2015-10-26, 11:22
Medlem
Macki83s avatar
Tjena.. Kan vara fel forum.

För ett tag sedan la jag till Adblock plus som ett tillägg i Google Chrome. Funkade bra tills för några dagar sedan då ett adblock fönster hoppade upp på dreamfilmhd.org och där stod det att jag var tvungen att pausa programmet för att få åtkomst till sidan. Vilket jag gjorde, men inget hände.
Avaktiverade programmet helt, och samma problem kvar stod.
Nu har jag gjort följande utan resultat:
- Tog bort programmet och startade om datorn
- Rensade cachminnet och installerade om webbläsaren
- Provat i Explorer
- Installerat Windows 10
- Provat i Monzilla Firefox

Jag testade med Microsoft Edge, där kommer jag in på sidan, men kan inte se någon film/serie istället. Filmrutan är helt svart.

Har sökt igenom datorn med Maleware. Där hittade den några fel som togs bort. Men problem kvarstår.

Vad fasen kan jag mera göra?
Känns som det enda som fungerar är att installera om hela datorn, men känns skapligt onödigt för en sida som inte fungerar. Dock är jag väldigt ofta på dreamfilm och glor, så det känns lite sådär :/

Väldigt tacksam för hjälp!
Citera
2015-10-26, 11:29
Medlem
Beroende på vilken typ av serie det är kan du ju försöka hitta en annan typ av streamingtjänst. Har ju själv varit med om när Dreamfilm ''käbblar''

Det skulle vara ett tips, eftersom det finns oerhört många diverse streamingtjänster så det finns nog säkerligen den serien för dig.

Vilket typ av serie/program handlar det om?

Edit: Händer det här just på den specifika serien som du försöker se på just nu eller händer det på andra typer av klipp också eller?
Citera
2015-10-26, 12:09
Medlem
Macki83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensidian
Beroende på vilken typ av serie det är kan du ju försöka hitta en annan typ av streamingtjänst. Har ju själv varit med om när Dreamfilm ''käbblar''

Det skulle vara ett tips, eftersom det finns oerhört många diverse streamingtjänster så det finns nog säkerligen den serien för dig.

Vilket typ av serie/program handlar det om?

Edit: Händer det här just på den specifika serien som du försöker se på just nu eller händer det på andra typer av klipp också eller?

Märkte nu att det inte bara är på dreamfilm, utan även på swefilm.tv.
Jag följer massor av olika serier, och tycker även det är bra utbud på nya filmer.
Är man en film/serie person som mig så är det här fan inte okey, haha.

Det händer direkt jag kommer in på sidan.
Kolla på bilden här som är printscreen:ad. Dock från Windows 7.
http://imgur.com/vnDwraB
Citera
2015-10-26, 12:32
Medlem
Så himla konstigt, och du är helt säker på att du har slagit/installerat bort det helt och hållet? Tycker det är oerhört skumt att det ger samma signaler.

Men jag hittade även en liten ''väg in'' även med Adblocker, en jobbig sådan.

1. Högerklicka på sidan och tryck på ''Granska Element''

2. Ta bort <head>...<head>

Men notera att du kommer få göra detsamma varje sida du kommer in på. Väldans jobbigt men om du är filmintresserad så kanske det kan få funka I nuläget?

Men dra på trissor, det funkar ju!

Jag drog nöjet att göra en liten filmsnutt på hur det ser ut.

https://gyazo.com/08b4d0fc95d76e84e7a88932131b161a

Samma procedur på Swefilm.tv!

Men TS, jag förstår att detta är jobbigt att använda sig av. Och jag tänker och tänker och ska fortsätta tänka och komma med diverse förslag! MEN hoppas detta kan vara en temporär lösning!

För övrigt kanske du kan testa en annan Adblocker och testa inaktivera den?

Jag använder ''Ublock'' som är bättre än Adblock eftersom den drar mindre RAM.
Senast redigerad av Ensidian 2015-10-26 kl. 12:39.
Citera
2015-10-26, 20:51
Medlem
Macki83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensidian
Så himla konstigt, och du är helt säker på att du har slagit/installerat bort det helt och hållet? Tycker det är oerhört skumt att det ger samma signaler.

Men jag hittade även en liten ''väg in'' även med Adblocker, en jobbig sådan.

1. Högerklicka på sidan och tryck på ''Granska Element''

2. Ta bort <head>...<head>

Men notera att du kommer få göra detsamma varje sida du kommer in på. Väldans jobbigt men om du är filmintresserad så kanske det kan få funka I nuläget?

Men dra på trissor, det funkar ju!

Jag drog nöjet att göra en liten filmsnutt på hur det ser ut.

https://gyazo.com/08b4d0fc95d76e84e7a88932131b161a

Samma procedur på Swefilm.tv!

Men TS, jag förstår att detta är jobbigt att använda sig av. Och jag tänker och tänker och ska fortsätta tänka och komma med diverse förslag! MEN hoppas detta kan vara en temporär lösning!

För övrigt kanske du kan testa en annan Adblocker och testa inaktivera den?

Jag använder ''Ublock'' som är bättre än Adblock eftersom den drar mindre RAM.

Tack för tipset, men en annan kille här på FB hjälpte mig få bukt på skiten.
Jag fick lägga till tillägget ublock. Citerar vad han skrev till mig ifall någon annan stöter på samma problem.

"1. Tryck på ublock ikonen och sedan på "pipetten".
2. Markera boxen i mitten som blockerar din syn och sedan i nedre högra hörnet, om du för över musen ska du se ublocks markerade element. Tryck på skapa för att skapa det nya filtret.
3. Upprepa proceduren ovan men välj istället någonstans i bakgrunden så att den markerar "nedmörkningen" av sidan.
4. Klart!"

Men stort tack ändå att du tog dig tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in