Jag respekterar allas rätt att uttrycka sina åsikter oavsett om jag omfattar dem eller inte. Det betyder inte att jag respekterar allas åsikter, långtifrån. Emmas krönika passar in i den senare kategorin.
Citat:
Tusentals människor är på väg hit. Glöm era beräkningar om vad samhället kommet att tjäna och inte på dem
Emma, det är fler än så som är här och på väg. De flesta av oss kan säkert räkna ut hur mycket vi kommer att "tjäna" på dem. Oavsett vad du "tycker" är ekonomi en realitet som vi alla måste förhålla oss till.
Citat:
förhoppningsvis kan de montera ner det Sverige jag ser
Om du inte visste det så kan jag upplysa om att det arbetet påbörjades för länge sedan och är snart slutfört till din belåtenhet.
Citat:
Det är här rasismen genomsyrar varje vrå
Denna ständiga fixering vid "rasism", har du sökt för den?
Tipsa gärna om du råkar få syn på en "rasist", hittar du någon tycker jag att vi inrättar en plats på Skansen så att även andra kan få se.
Citat:
ett land där minst 13 procent av befolkningen tycker det är demokratiskt riktigt att ha sverigedemokrater i riksdagen
Ja du Emma, det är riktigt konstigt att demokratiskt valda sitter i riksdagen, det tycker nog många.
Du framstår inte som någon större vän av demokratin.
Citat:
Jag hoppas att inte en jävel som kommer hit blir som oss
Vi hoppas alla på att de inte blir som dig i alla fall.
Men som tidigare inlägg antyder så skriver du säkerligen bara för att öka annonsintäkterna.
Det jag inte riktigt kan förstå är varför du hatar flyktingar så intensivt att du önskar livet ur flertalet av dem. För samma kostnad som för 1 person i Sverige kan minst 200 hjälpas på plats.
Så Emma, vad i din uppväxt har gjort dig så elak och hatisk till samhället.
Om inte terapi hjälper så kanske ett byte av medicin kan hjälpa (alltid i samråd med din läkare).