2015-10-23, 19:10
Medlem
Tjena!

som rubriken lyder.... hur blir man en managementkonsult, alltså vilken är den lämpligaste utbildningen för att bli en sådan? Är industriell ekonomi lämpligt för att bli en sådan?

Någon som jobbar som managementkonsult eller kan dela med sig lite om info kring detta!

Tack som fan!
Citera
2015-10-23, 19:36
Medlem
Japp, Industriell ekonomi passar utmärkt för detta. Många blir just managementkonsulter efter examen. Civilingenjörer allmänt har nog god chans att bli konsulter av något slag, alltså inget specifikt krav att läsa just Ind. ek. En ekonomutbildning fungerar nog också utmärkt, speciellt om du läst på Handels i Sthlm.
Citera
2015-10-23, 20:59
Medlem
General.Maximus.s avatar
Antar att du vill bli en sådan. Varför kan man fråga sig när du inte vet varken vad de gör eller vilken utbildning de har.
Citera
2015-10-23, 21:35
Medlem
Varför vill du bli managementkonsult om du inte vet vad en sådan gör? Du ska inte välja ett yrke bara för att titeln låter häftig.

Managementkonsulter hjälper företag med deras styrning, arbetar fram strategier som är kongruenta med företagets mål o.s.v. Långa arbetsdagar och inte så glamouröst som du tror.

Läs Handels eller Industriell ekonomi så är du hemma.
Citera
2015-10-23, 23:01
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Jag ser mig själv lite som en läkare med skillnaden att mina patienter är företag. Det är vad jag gör i egenskap av "managementkonsult". Charmen är att man får jobba inom många olika branscher och direkt mot bolagens ledningar vilket gör att man, erfarenhetsmässigt, blir väldigt senior väldigt snabbt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in