2007-09-27, 09:31
Medlem
Maskrosens avatar
Jag tackar för era tips, blir väl inge alkohol i helgen, jävligt typiskt...

Varför jag så gärna vill ha alkohol nu ihelgen är för att vi ska fira en kompis med världens fest.. Därav är det jävligt surt.

Jag tackar för all eran hjälp och för tiden ni tog till att skriva era svar!
Citera
2007-09-27, 09:37
Medlem
nkwtms avatar
Äh, fyller år gör han ju nästa år också.

Det finns värre, jag har inte kunnat dricka alkohol på 4 månader med några FÅ undantag - och inte har jag lidit allt för mycket av det inte...
Citera
2007-09-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen
Jag tackar för era tips, blir väl inge alkohol i helgen, jävligt typiskt...

Varför jag så gärna vill ha alkohol nu ihelgen är för att vi ska fira en kompis med världens fest.. Därav är det jävligt surt.

Jag tackar för all eran hjälp och för tiden ni tog till att skriva era svar!

För att kanske bli impopulär i tråden ska jag berätta att de jag känner som tagit doxyform så har de druckit under kuren. Och så vitt jag vet så blev de av med problemet, men det kanske inte är värd att chansa när nu läkaren har ordinerat att inte dricka alkohol.

edit* Ja då menar jag att de inte svalt tabletterna med vodka utan antar att de tagit en på morgonen och druckit på kvällen.
Citera
2007-09-27, 18:15
Medlem
Maskrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifespan
För att kanske bli impopulär i tråden ska jag berätta att de jag känner som tagit doxyform så har de druckit under kuren. Och så vitt jag vet så blev de av med problemet, men det kanske inte är värd att chansa när nu läkaren har ordinerat att inte dricka alkohol.

edit* Ja då menar jag att de inte svalt tabletterna med vodka utan antar att de tagit en på morgonen och druckit på kvällen.

Gwaah, blir så jävla sugen.. men är nog inte värt att chansa..

Jag som hade inhandlat booze och liknande!
Citera
2007-09-27, 20:40
Medlem
nkwtms avatar
Citat:
Gwaah, blir så jävla sugen.. men är nog inte värt att chansa..

Jag som hade inhandlat booze och liknande!

Det blir ju inte mögligt direkt, så det är ju bara att spara till senare tillfälle, upp med hakan
Citera
2007-09-29, 00:08
Medlem
Maskrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkwtm
Det blir ju inte mögligt direkt, så det är ju bara att spara till senare tillfälle, upp med hakan

Nej, tack för alla tips, men eftersom jag läst folk som inte haft några problem med medicinen även fast dom druckit tar jag chansen..

Imorgon(idag) blir det party som fan, tar tablett 09.00 och dricker vid 20.00 tiden, perfa!
Citera
2007-09-29, 00:21
Medlem
Crabfishs avatar
Var inte så höga odds på den va? :P
Citera
2007-09-30, 03:54
Medlem
Citat:
Nej, tack för alla tips, men eftersom jag läst folk som inte haft några problem med medicinen även fast dom druckit tar jag chansen..

Imorgon(idag) blir det party som fan, tar tablett 09.00 och dricker vid 20.00 tiden, perfa!
Se till att kolla upp att medecinen verkat så att jag inte behöver vara så orolig i krognatten.
Citera
2008-12-16, 19:04
Medlem
Mumsemumss avatar
Pratade just med min pappa, (som varit överläkare sedan ca 35 år tillbaks.) I Fass står det att Doxyferm´s effekt kan påverkas vid samtidigt intag av alkohol. Min pappa brukar vara väldigt strikt när det gäller alkohol och mediciner. Han tyckte dock att det Fass skriver om Doxyferm och alkohol var rent trams. "-Lite Cognac gör dig tvärtom bara gott min son", (i samband med förkylning, Doxyferm och övrig antibiotikum.)
Citera
2008-12-16, 21:50
Medlem
rashbans avatar
Fass anger ju faktiskt att alkohol förkortar halveringstiden för doxycyklin så helt tagna ur luften är inte instruktionerna att inte dricka.
Citera
2008-12-16, 22:31
Medlem
Mumsemumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rashban
Fass anger ju faktiskt att alkohol förkortar halveringstiden för doxycyklin så helt tagna ur luften är inte instruktionerna att inte dricka.
Ja, fast min pappa menar att det Fass skriver är trams. Sen kan man ju förstås lita mer på Fass än på en (för er okänd) läkare...

Det här med att alkohol förkortar halveringstiden för doxycyklin säger han att det mycket väl kan vara möjligt I EN VISS MÅN men det innebär ingen negativ verkan på preparatet.

(Sen skriver ju Fass inte heller att alkohol påverkar Doxyferm negativt bara att Doxyferm kan påverkas av alkohol.)
Citera
2008-12-17, 12:25
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsemums
Ja, fast min pappa menar att det Fass skriver är trams. Sen kan man ju förstås lita mer på Fass än på en (för er okänd) läkare...

Det här med att alkohol förkortar halveringstiden för doxycyklin säger han att det mycket väl kan vara möjligt I EN VISS MÅN men det innebär ingen negativ verkan på preparatet.

(Sen skriver ju Fass inte heller att alkohol påverkar Doxyferm negativt bara att Doxyferm kan påverkas av alkohol.)
Anledningen till att man brukar ordineras att inte dricka alkohol när man behandlar könssjukdomar är för att man inte skall bli full och knulla innan kuren är över. Jag lutar åt att din far har rätt.

Se:
http://www.drweil.com/drw/u/id/QAA326593
http://www.mayoclinic.com/health/antibiotics-and-alcohol/AN01802

Det verkar som att det finns viss antibiotika som kan ge biverkningar om man blandar med alkohol men även hos dessa verkar det inte som att kurens effekt påverkas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in