Hller p och felsker en kollegas dator som fr BSOD innan den bootat till windows och startar om direkt.
Har krt alla mjliga felskningar men hittar inga fel.
Till slut tog jag en hrddisk jag hade liggandes, plugga in och installerade Windows 7 p den och lyckades d boota upp datorn.
S kommer riddaren p sin vita hingst! chkdsk har upptckt fel p kollegans disk. (Lt oss kalla den disk A)
Trodde jag.
En jvla massa "replacing invalid security id with default security id for file" poppar upp och efter x antal timmar var den klar. Dock nr jag kommer in i Windows s kommer jag inte t disk A det str bara access denied.
Har testat att ndra gandertt till disken, admin rights, krt alla disk program jag hittade p "Hirens boot cd". Inget verkar ge mig tillgng till disken.
D min kollega inte varit smart nog att kra backup s vill han helst inte att jag formaterar den.
Lste ngonstans att man kunde komma t filerna p disken om man gick in i felskert lge. (Har inte testat det n) men d skulle man kunna kopiera alla filer till en annan disk och sen formatera skiten ur den. Problemet r att disken r p 1TB och nstan full. Jag har dessvrre inte tillgng till s mycket utrymme att lgga hans filer p tills den r fixad d mina diskar r lika fulla.
Ngon som har ngra andra tips p hur man kommer t fanskapet?