2015-10-25, 23:54
Medlem
Jag har snusat i ungefär en månad nu, självklart gillar jag smaken och tycker att det sitter skönt med en snus i käften. Men ibland bränns det i halsen vilket är sjukt irriterande, det jag tror är att tobaken från snusen lyckas på något sätt hamna i mitt saliv vilket jag sväljer, som kommer åt min hals då det bränns som satan. Mitt andra val när det händer är att spotta men det är inte så mysigt när man snusar finns det något sätt jag kan hindra detta att hända eller är det vanligt?
Citera
2015-10-25, 23:58
Medlem
RonnyRasks avatar
Man vänjer sig efter ett tag. Men om du tycker att det är alldeles för påfrestande kan du övergå till white portion.
Citera
2015-10-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Man vänjer sig efter ett tag. Men om du tycker att det är alldeles för påfrestande kan du övergå till white portion.

Det roliga är att jag redan snusar white portion, det är ju efter ungefär 10 minuter jag börjar känna att det bränns i halsen när jag sväljer.
Citera
2015-10-26, 00:46
Medlem
dANiis avatar
Vilken snus snusar du?
Citera
2015-10-26, 00:50
Medlem
Nu är jag verkligen ingen expert inom detta område men de som snusar lössnus brukar klämma ganska ordentligt på prillan i dosan innan de lägger in den och portionssnusare har jag sett använda papper för att klämma av det värsta blöta innan de lägger in den vedervärdiga massan
Citera
2015-10-26, 00:50
Medlem
Sesam66s avatar
Jag har snusat länge och detta händer mig periodvis. Hände inte när jag snusade lössnus. Pröva att snusa på ett annat ställe som inte sitter så nära spottkörtlarnas utgångar. Drick något till snuset så att koncentrerat snus inte kommer ned i matstrupen. Själv tror jag att det du upplever är irritation ifrån matstrupen ungefär som halsbränna pga snuset.
Citera
2015-10-26, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Vilken snus snusar du?
jag snusar XR och ibland göteborgs rapé slim portion
Citera
2015-10-26, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesam66
Jag har snusat länge och detta händer mig periodvis. Hände inte när jag snusade lössnus. Pröva att snusa på ett annat ställe som inte sitter så nära spottkörtlarnas utgångar. Drick något till snuset så att koncentrerat snus inte kommer ned i matstrupen. Själv tror jag att det du upplever är irritation ifrån matstrupen ungefär som halsbränna pga snuset.
det ska jag testa, tack för tipset!
Citera
2015-10-26, 01:59
Medlem
Kan nog vara för att du har en vagina
Citera
2015-10-26, 09:12
Det är helt vanlig halsbränna. Kan uppstå om snuset rinner lite för mycket. Ta en novalucol eller köp lite torrare snus.
Citera
2015-10-31, 03:42
Medlem
BlueGreenShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradaron
Jag har snusat i ungefär en månad nu, självklart gillar jag smaken och tycker att det sitter skönt med en snus i käften. Men ibland bränns det i halsen vilket är sjukt irriterande, det jag tror är att tobaken från snusen lyckas på något sätt hamna i mitt saliv vilket jag sväljer, som kommer åt min hals då det bränns som satan. Mitt andra val när det händer är att spotta men det är inte så mysigt när man snusar finns det något sätt jag kan hindra detta att hända eller är det vanligt?

Har inte läst hela tråden men skriver ändå. Anledningen till att JAG spottar beror på en blandning av min kvalster allergi samt saltet ifrån snusen. Det bränns ja. Vänj dig eller sluta. Vänjer du dig inte så sluta bara helt enkelt.

Det du kan göra förutom att sluta är att (enligt mig) inte snusa lika mycket eller välja sig. För mig fungerar det även med frukt (kanske inbillning). En banan extra per dag. Om det är en brännande känsla typ som halsbränna. Även ett extra glas vatten hjälper mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in