2015-10-26, 01:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefree
Kan tänka mig att Aset blev skjuten i bröstet på grund av att få så stor träffyta som möjligt eftersom situationen utspelade sig på en skola med små oskyldiga barn på andra sidan väggarna.

Som jag nu för TREDJE gången sagt i denna tråd, som ingen av debattörerna här verkar bry sig om att läsa, så sköt de FÖRST mot benet, men eftersom det skottet missade så sköt man sk. "Verkanseld" i det andra skottet.
Man FÖRSÖKTE således att ta GM levande, men då det försöket misslyckades fick man skjuta för att STOPPA honom rakt av istället.

Dock finns inga indikationer på att man även i andra skottet siktade på att döda GM. Man sköt mot kroppen i skott två för att denna träffyta är störst. Dock verkar man inte ha siktat på hjärtat utan snarare mot mage/solar plexus.
Citera
2015-10-26, 01:08
Medlem
TheQues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Varför jämföra två olika brott med varandra? De har ju inte ens med varandra att göra. Jag har inte sagt att något brott är mindre illa än ett annat, bara tänkt på att det är väldigt sällan sånt händer i en skola och då reagerar fler på det. Det är väldigt ovanligt med skolattacker.

Frågan var varför IKEA-morden inte skrevs ut som rasist & hatdåd mot svenskar när gärningsmannen själv har sagt att han gick efter människor som såg "svenska" ut.
Du börjar svamla om att det inte är samma sak för det ena skedde på en allmän plats.
Citera
2015-10-26, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det fina med erkänd forskning i världen är att alla resultat publiceras fritt.
PM'a mig något annat än en youtube-länk, så lovar jag att jag skall läsa igenom rapporten och tala om för dig EXAKT vad som är fel med den.

Du hänvisar alltså till ett klipp ur den extremt utskrattade och urgamla propagandafilmen "Reefer Madness" för att stärka ditt argument?

Det är möjligt.
Du har alltså släppt drogspåret nu och försöker istället hitta förklaringar i hans Youtube-likes istället?

Jag står fast vid mitt ursprungliga utlåtande om Anton. Han är så lik Mig att det är skrämmande.
(FB) 151022: Trollhättan: Man med svärd gick amok på skola. Flera skadade. GM skjuten, död

Vad gäller forskningen så tror jag som sagt att man får kanske ta sig till USA om man vill gräva vidare i ämnet. Visst skulle jag kunna ge dig ett papper på att det har forskats om ifall SSRI kan ge upphov till våldsbrott. Du får dock ge mig några månader för jag har annat att stå i. Här är en artikel jag hittade genom google. Ett våldsbrott där antidepressiva nämns i samma artikel. http://www.nytimes.com/2013/09/18/us/washington-navy-yard-shootings.html?pagewanted=all

Vad gäller filmen så ser jag ingen anledningen att tro dig över den. Sen huruvida den är överdriven eller ej är för mig omöjligt att svara på.

Jag har inte släppt drogspåret eftersom gärningsmannen hade länkar till cannabis filmer i sin youtubekanal. Det skulle inte förvåna mig om han blivit influerad av "videovåldet" som man kallade det på 80-talet. Columbine killarna sas vara inspirerade av både matrix och en scen ur basketball diaries.
Citera
2015-10-26, 01:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bird-is-the-word
Vad gäller forskningen så tror jag som sagt att man får kanske ta sig till USA om man vill gräva vidare i ämnet.

Den uppfattningen var sann 1980, men sedan internets intåg i människans vardag, så har tillgängligheten på erkänt forskningsmaterial kommit att utökas även till utomsocknes undersökare.

Citat:
Visst skulle jag kunna ge dig ett papper på att det har forskats om ifall SSRI kan ge upphov till våldsbrott.

Gör det då istället för att raggla omkring och ge påhittade pseudo-stöd för dina påståenden i tråden!

Citat:
. Här är en artikel jag hittade genom google. Ett våldsbrott där antidepressiva nämns i samma artikel. http://www.nytimes.com/2013/09/18/us/washington-navy-yard-shootings.html?pagewanted=all

Foliehatt på!
Kan du visa på relevansen mellan den artikeln och DENNA diskussion, så kan du möjligen slippa bli rapporterad för 0.03.

Citat:
Vad gäller filmen så ser jag ingen anledningen att tro dig över den.
Sen huruvida den är överdriven eller ej är för mig omöjligt att svara på.

Kan vi åtminstone vara överens om att filmen endast visar SKÅDESPELARE som SIMULERAR hur en extrem drogpsykos med grava våldsinslag TOLKATS upplevas?

Citat:
Jag har inte släppt drogspåret eftersom gärningsmannen hade länkar till cannabis filmer i sin youtubekanal.

En dryg miljon Svenskar röker cannabis idag. Varför är det bara Anton som gått och "knäppat ut"?
Ditt resonemang bygger på allt annat än kunskaper. Du verkar mest ha lyssnat till kass propaganda från 60-talet.

Har du några som helst egna teorier som talar för att det är DROGER som lett Anton till att begå de handlingar han begick?
Senast redigerad av Trolltestet 2015-10-26 kl. 01:37.
Citera
2015-10-26, 01:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheQue
Frågan var varför IKEA-morden inte skrevs ut som rasist & hatdåd mot svenskar när gärningsmannen själv har sagt att han gick efter människor som såg "svenska" ut.

