Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Men det görs tester för att se hur gamla de är, bland annat röntgas handleder och det tittas på tänder med mera.
Nej, tydligen görs inte tester i Sverige. Däremot görs de i våra grannländer, som därför bara får en bråkdel så många påstådda "barn" som söker asyl (med de lägre asylkostnader för samhället som det innebär, minst 2.000 skatte-kr per barn och dag kostar ett "barn" tydligen här i Sverige). Hur hållbart är det?!
Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Men förstår egentligen inte trådskapet, varför skulle det bli dyrare för att en 20 åring påstår att han är 15?
[/quote]
Nja, det var inte riktigt vad jag frågade.
Jag var lite inne på samma spår som du själv verkade vara. Att de kommer tvingas arbeta längre, innan de inkasserar en pension. Och därmed sannolikt dö innan de blir pensionärer. Är det möjligt att dessa människor, kanske under vissa omständigheter, kan vara billiga för samhället? Billigare än de som är ärliga rent av....
Så kanske, förutsatt att bidragssystemet avskaffas förstås och de därför tvingas arbeta för sitt uppehälle hela sitt liv, är det gynnsamt för Sverige med alla dessa vuxna som ljuger och hävdar att de är barn.
Fler synpunkter tas gärna emot. Inte omöjligt att jag tänker fel här, det händer trots allt ibland...