2015-10-26, 02:11
Medlem
TheQues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nej, han tog ut sin frustration på de som i hans sinne var ansvariga för hans nedfall

Du försöker få honom till offer, lägg ner skitsnacket.
Han gick efter hudfärg i sitt agerande.

Citat:
och eftersom rådande Svensk inställning för närvarande är att Invandrare inte är något annat än kriminellt pack som varken jobbar, röstar eller betalar skatt, så var det endast Svenskar som blev ett tänkbart mål där.

Den åsikten får stå för dig, du gör honom återigen till offer, jag börjar förstå vad för människa jag diskuterar med..

Citat:
Din välartikulerade och lingvistiskt utvecklade argumentationsförmåga imponerar mig.

Tuffing.

Citat:
Anton PLANERADE sitt dåd i dagar, om inte veckor innan han satte sin plan i verket.
IKEA-GM planerade sitt dåd i några få timmar och baserade det dessutom på något så simpelt som ett utfall i ett enkelt myndighetsbeslut.

Det har absolut ingenting med något att göra, man behöver inte planera ett dåd för att det ska bli ett hatbrott. Mannen fick avslag, och hämnades genom att inrikta sig på att döda oskyldiga svenskar för att dom var svenskar.

Citat:
Vad för myndighetsbeslut menar man att Anton agerade på, i så fall?

Han kanske skulle haft ett att skylla på, så hade det inte räknats som ett hatbrott, med din logik iallafall.
Citera
2015-10-26, 02:15
Bannlyst
Citat:
Den uppfattningen var sann 1980, men sedan internets intåg i människans vardag, så har tillgängligheten på erkänt forskningsmaterial kommit att utökas även till utomsocknes undersökare.

Gör det då istället för att raggla omkring och ge påhittade pseudo-stöd för dina påståenden i tråden!

Foliehatt på!
Kan du visa på relevansen mellan den artikeln och DENNA diskussion, så kan du möjligen slippa bli rapporterad för 0.03.

Kan vi åtminstone vara överens om att filmen endast visar SKÅDESPELARE som SIMULERAR hur en extrem drogpsykos med grava våldsinslag TOLKATS upplevas?

En dryg miljon Svenskar röker cannabis idag. Varför är det bara Anton som gått och "knäppat ut"?
Ditt resonemang bygger på allt annat än kunskaper. Du verkar mest ha lyssnat till kass propaganda från 60-talet.

Har du några som helst egna teorier som talar för att det är DROGER som lett Anton till att begå de handlingar han begick?

All information går ju inte att få tag på nätet. T.ex. så kanske man måste bege sig till ett av universiteten i USA för att få tillgång till mer material.

Som jag skrev så får du isåfall ge mig några månader då jag har fullt upp.

Vad gäller artikeln så skriver journalisten att den misstänkte gärningsmannen Aaron Alexis hade fått antidepressiva utskrivet av läkaren. Journalisten tyckte väl att det var relevant att nämna i sammanhanget. Artikeln var från 2013 så jag antar att diskussion därborta kom dels att handla huruvida SSRI preparaten kunde vara en bidragande orsak till dåden som han utförde. Sköt tydligen ihjäl en massa folk.

Vad gäller filmen så är det skådespelare som agerar. Så kallas ju vanligtvis människor som medverkar i en producerad film. De följer förmodligen ett manus. Sen finns det skådespelare som improviserar mycket, och där regissören, så att säga, tillåter det. T.ex. scenen i dark knight där jokern börjar klappa händerna när han sitter fängslad var improviserad från Heath Ledgers sida. För övrigt hade Anton Lundin lite joker referenser i sin youtube kanal om jag minns rätt.

Har inte bara lyssnat på kass propaganda som du uttrycker det. Kollade häromdagen på ett klipp från easy rider där de röks. Här är det. https://www.youtube.com/watch?v=JgiQPdPUNvs

Anledningen till att jag inte skulle bli förvånad om han hade rökt var att han har cannabislänkar i sitt youtube konto.
Citera
2015-10-26, 02:26
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheQue
Du försöker få honom till offer,

Nej, jag försöker förklara för er vad som rörde sig i hans huvud.
(samma tankar jag själv haft en gång (jag är dock pursvensk, med Svenska gener som härstammar från tidigt 1200-tal i Sverige) )
Myndighetstrubbel kan dock föda de mest extrema tankar i en persons huvud, särskilt om man är "konspirationbenägen" (som jag var).

