Citat:
Ursprungligen postat av
KartongLeif
Hej! Ber om ursäkt ifall jag har lagt tråden fel, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den.
Nu är det så att jag tagit lite semester innan jag börjar på nya arbetsplatsen, det innebär att jag legat hemma på soffan varje morgon med en kopp kaffe och tittat på Nyhetsmorgon & Malou Efter Tio på TV4.
Nu till det roliga:
Under varje dag i 4 veckor som jag varit hemma så har Malou tjatat om invandringen, mänskliga rättigheter, rasister, nazister osv osv osv. Hon har haft ett helt gäng med kebabtekniker samt att Carola varit där och sjungit fina kristna sånger med sina nyfunna vänner.
Men för 3 dagar sedan så vart hon rosenrasande. Programmet började direkt med en upprörd Malou som nu i dagarna har försökt att sätta in sin mamma på ålderdomshem i Täby, men det visade sig som vi alla vet att det inte finns några platser kvar för pensionärer i dagens samhälle.
Med andra ord så har Malou fått göra sin första uppoffring för invandringens skull vilket hon själv inte ens verkar förstå eller acceptera.
Så slå över på 4an och njut av skadeglädjen, jag hör ända härifrån att hon fortfarande 3 dagar senare raljerar över äldrevården.
Med Vänlig Hälsning
Leffe
Bara några reflektioner, vad har nazizter, rasister, mänskliga rättigheter med hennes mors problem att göra. Såvitt jag vet är äldreomsorgen primärt en kommunal angelägenhet och om nu Täby kommun valt att prioritera annat, låg skatt, väg underhåll, fina bibliotek etc så är det väl rimligen kommunens prioreteringar som brister. Jag har mycket svårt att få ihop det med Carola och de andra du räknar upp i din inledning