2015-10-20, 18:55
Medlem
Med tanke på att dessa bränder nu har börjat så for det i mig, kommer vi någonsin få se en äkta våldshöger? Attentat, AK4or genom riksdagen, kidnappningar av politiker, bombdåd mot bebodda asylboenden och andra extrema metoder... Även allmänt våld mot flyktingar och folk av andra raser. Är något högern i Sverige är kapabla till eller är dom helt enkelt för fega? Innerst inne tror jag att detta är det som krävs för att Sverige ska kunna kommma på rätt spår igen. Det räcker inte med att stoppa invandringen utan dom som inte bidrar måste ut!
Citera
2015-10-20, 19:03
Medlem
Nej det är inget som kommer att inträffa då systemet aldrig har varit så fysiskt starkt och så moraliskt svagt som nu. Att starta någon form av väpnad revolution vore helt enkelt självmord då det saknar totalt förutsättningar att lyckas, vi skulle bli krossade av natotrupp innan vi ens han säga "statskupp", än mindre förbereda oss för att storma riksdagen. Det handlar om att attackera fienden där han är som svagast istället för att ge sig på honom där han är som starkast.
Citera
2015-10-20, 19:31
Medlem
MAC14s avatar
Om de "konservativa" krafter som grasserar inom svensk nationalism får som de vill så blir svaret aldrig. Dessa vill på något sätt reformera sig ur knipan trots att vårt parlamentariska lopp redan är kört. Dock tror jag även dessa blir lite varma inombords när ett blivande flyktingboende går upp i rök. I Tyskland har redan drygt 340 boenden eller blivande boenden brunnit upp i år och liknande utveckling kan vi nog förvänta oss i andra länder i takt med att tumskruvarna dras åt.
Citera
2015-10-20, 20:20
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Nej det är inget som kommer att inträffa då systemet aldrig har varit så fysiskt starkt och så moraliskt svagt som nu. Att starta någon form av väpnad revolution vore helt enkelt självmord då det saknar totalt förutsättningar att lyckas, vi skulle bli krossade av natotrupp innan vi ens han säga "statskupp", än mindre förbereda oss för att storma riksdagen. Det handlar om att attackera fienden där han är som svagast istället för att ge sig på honom där han är som starkast.

Det behöver ju inte vara en fullskalig statskupp. Det räcker med att sätta sådan skräck i makthavarna att de börjar ändra sin politik utan att erkänna varför. Precis som att många av dem daltar med islamister av en anledning.
Citera
2015-10-20, 20:35
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Jag tror att vi kommer att förflyttas till nya lägen där samhället blir alltmer dysfunktionellt och med hög sannolikhet kollapsar inom 2-3 år. Därför brukar jag rekommendera att man som nationell startar medborgargarden. Främst för att kunna skydda sitt närområde med familjer förstås, men ett medborgargarde ger också möjlighet att sprida politisk propaganda och radikalisera grannar. Det är inte alls säkert att regimen kan påräkna hjälp från NATO i en krissituation genom att åberopa Värdlandsavtalet. USA är hårt pressat och Ryssland kommer aldrig att godta att NATO-trupp agerar skarpt i Sverige.
Citera
2015-10-22, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Det behöver ju inte vara en fullskalig statskupp. Det räcker med att sätta sådan skräck i makthavarna att de börjar ändra sin politik utan att erkänna varför. Precis som att många av dem daltar med islamister av en anledning.

Förvisso, men jag tror att det är svårt att genomföra den här typen av terroristaktiviteter framgångsrikt. Inte för att våra politiker är särskilt modiga av sig eller inte går att påverka genom terrorism men därför att systemet skulle lägga all sin inte oansenliga energi och kraft på att skydda dem och det skulle vara otroligt svårt att genomföra utan kunnig personal. De som faktiskt är kapabla att genomföra den här typen av handlingar är extremt få och definitivt några som myndigheterna redan har koll på. Jag kan enbart se att det har en chans att lyckas mot bakgrund av ett stort folkligt stöd för den här typen av handlingar och den förutsättningen föreligger knappast idag.

Däremot så tycker jag att det vore en effektiv teknik ifall våra makthavare hela tiden blev påminda om hur avskydda och hatade de är av resten av befolkningen, något som skulle hjälpa till isolera dem och sätta press på dem att ändra sig. Detta är dock ganska väsenskilt från allt vad som kan kallas för stadskupp vilket enbart är orealistiskt, åtminstone idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag tror att vi kommer att förflyttas till nya lägen där samhället blir alltmer dysfunktionellt och med hög sannolikhet kollapsar inom 2-3 år. Därför brukar jag rekommendera att man som nationell startar medborgargarden. Främst för att kunna skydda sitt närområde med familjer förstås, men ett medborgargarde ger också möjlighet att sprida politisk propaganda och radikalisera grannar. Det är inte alls säkert att regimen kan påräkna hjälp från NATO i en krissituation genom att åberopa Värdlandsavtalet. USA är hårt pressat och Ryssland kommer aldrig att godta att NATO-trupp agerar skarpt i Sverige.

Detta är fullt möjligt. Jag är också positivt till medborgargarden och ser deras framväxt som en naturlig del av staten och polisens misslyckande. Uppenbarligen så slår systemet ner hårt påmedborgargarden men om fenomenet blir tillräckligt utbrett så blir det svårt att upprätthålla.

