2015-10-23, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d99mlu
Umm jo det finns. Har sjlv flugit internationellt dit flera gnger. Hur var det med att harkla sig?

De har internationella flygningar ja, men har de verkligen en immigration fr Europer och andra utomstende som inte r Asiater?
Citera
2015-10-24, 00:06
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
De har internationella flygningar ja, men har de verkligen en immigration fr Europer och andra utomstende som inte r Asiater?
Precis, fattar inte alla dessa som skriver utan ha koll
Dom har internationella inflights
Citera
2015-10-24, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Precis, fattar inte alla dessa som skriver utan ha koll
Dom har internationella inflights

Men du svarar ju inte p frgan?

Jag ska tex flyga till Udon Thani nu i november. De har ocks internationella flygningar, men likt frbannat mste jag igenom immigration board p Suvarnabhumi och f min stmpel, och det enligt en mnniska som jag knner som har jobbat 3 r i immigrationen p Suvarnabhumi.

S frgan kvarstr, har dom eller har dom inte immigration fr folk utanfr ASEA p Koh Samui airport?

Hon sa dremot att har jag en flight jag riskerar att missa s kan man ptala det fr personal och kan f g grddfil i immigrationen och slippa ka.

Men fr att terg till samtalsmnet.
Ts, nej jag skulle satsa p morgon flyget, att stressa och missa flighten p sin resa kan frstra hela resan.
Senast redigerad av Horknullarn 2015-10-24 kl. 09:16.
Citera
2015-10-24, 10:05
Medlem
Axells avatar
http://www.bangkokair.com/pages/view/check-in-airport

1 timme och 15 min tycks "minimum connection time" vara p Bangkoks flygplats nr man gr frn international till domestic, s man kan ju misstnka att det r ngot liknande p Phukets flygplats om inte kortare d den r mindre? Nu ser jag att Neksnor redan har frgat det men det tls att frgas igen, r allt p en bokning s kan TS vara lugn och du bara behver stiga p nsta flight om du skulle missa den frsta p grund av frsening.

Kan tillgga att jag aldrig har varit i Thailand och vet inte hur det fungerar just dr men har endel erfarenhet frn flyg rent generellt s helt lost r jag nog inte.
Citera
2015-10-24, 10:51
Medlem
Citat:
Hur skulle det annars funka nr du som utlnning flyger direkt frn exempelvis Hongkong?

Ja, det finns immigration fr alla.

Nr det gller ditt exempel, om du flyger till exempelvis Dallas via New York mste du ocks genom immigration dr du frst landar. Det innebr ju inte att det inte finns immigration fr utlnningar i Dallas.
Senast redigerad av d99mlu 2015-10-24 kl. 10:57.
Citera
2015-10-24, 11:50
Medlem
Citat:
Hur skulle det annars funka nr du som utlnning flyger direkt frn exempelvis Hongkong?

Ja, det finns immigration fr alla.

Nr det gller ditt exempel, om du flyger till exempelvis Dallas via New York mste du ocks genom immigration dr du frst landar. Det innebr ju inte att det inte finns immigration fr utlnningar i Dallas.

Se dr. Och nd s sg jag ingen som helst immigration board senast jag flg till Koh Samui, men vafan. Det kan ju ha ndrats.
Och jag hittar ingen information angende immigration board p koh Samui airport, men Google kanske r sena med uppdatering, vad vet jag.

Hur som helst s fljer jag nog min vns (kvinnan i immigration board p Suvarnabhumi) rekommendation och fr min stmpel dr.

Och nej, du gr en katastrofal jmfrelse nr gr en jmfrelse emellan Thailand och USA.

Till Koh Samui kommer enbart ett flyg ifrn utlandet dvs Hongkong.
Dvs ett land som ingr i ASEA immigrationen.
ASEA immigrationen har lite lttare regler n folk som kommer ifrn tex Sverige.

Men som sagt, du kan ha rtt. Kanske de smller upp vrsta skerhets kontrollen p Samui Airport nr det kommer en flight ifrn Hongkong, det vet ju inte jag. Men varje gng jag har flugit vidare ifrn Bangkok till Samui har jag behvt gtt igenom immigrationen i Bkk innan bytet till Samui. Men som sagt, det kanske bara r jag i hela vrlden som behvt det?
Citera
2015-10-24, 14:02
Medlem
Samui har direktflighter frn/till Kuala Lumpur och Singapore ocks.

Om du hade flugit utrikes frn Samui ngon gng s hade du mrkt att utrikesterminalen ligger 50-100 meter norr om inrikesterminalen. Kommer du direkt frn utlandet gr du in till ett annat bagageband dr ven immigration finns.

Kanske skulle lta mindre kaxig nr du uppenbarligen inte har ngon koll.

Skte fr vrigt lite p Google:

http://<a href="/leave.php?u=http%3A....com/info/</a>
Citat:
On your arrival at the airport, the immigration office will deliver you a free visa that will allow you to stay for 30 days in the country.
Senast redigerad av d99mlu 2015-10-24 kl. 14:07.
Citera
2015-10-24, 14:09
Medlem
Citat:
Samui har direktflighter frn/till Kuala Lumpur och Singapore ocks.

Om du hade flugit utrikes frn Samui ngon gng s hade du mrkt att utrikesterminalen ligger 50-100 meter norr om inrikesterminalen. Kommer du direkt frn utlandet gr du in till ett annat bagageband dr ven immigration finns.

Kanske skulle lta mindre kaxig nr du uppenbarligen inte har ngon koll.

S d behver allts TS g igenom immigrationen i Phuket innan resan till Samui i.om att han kommer ifrn en flygplats i Thailand?

Det var nd frgan frn frsta brjan va? Om TS mste gr immigration board i Phuket?
Senast redigerad av Horknullarn 2015-10-24 kl. 14:16.
Citera
2015-10-24, 14:15
Medlem
Citat:

S d behver allts TS g igenom immigrationen i Phuket innan resan till Samui i.om att han kommer ifrn en flygplats i Thailand?

Det var nd frgan frn frsta brjan va? Om TS mste gr immigration board i Phuket?
Jag vet inte om det finns undantag, men generellt sett, ja.

Jag har fr vrigt bara bemtt pstendet tidigare i trden att Samui inte har ngon immigration.
Citera
2015-10-25, 21:50
Medlem
Neksnors avatar
Thailand m ha lite egna lsningar p vissa saker, men r det inte vldigt standard att man, efter att ha klivit av ett utrikesflyg, passerar grnskontroll och annat relaterat innan man fr kliva ombord p ett inrikesflyg?
Citera
2015-10-25, 22:19
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
http://www.bangkokair.com/pages/view/check-in-airport

1 timme och 15 min tycks "minimum connection time" vara p Bangkoks flygplats nr man gr frn international till domestic, s man kan ju misstnka att det r ngot liknande p Phukets flygplats om inte kortare d den r mindre? Nu ser jag att Neksnor redan har frgat det men det tls att frgas igen, r allt p en bokning s kan TS vara lugn och du bara behver stiga p nsta flight om du skulle missa den frsta p grund av frsening.

Kan tillgga att jag aldrig har varit i Thailand och vet inte hur det fungerar just dr men har endel erfarenhet frn flyg rent generellt s helt lost r jag nog inte.

Det r ju just det hr vi behver svar p. Har TS bokat tv olika bokningar eller r flygen i samma bokning?
Citera
2015-10-25, 23:22
Medlem
jag har flygit till BKK och ftt direktacces till inrikesfligt och gjort immigration i Krabi.
det ropades ut p TG 960
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in