Citat:
Den åsikten får stå för dig, du gör honom återigen till offer

Nej, han är en förbannad mördare, vilket är precis vad Jag hade varit om jag inte hade haft en bra psykolog att prata av mina extrema våldsbenägenheter inför.

Citat:
Tuffing.

Sorglig du är, som inte kan känna igen en akademiskt sammansatt förolämpning när du ser en.

Citat:
Det har absolut ingenting med något att göra,

För syftet med den här tråden, så har det det.
Vill du diskutera övriga aspekter av IKEA-morden, så bör du ta det i tråden som är avsedd för sådana diskussioner.

Länka nu samman ditt osammanhängande resonemang med hur detta påverkat Antons handlingsmönster, så kanske även Du kan slippa bli markerad som en 0.03-marodör.
Citera
2015-10-26, 02:27
Medlem
Jag lägger skulden på Sveriges regering, för vad den gör är att beröva ungdomar som Anton på framförallt jobbmöjligheter och egen hyresbostad. Jag är fullt seriös, för om man har taskiga betyg, dålig arbetslivsfarenhet och dåligt med pengar skapas missnöje, och det är just det som attentatet bottnar i. Missnöje.
Citera
2015-10-26, 02:37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bird-is-the-word
All information går ju inte att få tag på nätet.

Den första naturliga fråga som då inträder i en normal debattörs sinne, är hur DU kunde få tag på info om det du beskriver som sanning i denna tråd?
Har du SETT undersökningarna du refererar till som "existerande" eller har du bara hört overifierade individer PRATA om dem?

Citat:
Som jag skrev så får du isåfall ge mig några månader då jag har fullt upp.

Tydligen inte fullt upp nog för att hindra dig från att sitta på sociala medier och snacka skit ända inpå dygnets småtimmar.

Citat:
Vad gäller artikeln så skriver journalisten att den misstänkte gärningsmannen Aaron Alexis hade fått antidepressiva utskrivet av läkaren.

Kul för honom.. Jag väntar dock fortfarande på en beskrivning av dig som förklarar hur det hela relaterar till detta fall?

Citat:
Har inte bara lyssnat på kass propaganda som du uttrycker det. Kollade häromdagen på ett klipp från easy rider där de röks. Här är det. https://www.youtube.com/watch?v=JgiQPdPUNvs

och du anser att Hollywood-produktioner har en bäring i denna tråd av exakt vad för anledning?

Seriöst grabben, skall du fortsätta använda SPELFILMER för att befästa dina argument så är det nog bäst att du lämnar tråden NU, innan du råkar ut för en ofrivillig semester från forumpostande som sådant.

Citat:
Anledningen till att jag inte skulle bli förvånad om han hade rökt var att han har cannabislänkar i sitt youtube konto.

Vad talar för att hans Youtube-konto inte var en medveten undanmanöver för att avstyra eventuella misstankar från hans SANNA agenda då?
(förutom Min analys av honom då, förstås)
Citera
2015-10-26, 02:40
Medlem
Jackschnuss avatar
Citat:
Men oskyldiga svenskar som åker till IKEA och shoppar är ansvariga? Är du dum i huvudet?

Det som är skillnaden mellan Ikea och Skol-morden är följande ; barnen och lärare är skyldiga iprincip att vara i skolan för antingen skolplikt eller lön, Ikea är frivilligt. En annan skillnad är att Ikea mördaren inte var intresserad av att starta ett ras -krig. Ikea mördaren utnyttjade bara systemet.

Apropå cannabis länkar i Antons flöde så tror jag knappast det spelade in. Cannabis nyttjar nästan alla i den sitsen han hade. De som är mellan 16-30, trivs med sig själv och är hemma mycket, röker gärna cannabis. Det är iaf bättre än att festa varje helg och poppa ecstasy.

