Citat:
Ursprungligen postat av
d99mlu
Hur skulle det annars funka nr du som utlnning flyger direkt frn exempelvis Hongkong?
Ja, det finns immigration fr alla.
Nr det gller ditt exempel, om du flyger till exempelvis Dallas via New York mste du ocks genom immigration dr du frst landar. Det innebr ju inte att det inte finns immigration fr utlnningar i Dallas.
Se dr. Och nd s sg jag ingen som helst immigration board senast jag flg till Koh Samui, men vafan. Det kan ju ha ndrats.
Och jag hittar ingen information angende immigration board p koh Samui airport, men Google kanske r sena med uppdatering, vad vet jag.
Hur som helst s fljer jag nog min vns (kvinnan i immigration board p Suvarnabhumi) rekommendation och fr min stmpel dr.
Och nej, du gr en katastrofal jmfrelse nr gr en jmfrelse emellan Thailand och USA.
Till Koh Samui kommer enbart ett flyg ifrn utlandet dvs Hongkong.
Dvs ett land som ingr i ASEA immigrationen.
ASEA immigrationen har lite lttare regler n folk som kommer ifrn tex Sverige.
Men som sagt, du kan ha rtt. Kanske de smller upp vrsta skerhets kontrollen p Samui Airport nr det kommer en flight ifrn Hongkong, det vet ju inte jag. Men varje gng jag har flugit vidare ifrn Bangkok till Samui har jag behvt gtt igenom immigrationen i Bkk innan bytet till Samui. Men som sagt, det kanske bara r jag i hela vrlden som behvt det?