2015-10-23, 17:57
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Generellt tycker jag det startas för många trådar i I&I men hittar ingen passande här. RuinSväldt gjorde ju explicit klart att Sverige inte längre tillhör de man normalt betraktar som "svenskar" utan de - för att direktcitera honom - "kommer hit mitt i livet".

Flera "tyckare" i media som börjat se sanningen för vad den är, migranterna för just migranter och inte i huvudsak "flyktingar", kaozfieringen och sönderfallet i Sverige, ja mediala realister helt enkelt (jo de finns i MSM, utmärkta Anna Dahlberg t ex) talar ofta om "idealister" på riksplanet och "realister" i kommunerna, som helt enkelt får hantera skiten.

Men nu har det hänt! Det vi sverigedemokrater vetat länge, att även på kommunnivå anser 7K att de inte är tillsatta att se till svenskens och Sveriges eller ens kommuninvånarnas (oavsett hudfärg och ursprung) väl och ve. Vad som hänt? KLARSPRÅK! Se detta (från 2:12, autostartar där) från kommunfullmäktige i Vallentuna där Adam Westerberg (är karln utvecklingsstörd förresten???) talar klarspråk; "Om jag har förstått det rätt så vill Sverigedemokraterna i första hand hjälpa Sveriges befolkning. Jag vill hjälpa världens människor!"

http://bambuser.com/v/5849649#t=7922s

Då vet vi! Inte bara på riksnivå! Världen ska räddas, Sverige vara dess socialbyrå! Ända ner på kommundelsnivå... debatten mynnar ut i "OK med tältläger i kommunen". Fine!

När bryts masspsykosen i Sverige? Och var finns den "kommunala oppositionen från vänster till höger mot den förda politiken" många pratar om, men ivf inte jag ser. Och hur i helvete kan någon rösta på idioten ifråga? Eller 7K öht?
Citera
2015-10-23, 18:20
Medlem
Om han är utvecklingsstörd vet jag inte men han ger intrycket av att komma direkt från ett gruppboende. Jag har väldigt svårt att ta honom på allvar, tyvärr.

"Hjälp dig själv så hjälper du Syrien, hjälp Syrien så hjälper du dig själv".

Jag ska ta med mig dessa visa ord från Adam.
Citera
2015-10-23, 19:02
Medlem
WrynolfBents avatar
Haha.

Vad är skillnaden mellan dig och Syriern? Om du tittar in i hans ögon så ser du väl att ni båda tillhör den enda intelligenta rasen på planeten (förkortat något)?

Kan han ha menat arten eller är den han tilltalar också Syrier?

Det är extremt motbjudande att höra något dylikt. Lika motbjudande är det att jag betalar för att han ska kunna stå där och påstå att någon från andra sidan planeten har högre värde än mig som har betalat dyra slantar för att leva i ett välfärdssamhälle.

Hur kan vi hamnat i en situation där det är ok att folkets representanter nedvärderar oss på det här sättet?

Enligt deras logik borde deras egna barn gå hungriga i trasiga kläder så att de kan sponsra någon de inte känner på andra sidan landet med märkeskläder och oxfilé.
Givetvis har föräldrarna själva mat och märkeskläder så det räcker och blir över.
Citera
2015-10-23, 19:05
Medlem
Newcastle76s avatar
Det var någon journalist som skrev att det var kontroversiellt att uttrycka "Sverige ska i första hand hjälpa Svenska Medborgare".

Bara i Sverige, i alla andra länder är det en självklarhet att landet i första hand ska ta hand om sina egna medborgare.
Citera
2015-10-23, 19:12
Medlem
Durzons avatar
Visar verkligen hur engagerade vissa människor är i sin demokrati.
Citera
2015-10-23, 19:29
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxstolpen
En lokal kommunpolitiker som verkar lida av diverse åkommor. Inget att ta på allvar mao. Cirkulera!

Nja, nu tar du för lätt på detta! I Danmark, Italien, ta vilket normalt (och Sverige har fan inte varit normalt sedan åtm 2006!) europeiskt land som helst, och en sådan här lirare hade varit politiskt död. Hur bryter vi masspsykosen? Hur återgår vi till normaltillståndet i världens varenda jävla land: att de folkvalda ser till folkets bästa?
Citera
2015-10-23, 19:30
Medlem
Configurations avatar
Han är en världsmedborgare, enkelt sagt. Jävligt korkat dock. Då olika kulturer kommer sätta stopp för hans dröm värld.
Citera
2015-10-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Om han är utvecklingsstörd vet jag inte men han ger intrycket av att komma direkt från ett gruppboende. Jag har väldigt svårt att ta honom på allvar, tyvärr.

"Hjälp dig själv så hjälper du Syrien, hjälp Syrien så hjälper du dig själv".

Jag ska ta med mig dessa visa ord från Adam.
Har du svårt att ta någon som ger intrycket av att komma direkt från ett gruppboende på allvar? VA!? Hur, i Herrens namn, menar du??

Sverige har blivit till en bokstavlig cirkus.

P.S
Viskar det där ruttnande cp:t till ordförande "Förnedring..." efter omröstningen!?
Citera
2015-10-23, 20:05
Medlem
Vid muhammeds skägg! Varenda en verkade ju vara lätt till medel debil. Utgågna saker jag hittar längst bak i mitt kylskåp talar ju förfan med mer inlevelse än de där klapphjonen. Lite mediaträning är inte svårt, speciellt inte om du verkligen tror på det du säger. dessa är de vi styrs utav alltså? Darth vader borde gått in där och huggit ner ett par dussin istället.
Citera
2015-10-23, 21:32
Medlem
Pluppiplupps avatar
Tänk er att något sådant skulle sägas av presidenten i "multikultivurmarnas" största förebild Amerika.

Han/ hon skulle avsättas med våld antagligen. Det är bara i Sverige du som "politiker" helt ogenerat kan säga mer eller mindre att den svenska befolkningen är skit. Reinfeldt gjorde det till en konstform och andra har sedan följt efter.

Som vanligt så reagerar ingen. Det är som vanligt i "Den humanitära stormakten" där alla är lika värda (om du inte är vit vill säga).
Citera
2015-10-23, 21:44
Medlem
I Sverige är alla lika mycket värda, utom svenskarna , de är inte värda ett skit.

Ja men det visste ju många av oss redan att ni tänker så.

Anledningen till att Sverige ser ut och fungerar som det gör är att 68-generationen har fått styra, de har alltid hellre sett till andra människors bästa över sina barns, anledningen är nog att de själva alltid har haft det bra och ersatt religionen med humanism.

Den som vurmar kommer till himlen och den som kritiserar kommer att brinna i helvetet. Det kan inte förklaras enklare.

Nu på ålderns höst flyttar de till varmare breddgrader som Spanieln och lämnar ett brinnande Sverige till oss. Tack för ingenting flum-generationen säger jag bara.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2015-10-23 kl. 22:09.
Citera
2015-10-23, 21:47
Medlem
Känns som en tidsfråga innan någon politiker blir mördad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in