Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-22, 20:17
  #1
Avstängd
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/kn...for-regeringen
Citat:
Det stora flyktingmottagandet får betydande konsekvenser för statsfinanserna. Regeringen räknar med besparingar i kommande budgetar och att statens upplåning ökar. Beskedet på torsdagen var att de ökade kostnaderna ska klaras av med besparingar och ökad statlig upplåning. De besparingar som specifikt har pekats ut handlar om assistansersättningen och sjukförsäkringen.

Magdalena Andersson har nu flaggat för att kostnaderna för flyktingarnas bidrag ska betalas genom att man skär ner i sjukförsäkringen för döende och cancersjuka svenskar.

Sveriges sjukförsäkring tillhör en av västvärldens sämsta. Numera krävs att man är döende för att få rätt att bli sjukskriven:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...kligt-dodssjuk
Citat:
Hon är inte tillräckligt dödssjuk. För att vara sjukskriven i Sverige mer än två och ett halvt år måste man i princip vara döende. Så har försäkringskassan tolkat de nya sjukskrivningsreglerna.

http://www.dagensarena.se/innehall/f...a-sjukpenning/
Citat:
Svårt cancersjuka nekas sjukpenning och tvingas ut på arbetsmarknaden. Det visar flera domar från Förvaltningsrätten som Dagens Arena har tagit del av.

http://www.nsd.se/opinion/i-princip-...e-6153677.aspx
Citat:
I princip måste en person vara döende för att inte tvingas till arbete

http://unvis.it/www.expressen.se/nyh...n-i-det-sista/
Citat:
I ett brev som skickades till 70000 personer med sjukpenning stod ungefär att om du inte räknar med att dö inom tre månader har du inte rätt till sjukpenning.


och genom att Magdalena Andersson nu säger att det ska bli ännu mer besparingar på sjukförsäkringen så kommer inte ens döende människor att kunna bli sjukskrivna.

Snacka om att Magdalena sätter grupp mot grupp, döende människor mot ekonomiska migranter

Vad tycker ni om detta?
__________________
Senast redigerad av fromrussiawithlove 2015-10-22 kl. 20:21.
Citera
2015-10-22, 20:32
  #2
Medlem
Jag reagerade också på att Magdalena sa något i stil med att försämra sjukförsäkringen.
Hur skulle det vara om de började spara in på deras egna förmåner eller höja skatten för de som tjänar sjukt mycket.
Stackars stackars alla arbetslösa och sjuka i detta land som nu måste betala för världens bästa flyktingpolitik.
Citera
2015-10-22, 20:37
  #3
Medlem
Man undrar när den här mardrömmen ska ta slut, men idioterna fortsätter ju att rösta på sossarna (sjuklövern) blir fanimej inte klok på vad det är för ärthjärnor man delar land med. Hur är folk skapta, vad gick fel på er sjuklöverröstare, frågan är ärligt menad vad är det för fel på er. När är ni nöjda, när ni själv sitter sidan om romerna och tigger???? Blir fan tokig på er!!!
Citera
2015-10-22, 20:43
  #4
Medlem
Föga förvånande
Citera
2015-10-22, 20:46
  #5
Medlem
Jag skulle vilja säga grattis till alla er 87% som rösta för det här.

Trodde ni att det inte skulle bli så här!? Då bör ni få huvudet kollat!

Det här är bara början!!!
Citera
2015-10-22, 20:47
  #6
Medlem
Hur ska de kunna spara på sjukförsäkringen när de samtidigt planerar att slopa den bortre tidsgränsen? Är det något jag missat?

Att ändra det misslyckade assistentersättningssystemet är självklart, men det lär ju leda till kostnader på andra håll i stället.

Jag tror inte att det finns speciellt mycket att spara på vad gäller de här utgiftsområdena. Någon symbolisk miljard kanske. I praktiken finns det bara två sätt som verkligen är effektfulla:

1. Större avräkningar på biståndet (tror de kan ta ytterligare 5-8 miljarder därefrån kanske, men det börjar bli bisarrt att kalla det bistånd när halva budgeten används till inhemskt flyktingmottagande). Storleken på avräkningarna har dessutom redan kritiserats så att ta mer pengar från FN etc kan vara politiskt känsligt.

