2015-10-22, 21:28
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur lågt kan svenska politiker sjunka egentligen? De verkar ju vara mer intresserad utav att smutskasta SD. Nu menar Anders W Jonsson(C) att SD's kampanj börjar märkas...dvs skolattentatet är SD's påhitt.

Hur kan dem ens göra så här? Varför är intresset att smutskasta SD och Åkesson högre prioriterat än att sörja för offren, när det gäller skolattentatet?

Svenska politiker är en kategori människor som kan sjunka väldigt lågt om det gagnar deras intressen. Att misskreditera SD är bland de högsta prioriteringarna på agendan oavsett konsekvenser för det egna förtroendet och anseendet (om det ens fanns något).

De drabbade personerna och deras anhöriga är sekundära för politiker som Jonsson. Primärt handlar det om att misskreditera SD, oberoende av hur långsökta kopplingarna är, och befästa positionen som god och öka avståndet mot de "onda".
Citera
2015-10-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
SD startar en kampanj. Sedan börjar asylboenden brännas och en attack sker på en skola med dödlig utgång. Se bara tweet ett och fyra här. Det är många som ser SD som en av anledningarna till att sådant här sker nu. Jag är en av dem. Jag är en av väldigt många.

Då är du rätt korkad. För att SD kritiserar massinvandringen så skall det dras likhetstecken. Vad sägs om Ikea morden ganska många som funderar på om det har med politiken som bedrivs.
Citera
2015-10-22, 21:44
Medlem
smellyproofs avatar
Osmakligt att försöka vinna politiska poäng på en sån här sak.
Citera
2015-10-22, 21:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
SD startar en kampanj. Sedan börjar asylboenden brännas och en attack sker på en skola med dödlig utgång. Se bara tweet ett och fyra här. Det är många som ser SD som en av anledningarna till att sådant här sker nu. Jag är en av dem. Jag är en av väldigt många.

Du är ju helt pantad. Hur kan du få för dig att SD-kampanjen uppmanar folk att döda?
Citera
2015-10-22, 21:50
Bannlyst
Ekroth borde anmäla fanskapet för förtal..
Citera
2015-10-22, 21:51
Medlem
Pagancalls avatar
Citat:

Resultatet blir följande: Kritisera invandringen, bidra till mord på ickevita.

Det håller inte.

Om jag kritiserar folk som är tatuerade i en tweet, är jag då ansvarig för att en tatuerad person råkar dö då en psykiskt sjuk person går bärsärk?
Citera
2015-10-22, 22:08
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Anders W Jonsson(C) skuldbelägger SD för skolattacken.

Allt började med att Henrik Sjöholm på Twitter skrev.

Då fyllde Anders W Jonsson(C) i sitt inlägg med Henrik Sjöholm's länk i sin tweet.

https://twitter.com/anderswjonsson/status/657264996435566593

Hur lågt kan svenska politiker sjunka egentligen? De verkar ju vara mer intresserad utav att smutskasta SD. Nu menar Anders W Jonsson(C) att SD's kampanj börjar märkas...dvs skolattentatet är SD's påhitt.

Hur kan dem ens göra så här? Varför är intresset att smutskasta SD och Åkesson högre prioriterat än att sörja för offren, när det gäller skolattentatet?

Borde inte Anders W Jonsson(C) skämmas för att göra detta? Snacka om att utnyttja offren för att tjäna politiska poäng. Om han ens gör det...

EDIT:

Tog en printscreen: http://i59.tinypic.com/f4o2n5.png

Det finns ingen nedre botten i politik. Men det är bra att politiker gör så där. Det kan vändas emot dem förr än de anar, även om det givetvis är motbjudande att uttrycka sig så där.
Citera
2015-10-22, 22:10
Medlem
Citat:
Du är ju helt pantad. Hur kan du få för dig att SD-kampanjen uppmanar folk att döda?

Gärningsmannen stödde SD:s "utomparlamentariska antiinvandrarkampanj" och ville väl bidra till kampanjen på sitt sätt, brinnande flyktingförläggningar är ett annat fenomen som måste förstås i kontexten av bl.a. SD:s upptrappade rasistiska hets. "Nu smäller det!" som Kent Ekeroth sa i sitt tal i Trelleborg. Nu har järnrörs-Kent och Flashbacks högerextrema avskräde mycket att fira, och man kan redan se massor av inlägg från rasister som hyllar gärningsmannen och dådet.
Citera
2015-10-22, 22:17
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Gärningsmannen stödde SD:s "utomparlamentariska antiinvandrarkampanj" och ville väl bidra till kampanjen på sitt sätt, brinnande flyktingförläggningar är ett annat fenomen som måste förstås i kontexten av bl.a. SD:s upptrappade rasistiska hets. "Nu smäller det!" som Kent Ekeroth sa i sitt tal i Trelleborg. Nu har järnrörs-Kent och Flashbacks högerextrema avskräde mycket att fira, och man kan redan se massor av inlägg från rasister som hyllar gärningsmannen och dådet.

Så om jag startar en kampanj där man ska varna framtida asylsökare vad för asylhjälp som kommer ges i Sverige samt att uppmana folk för att stödja en folkomröstning om invandringen.

Och sedan går en tok med svärd och dödar två barn.

Är jag då medskyldig då och är jag orsaken till mordet?
Jag märker att du vill plocka politiska poäng. Du bryr dig inte ett piss om offrerna. Du är precis som globalisterna och politikerna. Nämligen ett svin som är ute efter att trycka ned folk för din egen vinning.

Du borde skämmas, kommunist. Äcklig som du är. Det är ingen här som stödjer morden. Du sprider desinformation.

P.S Det är ingen utomparlamentarisk kampanj. Det är en kampanj om demokratisk och folklig folkomröstning.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2015-10-22 kl. 22:20.
Citera
2015-10-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Då är du rätt korkad. För att SD kritiserar massinvandringen så skall det dras likhetstecken. Vad sägs om Ikea morden ganska många som funderar på om det har med politiken som bedrivs.
Jag drar inga likhetstecken, jag skrev "en av anledningarna".
Citat:
Jag skrev inte att SD-kampanjen uppmanar folk att döda. Men SD:s kampanj kan trigga våldsdåd, ihop med annat.
Citat:
Ursprungligen postat av Pagancall
Resultatet blir följande: Kritisera invandringen, bidra till mord på ickevita.

Det håller inte.

Om jag kritiserar folk som är tatuerade i en tweet, är jag då ansvarig för att en tatuerad person råkar dö då en psykiskt sjuk person går bärsärk?
Det är inte att kritisera invandringen att man går ut i en internationell kampanj att uppmana invandrare att inte komma hit.

Varför har du förresten dagens knivmördare som avatar? Av respekt för hans gärning?
Senast redigerad av Redax 2015-10-22 kl. 22:21.
Citera
2015-10-22, 22:21
Medlem
Pagancalls avatar
Citat:
Det är inte att kritisera invandringen att man går ut i en internationell kampanj att uppmana invandrare att inte komma hit.

Varför har du förresten dagens knivmördare som avatar? Av respekt för hans gärning?

1. Ännu mer långsökt försök igen.

2. För att folk som du blir så fruktansvärt kränkta av bilden.
Citera
2015-10-22, 22:21
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Jag skrev inte att SD uppmanar folk att döda. Men SD:s kampanj kan trigga våldsdåd, ihop med annat.

Då är det Socialdemokratetnas fel att terrordådet i Stockholm skedde med tanke på hur Stefan Löfven uppmanar invandrare att söka sig hit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in