Förövrigt så känner jag igen mig i hans personlighet som det beskrivs i media, vilket gör mig emotionell. Blir äcklad av han och ännu mer av att jag har lika personlighet. Jag kan dock aldrig tänka mig att mörda, speciellt inte barn. Om Anton kunde vara lite smart skulle han sparat sig till han var 70 år och leva sitt liv istället för denna idioti. Anton måste varit dum eftersom detta inte stärker SD eller en folkomröstning om invandring. Trodde ärligt att detta är false-flag uppdrag men nu tror jag bara att han bara var självmordsbenägen och dum bonde. Tack för mig!
Citera
2015-10-26, 02:47
Bannlyst
Citat:
Den första naturliga fråga som då inträder i en normal debattörs sinne, är hur DU kunde få tag på info om det du beskriver som sanning i denna tråd?
Har du SETT undersökningarna du refererar till som "existerande" eller har du bara hört overifierade individer PRATA om dem?

Tydligen inte fullt upp nog för att hindra dig från att sitta på sociala medier och snacka skit ända inpå dygnets småtimmar.

Kul för honom.. Jag väntar dock fortfarande på en beskrivning av dig som förklarar hur det hela relaterar till detta fall?

och du anser att Hollywood-produktioner har en bäring i denna tråd av exakt vad för anledning?

Seriöst grabben, skall du fortsätta använda SPELFILMER för att befästa dina argument så är det nog bäst att du lämnar tråden NU, innan du råkar ut för en ofrivillig semester från forumpostande som sådant.

Vad talar för att hans Youtube-konto inte var en medveten undanmanöver för att avstyra eventuella misstankar från hans SANNA agenda då?
(förutom Min analys av honom då, förstås)

Jag ska svara på lite av det du skriver. Vad det gäller det andra så har jag redan svarat på det.

Hur jag spenderar min tid är väl ändå upp till mig. Eller menar du att du ska bestämma hur jag ska spendera min tid?
Vad menar du med meningen "att du lämnar tråden NU, innan du råkar ut för en ofrivillig semester från forumpostande som sådant."?
Huruvida det var undanmanöver eller inte kan man ju bara spekulera i.
Citera
2015-10-26, 02:49
Medlem
TheQues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackschnus
Det som är skillnaden mellan Ikea och Skol-morden är följande ; barnen och lärare är skyldiga iprincip att vara i skolan för antingen skolplikt eller lön, Ikea är frivilligt.

Det gör absolut ingen skillnad. Bara för det är en allmän plats betyder det inte att man kan utföra hatiska mord mot en viss folkgrupp som skedde på IKEA.
Citera
2015-10-26, 03:05
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
IKEA släpper dock in vilka knaspundare som helst i sina varuhus, varpå det är givet att risken för att råka ut för en knäppdåre på IKEA är bra mycket större än risken för att råka ut för en knäppdåre på en SKOLA.

Därav skillnaden dåden emellan.

Eh, nej? Vem som helst kan gå in på en skola med. Dom har ju rapporterat hela tiden sedan den här händelsen att det bara är att gå rakt in och säga jag söker den och den i det och det rummet, för att sedan bara gå dit.
Citera
2015-10-26, 03:29
Avslutad
Özz Nujen spyr sitt hat över att en kurd (Lavin) blev offer. Offret, kurden Lavin är en Feili kurd som Özz utrycker det, sen är han svensk men inte en människa? Är inte att vara människa viktigare än vara en feili eller zigi kurd? Varför är Öz tvungen att ta upp det? Bra att en svensk poängterade att det viktiga är att han är en människa men nä, inte i Özz värld.

https://www.facebook.com/51325633706/photos/pb.51325633706.-2207520000.1445826292./10153758145573707/?type=3&theater
Citera
2015-10-26, 03:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Eh, nej? Vem som helst kan gå in på en skola med. Dom har ju rapporterat hela tiden sedan den här händelsen att det bara är att gå rakt in och säga jag söker den och den i det och det rummet, för att sedan bara gå dit.

Även i fall där man är iklädd en mask och bär med sig ett svärd?
Citera
2015-10-26, 03:54
Bannlyst
Citat:
Det fina med erkänd forskning i världen är att alla resultat publiceras fritt.
PM'a mig något annat än en youtube-länk, så lovar jag att jag skall läsa igenom rapporten och tala om för dig EXAKT vad som är fel med den.

Vad tror du om den här? Jag orkade inte läsa igenom hela.
http://journals.plos.org/plosmedicine/article?id=10.1371/journal.pmed.1001875#sec010
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in