2. Lån. Här kommer lejonparten av finansieringen tas från. Politiskt är det mycket enklare i och med att ingen utsatt grupp drabbas direkt och Sverige har så pass goda statsfinanser att det låter sig göras. Långivarna kommer att oroas över syftet med pengarna (det framstår nog inte som en klockren investering av en regering med koll) men helhetsbilden kommer att överväga. Jag gissar att man lånar ytterligare 25-30 miljarder för att hantera detta.

De riktigt stora ekonomiska konsekvenserna kommer dock på sikt och de kostnaderna är i princip permanenta. Det här lär bli dyrt...
Citera
2015-10-22, 21:22
  #7
Medlem
Någonstans måste ju pengarna stjälas ifrån. Det hittas ju på alla möjliga slags hokuspokus-skatter i tomteverkstaden. Fast när Magdalena får cancer och börjar att oroa sig för liv och död så får folket se till att denne snarast sätts i arbete - ett Riktigt arbete alltså.
Citera
2015-10-22, 21:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Man undrar när den här mardrömmen ska ta slut, men idioterna fortsätter ju att rösta på sossarna (sjuklövern) blir fanimej inte klok på vad det är för ärthjärnor man delar land med. Hur är folk skapta, vad gick fel på er sjuklöverröstare, frågan är ärligt menad vad är det för fel på er. När är ni nöjda, när ni själv sitter sidan om romerna och tigger???? Blir fan tokig på er!!!

Jag förstår dig , jag gör verkligen det! Men du är inte ensam.
Själv fick jag pådyvling av chefen idag för jag pratar för mycket politik och några mådde illa då! Så knip igen käften var det dem mena till mig. Farlig utveckling när folk inte får säga sin åsikt!


Många 87% är hjärntvättade och tror på allt som mainstream media förmedlar tyvärr!

Sprid vidare fakta om agenda 2030 se min signatur. Om du inte redan gjort det! Så många som
inte vet varför det här händer och varför politiker bara spelar teater allt för att pilotprojektet ska fortsätta!!
Citera
2015-10-22, 21:49
  #9
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Man undrar när den här mardrömmen ska ta slut, men idioterna fortsätter ju att rösta på sossarna (sjuklövern) blir fanimej inte klok på vad det är för ärthjärnor man delar land med. Hur är folk skapta, vad gick fel på er sjuklöverröstare, frågan är ärligt menad vad är det för fel på er. När är ni nöjda, när ni själv sitter sidan om romerna och tigger???? Blir fan tokig på er!!!

Sossar är inte nöjda förrän alla har det lika dåligt, så ja, de vill att alla ska sitta och tigga till slut.
Citera
2015-10-22, 21:53
  #10
Avstängd
GatorGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euquero
Sossar är inte nöjda förrän alla har det lika dåligt, så ja, de vill att alla ska sitta och tigga till slut.

Utom dom själva och resten av den politiska eliten. Allvarligt talat så förväntade jag mig inte det här av S som riktat stark kritik mot alliansens politik gällande sjukförsäkringen.

Världen är lika upp och nervänd som man tror.
Citera
2015-10-22, 22:22
  #11
Medlem
Detta är bara början på den veritabla välfärdskollapsen.
Inte en chans att det kommer finnas pengar framgent för att hålla välfärdssektorn under armarna.
Staten kommer att tvingas koncentrera sig på att hålla polis och militär under armarna och i övrigt helt inrikta sig på att minimera statens enorma minuskonto.

Nattväktarstaten kommer och det fortare än vad de flesta tror.
Citera
2015-10-22, 22:43
  #12
Medlem
Man blir fan förbannad när man läser sådan här skit. Kan man anmälla regeringen?

Hjälp våra sjuka, man kan fan inte bara ignorera sitt eget folk.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback