2015-10-22, 11:16
Medlem
KartongLeifs avatar
Hej! Ber om ursäkt ifall jag har lagt tråden fel, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den.

Nu är det så att jag tagit lite semester innan jag börjar på nya arbetsplatsen, det innebär att jag legat hemma på soffan varje morgon med en kopp kaffe och tittat på Nyhetsmorgon & Malou Efter Tio på TV4.

Nu till det roliga:

Under varje dag i 4 veckor som jag varit hemma så har Malou tjatat om invandringen, mänskliga rättigheter, rasister, nazister osv osv osv. Hon har haft ett helt gäng med kebabtekniker samt att Carola varit där och sjungit fina kristna sånger med sina nyfunna vänner.
Men för 3 dagar sedan så vart hon rosenrasande. Programmet började direkt med en upprörd Malou som nu i dagarna har försökt att sätta in sin mamma på ålderdomshem i Täby, men det visade sig som vi alla vet att det inte finns några platser kvar för pensionärer i dagens samhälle.
Med andra ord så har Malou fått göra sin första uppoffring för invandringens skull vilket hon själv inte ens verkar förstå eller acceptera.

Så slå över på 4an och njut av skadeglädjen, jag hör ända härifrån att hon fortfarande 3 dagar senare raljerar över äldrevården.

Med Vänlig Hälsning
Leffe

EDIT: Att diskutera, är Malou Von Sivers en hycklare enligt er?
Senast redigerad av KartongLeif 2015-10-22 kl. 11:41.
Citera
2015-10-22, 11:19
Medlem
Valsus avatar
Det här kunde ha varit en "tråd" om du haft en "länk".
Citera
2015-10-22, 11:38
Medlem
KartongLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Det här kunde ha varit en "tråd" om du haft en "länk".

Jag kan ordna en "länk" till dig. Vilken "länk" vill du ha till denna "tråd"? Om det är en "länk" till Malou efter tio så kan jag ej ge dig någon eftersom jag återberättar vad jag sett på tv, inte internet...
Citera
2015-10-22, 11:44
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KartongLeif
Hej! Ber om ursäkt ifall jag har lagt tråden fel, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den.

Nu är det så att jag tagit lite semester innan jag börjar på nya arbetsplatsen, det innebär att jag legat hemma på soffan varje morgon med en kopp kaffe och tittat på Nyhetsmorgon & Malou Efter Tio på TV4.

Nu till det roliga:

Under varje dag i 4 veckor som jag varit hemma så har Malou tjatat om invandringen, mänskliga rättigheter, rasister, nazister osv osv osv. Hon har haft ett helt gäng med kebabtekniker samt att Carola varit där och sjungit fina kristna sånger med sina nyfunna vänner.
Men för 3 dagar sedan så vart hon rosenrasande. Programmet började direkt med en upprörd Malou som nu i dagarna har försökt att sätta in sin mamma på ålderdomshem i Täby, men det visade sig som vi alla vet att det inte finns några platser kvar för pensionärer i dagens samhälle.
Med andra ord så har Malou fått göra sin första uppoffring för invandringens skull vilket hon själv inte ens verkar förstå eller acceptera.

Så slå över på 4an och njut av skadeglädjen, jag hör ända härifrån att hon fortfarande 3 dagar senare raljerar över äldrevården.

Med Vänlig Hälsning
Leffe

Bara några reflektioner, vad har nazizter, rasister, mänskliga rättigheter med hennes mors problem att göra. Såvitt jag vet är äldreomsorgen primärt en kommunal angelägenhet och om nu Täby kommun valt att prioritera annat, låg skatt, väg underhåll, fina bibliotek etc så är det väl rimligen kommunens prioreteringar som brister. Jag har mycket svårt att få ihop det med Carola och de andra du räknar upp i din inledning
Citera
2015-10-22, 12:58
Medlem
ReiseReises avatar
Varfor tjatar folk om lankar? Det ar vall ingen nyhet for den som ens sett Malou's show "efter tio" att nastan varje inslag har nagot att gora med SD och nazism, invandring och allas lika varde osv...
Citera
2015-10-22, 16:07
Medlem
jeffgoldblum4evers avatar
Väldigt tunt "diskussionsunderlag". Förstår ärligt talat inte vad det finns att diskutera. Att Malou inte är så mycket vidare är väl egentligen nästan allmän kännedom? Inte ens bland mina mest vänstrande vänner har hon någon som helst status. Kass intervjuare, gråtmilda halv- och helkändisar och vanligt folk som talar ut om sina problem och icke-problem. Hon vill säkert gärna se sig själv som "Sveriges Oprah Winfrey", mer eller mindre. Mest mindre.

Jag har inte sett programmet, någonsin, så jag kan inte kommentera mer än du återberättar. Finns det ett samband mellan hennes mammas ålderdomshem och invandringen? Vad är grejen?

Är Malou en hycklare? Förmodligen. Det är de flesta som jobbar med media.
Citera
2015-10-23, 10:13
Medlem
KartongLeifs avatar
Malou är på't igen, 4 dagen i rad om sin mamma.
Citera
2015-10-23, 11:01
Medlem
jeffgoldblum4evers avatar
Är det här en reklamtråd för att vi ska springa och sätta på TV:n?
Citera
2015-10-23, 11:56
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KartongLeif
Malou är på't igen, 4 dagen i rad om sin mamma.

Leif, du har fått några frågor som det vore förtjänstfullt om du besvarade. Din tråd är egendomlig i största allmänhet men vore kanske lite mindre egendomlig om du besvarade dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in