Citat:
Ursprungligen postat av
MeMajk
De har hållit styråran spikrakt och kört rakt fram utan att känna av vart vindarna blåser så det är inte underligt att det blivit lite problematiskt för honom
Svetsarn och HakanBatra är väl de som är orsaken till till dagens krissituation och för sent har de upptäckt att SD kanske hade några ideér om hur kan skulle kunna hålla landet flytande
både Svetsarn och HakanBatra försöker nu bedriva någon form av SD-light-politik utan att det ska märkas
men det är som vanligt tomma ord och tomma lador
Sverige kommer att få dras med de som kommit hit, finns inte en chans i helvete att de kommer att flytta eller låta sig bli flyttade till ett land med sämre villkor för alla förmåner än vad Sverige har att erbjuda
Jag är ändå förvånad över att han redan nu
1) Förstår/erkänner att integrationsdrömmarna inte kommer att infrias
2) Begriper att SDs assimilationsdrömmar av så här många inte heller kommer att fungera
3) Inser att deportation ("flytta ut människor") är enda sättet att rädda Sverige
Citat:
Men det här är ingenting du har talat om tidigare, att vi ska flytta ut människor från Sverige? Du har talat med Juncker och Tusk, men inte med svenskarna?
– När frågan har kommit till mig om huruvida omfördelning ska kunna ske också från Sverige, då har jag sagt att det ska inte uteslutas.
Borta är svammlet om utmaningar och ansträngningar, snabbspår till jobb och valideringar som en hållbar lösning på katastrofen..