
Hej!

Tacksam fr svar

Tror p Vietnam, har aldrig varit dr, men haft en flickvn drifrn..

Det var den snllaste gulligaste mnniskan p jorden..

men hoppas p en trevlig resa
Citera
2017-07-12, 15:53
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bejeweled
Det r Cu Chi tunnels du menar. Det tar ca 2 timmar att ka buss dit ifrn Saigon, ni kommer antagligen ka med buss klockan 8 p morgonen. Bussresan kostar ca 40 kr totalt, intrdet r ca 30 kr. Ni r hemma 14.00.
Det gr ven fint att lgga till turer, t.ex Cao Dai templet. Det r ett tempel som har samlat alla de strre religionerna, de vntar p att alla religionerna sanna ledare ska komma fram och ta sin plats bland dem.

Men Cu Chi r intressant, det r vldigt mycket propaganda s ta allt dom sger med en nypa salt.
Ni fr ven vlja bland massa vapen som ni kan skjuta med. Ganska dyrt dock, sdant brukar vara billigare i Kambodja om jag inte minns fel. En bussresa till kambodja tar ca 6 timmar och kostar 80 kr en enkel vg + Visum ca 300 kr.

Sg bara till s kan jag tipsa om stllen att ta och festa p

Dessutom kan man skjuta lite AK47 dr fr en billig penning. (el iaf kunde....)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in