2015-10-21, 01:55
Medlem
Hej!
Har tidigare vart i Ao nang i två veckor vilket blev lite smått uttjatat.
Deb här gången har jag tänkt att åka följande rutt: Bangkok-aonang-koh lanta-koh lipe-langkawi.
Har tänkt att hinna med detta på 2 veckor, är det rimligt?
Har även vart sugen på bangkok-koh samui-koh-Tao- kohpangang.

Då jag har väldigt svårt för att bestämma mig för vilken rutt jag ska ta så hoppas jag på att kunna få lite hjälp!

Är väldigt intresserad av höga berg/klippor, roliga vandringar i djungeln för att se diverse coola saker, snorkling och såklart härliga stränder!

Vilken del av Thailand tycker ni om mest och vilken rutt passar mina önskemål bäst?
Citera
2015-10-21, 05:52
Medlem
christerys avatar
Bankan-Surat Thani (nattåg), khao Sok (minibuss) 4 dagar räcker och sen Kaho Lak (buss igen) tja, 4 dagar igen men passa på att fiska lite åxå tillbaka till bankan och sen iväg mot kanchanaburi efter nån dags livat där duger det med 2 dagar på varje ställe tror jag skulle vara ganska kul - dock lite för stressigt för mig.

Vissa lägger bankan och shopping sist - men då jag inte shoppar så skulle jag kört kanchanaburi och sen löpet mot flyget bara.
Citera
2015-10-21, 08:31
Medlem
Sebzors avatar
Koh Samui, Ao Nang och Phi Phi islands är mina favoriter. Ao Nang är jävligt chill om man jämför med phuket exempelvis.
Citera
2015-10-21, 19:36
Medlem
Koh chang och övärldens runt omkring. Regnskog stortsett hela ön och inte turist bombat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in