2015-10-26, 02:31
Medlem
NurseJackies avatar
Såhär är det, min far och jag har en ansträngd, minst sagt relation. Det är han som dragit sig undan tyvärr. Nu hamnade jag i en ekonomisk knipa och frågade om hjälp(lån), vilket jag fick efter en hel del ojande. Han påstår att han är en fattig pensionär, men har vid upprepade tillfällen antytt att han har pengar..

Han bor i en BR 2 rok, i en förort till Sthlm, den har han bott i i ca 30 år, han reser inte o ja, hur, och kan jag överhuvudtaget få reda på vad han har i pension??
Citera
2015-10-26, 02:53
Medlem
Grasstomouths avatar
Du kan gå till skatteverket och begära ut hans deklaration. Planerar du att skita i att betala tillbaka om han har rejält tilltagen pension eller?
Senast redigerad av Grasstomouth 2015-10-26 kl. 03:12.
Citera
2015-10-26, 11:41
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Du kan gå till skatteverket och begära ut hans deklaration. Planerar du att skita i att betala tillbaka om han har rejält tilltagen pension eller?

Nej naturligtvis inte, men han gnäller alltid, dvs de få gåbger vi pratar, om att han är så fattig, Andra gånger, när han styrkt sig med något att han har si o så mycket och att jag ska bli miljonär när han dör..

Kan man begära ut deklaration om man inte kan de 4 sista siffrorna?
Citera
2015-10-26, 12:11
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Nej naturligtvis inte, men han gnäller alltid, dvs de få gåbger vi pratar, om att han är så fattig, Andra gånger, när han styrkt sig med något att han har si o så mycket och att jag ska bli miljonär när han dör..

Ingen aning, men om du behöver hans fyra sista siffror kan du hitta dom här - www.upplysning.se
Regga ett konto för att se siffrorna istället för ****
Citera
2015-10-26, 12:12
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie

Nej. Givetvis måste man kunna hela personnumret.
Citera
2015-10-26, 17:00
Medlem
PaloPaloPalos avatar
Vad har hans inkomst eller pension att göra med om du kommer bli miljonär när han dör?

En miljonär kan sakna inkomst eller ha lägsta möjliga pension du vet...

När jag blir gammal ska jag sprida ryktet att jag är miljonär och få alla giriga att fjäska för mig i förhoppning om att bli nämnda i mitt testamente. Sen ska jag i hemlighet skänka alla miljonerna till ett katthem, och be om rapport om reaktionerna från Hades i underjorden.
Citera
2015-10-26, 21:03
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaloPaloPalo
Vad har hans inkomst eller pension att göra med om du kommer bli miljonär när han dör?

En miljonär kan sakna inkomst eller ha lägsta möjliga pension du vet...

När jag blir gammal ska jag sprida ryktet att jag är miljonär och få alla giriga att fjäska för mig i förhoppning om att bli nämnda i mitt testamente. Sen ska jag i hemlighet skänka alla miljonerna till ett katthem, och be om rapport om reaktionerna från Hades i underjorden.

Poängen är att jag tycker det är elakt att när det passar honom nämna hur mkt han tjänar/har i pension, jag har aldrig frågat om hjälp förut, dessutom har de senaste 30 åren i princip bett mig lämna honom ifred (enda barnet), jag har försökt bjuda in honom i mitt o mina barns liv. Sen NÄR han väl ringer, ca 1 gång om året talar han om hur ensam han är.

Självklart ska jag betala igen det jag fått låna. Han ringde dessutom upp o frågade om det var ett lån eller gåva, ja vad ska jag svara på det, jag sa lån, det var då han talade om hur fattig han var.

Tack för svaren.
Citera
2015-10-26, 22:06
Medlem
Du kan bara ringa Skatteverket.. där får du reda på Inkomst av tjänst (pension) och även inkomst av kapital (fonder, aktievinster , räntor m.m) Vidare kan du fråga om hans deklaration 2007 då vi fortfarande var tvungen att deklarera förmögenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in