För att IKEA-morden utfördes i emotionell affekt gentemot människor som GM upplevde som direkt ansvariga för hans nedfall.

Det är inte ett Hatbrott per se, utan snarare ett "emotionellt desperationsbrott"/hämndmotiv gentemot de skattebetalare/röstberättigade som hade möjliggjort Statens beslut emot honom från början.
(Jag tänkte på samma sätt, innan jag fann saker att LEVA för)

Inga av Antons offer hade ens en tillstymmelse till att kunna vara ansvariga för Antons situation.
Därav skillnaden morden emellan.
Senast redigerad av Trolltestet 2015-10-26 kl. 01:38.
Citera
2015-10-26, 01:38
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Hur är det med offrena som ligger på sjukhus? Har dom repat sig, avlidit eller är dom fortfarande i kritiskt tillstånd? Enda artikeln jag hittar visar hur det var för 3 dar sen. Man är nog inte i kritiskt tillstånd i 3 dar.
Citera
2015-10-26, 01:43
Medlem
TheQues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
För att IKEA-morden utfördes i emotionell affekt gentemot människor som GM upplevde som direkt ansvariga för hans nedfall.

Japp, därför tog han ut sin ilska på en annan folkgrupp än hans egen, alltså rasistiskt hatbrott.

Citat:
Det är inte ett Hatbrott per se, utan snarare ett "emotionellt desperationsbrott"/hämndmotiv gentemot de skattebetalare/röstberättigade som hade möjliggjort Statens beslut emot honom från början.
(Jag tänkte på samma sätt, innan jag fann saker att LEVA för)

Jo, det är det.

Citat:
Inga av Antons offer hade ens en tillstymmelse till att kunna vara ansvariga för Antons situation.
Därav skillnaden morden emellan.

Men oskyldiga svenskar som åker till IKEA och shoppar är ansvariga? Är du dum i huvudet?
Citera
2015-10-26, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Hur är det med offrena som ligger på sjukhus? Har dom repat sig, avlidit eller är dom fortfarande i kritiskt tillstånd? Enda artikeln jag hittar visar hur det var för 3 dar sen. Man är nog inte i kritiskt tillstånd i 3 dar.

Undrar jag med. En av dom var visst skottskadad,då måste polisen skjutit fel person?
Citera
2015-10-26, 01:51
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Men det är ju inte riktigt samma sak som en skolattack. I skolan finns massor av barn, dessutom syftar socialdemokraterna mestadels på att förbättra skolan.
IKEA är ju mer ett ställe för allmänheten, det är nästan likadant som ett rån i en mataffär. - Båda ställena är offentliga, vilket betyder att man får räkna med att vad som helst kan hända. Det är ju inte riktigt likadant med en skola. Där ska man kunna vara trygg.

Vad är det här för hjärndött argument? Ja, man ska kunna vara trygg på en skola. Man ska också kunna vara trygg på IKEA. Morden i Trollhättan och morden på IKEA är av samma karaktär, att det råkade vara på en skola i det ena fallet och på IKEA i det andra är fullständigt irrelevant till vad som hände.
Citera
2015-10-26, 01:54
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Japp, därför tog han ut sin ilska på en annan folkgrupp än hans egen, alltså rasistiskt hatbrott.

Nej, han tog ut sin frustration på de som i hans sinne var ansvariga för hans nedfall, och eftersom rådande Svensk inställning för närvarande är att Invandrare inte är något annat än kriminellt pack som varken jobbar, röstar eller betalar skatt, så var det endast Svenskar som blev ett tänkbart mål där.

IKEA-GM har lyssnat på ER. Skall ni nu komma och klaga på att han även agerade utifrån den info ni sprider om invandrare som grupp?

Citat:
Jo, det är det.

Din välartikulerade och lingvistiskt utvecklade argumentationsförmåga imponerar mig.

Citat:
Men oskyldiga svenskar som åker till IKEA och shoppar är ansvariga? Är du dum i huvudet?

Det var inte vad jag sade.
Försöker du trolla mig?
Don't!

Anton PLANERADE sitt dåd i dagar, om inte veckor innan han satte sin plan i verket.
IKEA-GM planerade sitt dåd i några få timmar och baserade det dessutom på något så simpelt som ett utfall i ett enkelt myndighetsbeslut.

Vad för myndighetsbeslut menar man att Anton agerade på, i så fall, och hur påverkade detta myndighetsbeslut honom personligen, och hur var hans offer kopplade till detta?
Senast redigerad av Trolltestet 2015-10-26 kl. 02:00.
Citera
2015-10-26, 01:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Undrar jag med. En av dom var visst skottskadad,då måste polisen skjutit fel person?

Var har du hört att ett av offrena var skottskadad?
Citera
2015-10-26, 02:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Vad är det här för hjärndött argument? Ja, man ska kunna vara trygg på en skola. Man ska också kunna vara trygg på IKEA.

IKEA släpper dock in vilka knaspundare som helst i sina varuhus, varpå det är givet att risken för att råka ut för en knäppdåre på IKEA är bra mycket större än risken för att råka ut för en knäppdåre på en SKOLA.

Därav skillnaden dåden emellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in