Jag har för vana att sola 1 g/v men får hela tiden byta solarium för att de läggs ned eller sunkar ner sig.
Nu senast: för ett år sedan gjordes dyduthyrnings/postkontors/solariepizzerian på Swedenborgsgatan på Södermalm om till enbart pizzeria av de armeniska ägarna. Då hittade jag solariet Salong Prestige på Barnängsgatan borta vid g:a fryshuset. Ägdes visserligen av en polsk dam men hon verkade seriös och hade manikyr i undervåningen och solarium en trappa upp. Ordning och reda. I somras sålde hon det till ngn okänd och plötsligt huserar en thaikvinna i manikyrrummet med madrass och massage. Solarierna är ofta ostädade så jag talade med Miss Thai om saken men hon sade att den nye ägaren "Markus" inte hade tid att städa annat än på fredagarna (?) och sen kom man inte längre där.
Idag var jag där och fann då: kondomer, rester av en förpackning med namnet "Sensual, ett batteri (!) o liknande i ena solariet. Det andra var åtminstone av okulärbesiktningen att döma "fräscht". Jag lade mig med viss tvekan att sola en 20 min och när jag höll på att klä mig hörde jag att det satt två tjejer utanför och gaggade (ej thailändskor). De gick dock ej in i solarierna efter mig utan bara satt där.
Prostitution?
Kan ngn vanlig själ tipsa om ett anständigt (jag är mkt moralisk) solarium på Söder?
Senast redigerad av Eastmancolor 2015-10-22 kl. 17:36.