Citat:
För som det är nu jag är, jag är totalt uthängd på Facebook och på en sida som heter Flashback, på grund av en utav människorna där, en utav deras förälder eller släktning heter det väl kanske, som har hängt ut mig totalt på Facebook och Flashback
FUP s. 521
Detta sa MGMs styvmor Åsa i ett förhör 2015-11-04. Jag roade mig med att kolla vad som skrivits om henne här fram tills dess;
Citat:
Något som är mycket märkligt är att L*nus far och hans styvmor försvann från sitt hem precis i samma veva. Då dom också har ett bråkigt förflutet. (Skrivna på samma adress som L*nus).
2015-10-28
(Åsa hade polisanmält maken för misshandel, tidigare samma dag som mordet begicks)
Citat:
Detta är saxat från "styvmors" facebook.
"Om någon ytterligare människa , har något att säga till eller om mig så gör det NU!!! Jag är trött så in i helvete på att folk dömer utan att man gjort ett jävla skit!!!! Jag har INTE varit föremål för någon som helst misstanke rörande en viss händelse, ej heller min make!!! Kan alla fatta det nu!!?? Om ni har tillräckligt med STAKE i eran ryggrad, så skickar ni PM och frågar kanske hur allt ligger till o så??!! Inte bete sig som en flock hungriga hyenor som hittat till slaktarens dörr jävel!!! Uppför er för i helvete som HOMO SAPIENS alltså människor... Inte som några jävla blodtörstiga hyenor eller dyl.... Fattar alla det nu??? Bra!! Tack så mkt "
Saken är den att hon är en notorisk rygghuggare och snackar skit om allt och alla, så jag tycker inte ett dugg synd om henne.
2015-10-28
(Detta är alltså
hennes egna ord)
Citat:
Pratar vi om "Ås* Sk**rup här?
Om det är så...Samma efternamn som Nordea rånaren från Sala
Och de är vänner på FB
2015-10-29
Om man kallar det att bli "totalt uthängd", då måste man vara
extremt lättkränkt.
Jag har inte hunnit plöja igenom hela FUPen, men jag har läst förhören med Åsa. Och även om jag inte är helt klar med det, så måste jag göra några reflektioner;
Hennes språkbruk är... häpnadsväckande!
Citat:
Och kommer hem, och så höll jag inte på och få ut han ur bilen och liksom, nog för han har bröst och bringa som en frukostflinga, men jag orkar inte bära upp han liksom ändå.
(Vad är det förresten med vuxna som inte kan skilja på
honom och
han!?)
Citat:
Men så satt han och somna vid spisen så han tappa cigaretten, så då tänkte jag nej du din ungjävel nu jävlar går du och lägger dig.
Hur f*n kan man, i ett polisförhör, sitta och kalla sin (styv-) son för "ungjävel"!? Det måste vara något allvarligt fel på människan.
Hon beskriver stämningen på "festen" som "normal".
Det var en "fest" där hennes make var så aprak att han låg och fyllesov. Styvsonen var så påverkad (av alkohol och droger) att han raglade omkring och ramlade omkull. Diskussionen handlade om husrannsakningar man var föremål för. Det var gruff och slagsmål (som sedan skulle visa sig vara ett mord).
Detta kallar människan för "normalt".
Härmed nominerar jag
Åsa som ansikte för
Århundradets WT!