2015-10-23, 20:44
Medlem
Hej vill bli personlig tränare kanske men hört mycket dåligt om yrket att lönerna är dåliga med mera. så nu flashen hur är yrket? ge mig all fakta ni vet.. skulle ni rekomendera att ta sig in i den branchsen?
Senast redigerad av estet10 2015-10-23 kl. 21:02.
Citera
2015-10-23, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej vill bli personlig tränare kanske men hört mycket dåligt om yrket att lönerna är dåliga med mera. så nu flashen hur är yrket? ge mig all fakta ni vet.. skulle ni rekomendera att ta sig in i den branchsen?

Nån kan väl hjälpa mig?
Citera
2015-10-23, 21:14
Medlem
Finns massa av fakta om ämnet i denna tråd...

(FB) jobba på gym vs läkare?
Citera
2015-10-23, 21:42
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estet10

Enklast är ju att du googlar och tar dig tid att läsa på, så får du en uppfattning om olika utbildningar, lönenivåer och vad arbetet innebär.

För egen del så är det ett av de sista yrkena jag skulle välja - dålig lön, dåliga arbetstider, personalintensivt serviceyrke, Nej tack, det är ett yrke som passar bäst för extrajobb vid sidan av för den som pluggar.
Citera
2015-10-23, 23:02
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357

Haha, tänkte också på den. Klart läsvärd tråd.
Citera
2015-10-24, 19:07
Medlem
bombaccis avatar
Snart kommer det någon o säger att de jobbar som pt ochd rar in 50-100 000 kr varje månad.

Frågade dock en tjock kvinna som jobbade som pt lite om lönen. Mins att jag sa "jag skulle kunna tänka mig jobba för en lägre lön på 20 000 kr för att det verkar som ett roligt yrke", då sa hon "så bra lön får man sällan"

Det var för att de endast får ragga kunder av de som är medlemmar på den sats klubben.

Så för att kunna tjäna bättre så behöver man kunna ha chans att rekrytera kunder från scratch. Alltså att man kan betala en avgift till gymet o sedan får ta dit så många kunder man vill.

Funkar inte på SATS.

Tvivlar på superlöner och det handlar mestandels om att träna folk at bli smalare.

tror jobbet kan vara ganska trist efter ett tag om man inte har riktigt schyssta kollegor.
Citera
2015-10-24, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357

Bästa tråden på forumet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in