Jag tror dock att du har fel om NATO och Ryssland. Sverige är knappast i Rysslands omedelbara intressesfär, till skillnad från Ukraina eller Georgien, och Ryssland skulle definitivt undvika alla former av militär konflikt med NATO över Sverige som snarast kan ses som en inofficiell NATO medlem och en gammal amerikansk lydstat. USA är fortfarande kapabelt att genomföra globala interventioner och ser ut att kunna behålla den här förmågan över en oöverskådlig tid (åtminstone de närmsta 10-20 åren) och Ryssland har varken förmåga eller vilja att hindra en sådan intrervention i Sverige i dagsläget, som det dessutom redan finns avtal för. Möjligen kan man tänka sig att Ryssland hade kunnat göra något om deras inflytande i närregionen ökat markant samtidigt som USAs försvagats på motsvarande sätt men vi är knappast där idag och det finns inte heller något som tyder på att vi kommer att vara där inom en överskådlig framtid.
Citera
2015-10-22, 07:34
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Förvisso, men jag tror att det är svårt att genomföra den här typen av terroristaktiviteter framgångsrikt. Inte för att våra politiker är särskilt modiga av sig eller inte går att påverka genom terrorism men därför att systemet skulle lägga all sin inte oansenliga energi och kraft på att skydda dem och det skulle vara otroligt svårt att genomföra utan kunnig personal. De som faktiskt är kapabla att genomföra den här typen av handlingar är extremt få och definitivt några som myndigheterna redan har koll på. Jag kan enbart se att det har en chans att lyckas mot bakgrund av ett stort folkligt stöd för den här typen av handlingar och den förutsättningen föreligger knappast idag.

Däremot så tycker jag att det vore en effektiv teknik ifall våra makthavare hela tiden blev påminda om hur avskydda och hatade de är av resten av befolkningen, något som skulle hjälpa till isolera dem och sätta press på dem att ändra sig. Detta är dock ganska väsenskilt från allt vad som kan kallas för stadskupp vilket enbart är orealistiskt, åtminstone idag.

Detta är fullt möjligt. Jag är också positivt till medborgargarden och ser deras framväxt som en naturlig del av staten och polisens misslyckande. Uppenbarligen så slår systemet ner hårt påmedborgargarden men om fenomenet blir tillräckligt utbrett så blir det svårt att upprätthålla.

Jag tror dock att du har fel om NATO och Ryssland. Sverige är knappast i Rysslands omedelbara intressesfär, till skillnad från Ukraina eller Georgien, och Ryssland skulle definitivt undvika alla former av militär konflikt med NATO över Sverige som snarast kan ses som en inofficiell NATO medlem och en gammal amerikansk lydstat. USA är fortfarande kapabelt att genomföra globala interventioner och ser ut att kunna behålla den här förmågan över en oöverskådlig tid (åtminstone de närmsta 10-20 åren) och Ryssland har varken förmåga eller vilja att hindra en sådan intrervention i Sverige i dagsläget, som det dessutom redan finns avtal för. Möjligen kan man tänka sig att Ryssland hade kunnat göra något om deras inflytande i närregionen ökat markant samtidigt som USAs försvagats på motsvarande sätt men vi är knappast där idag och det finns inte heller något som tyder på att vi kommer att vara där inom en överskådlig framtid.

Jag håller inte med om hur Ryssland ser på saker och ting. För bara en dryg månad sedan var Ryssland ute och varnade för militära följder om Sverige gick med i NATO. Här talar vi då om att NATO skulle gå in skarpt utan att Sverige är medlemmar. Om USA/NATO ens törs ta en sådan risk, som man inte behöver, så kommer Ryssland inte att sitta och titta på utan ingripa på något vis, om inte direkt militärt så "humanitärt". Det gjorde faktiskt Ryssland i Ukraina och gör nu även i Syrien, så Ryssland flyttar fram sina positioner militärt och moraliskt medan USA tvingas retirera. Sen ska man komma ihåg att Sverige långt ifrån är det enda land i Europa som mer eller mindre kommer att klappa ihop totalt framöver.

Det gäller således bara att invänta när den nuvarande makteliten faller som en mogen frukt och förbereda sig själv och sin omgivning inför det.
Citera
2015-10-22, 17:48
Medlem
Citat:
Jag håller inte med om hur Ryssland ser på saker och ting. För bara en dryg månad sedan var Ryssland ute och varnade för militära följder om Sverige gick med i NATO.

Detta hade jag helt missat.

Citat:
Här talar vi då om att NATO skulle gå in skarpt utan att Sverige är medlemmar. Om USA/NATO ens törs ta en sådan risk, som man inte behöver, så kommer Ryssland inte att sitta och titta på utan ingripa på något vis, om inte direkt militärt så "humanitärt". Det gjorde faktiskt Ryssland i Ukraina och gör nu även i Syrien, så Ryssland flyttar fram sina positioner militärt och moraliskt medan USA tvingas retirera.

Ja, Ryssland flyttar fram sina positioner militärt i Syrien. Däremot så nöjde man sig med ett mycket mer begränsat ingripande i fallet Ukraina som är betydligt mer på Rysslands bakgård än vad Syrien är. Är säkert möjligt att Ryssland skulle kunna ryta till om NATO gått in i Sverige men om NATO faktiskt gjort detta så tror jag att man liksom i Ukraina hade nöjt sig med detta eller ett väldigt begränsat ingripande å Sverige är mycket mer av NATOs intressesfär än vad Ukraina någonsin varit. Man skulle inte söka en onödig konflikt med USA över ett land som Sverige.

Sen så håller jag med om att Ryssland tenderar att vinna moraliskt i alla konflikter med USA men det är knappast något som hindrat USA från att agera tidigare.

Citat:
Sen ska man komma ihåg att Sverige långt ifrån är det enda land i Europa som mer eller mindre kommer att klappa ihop totalt framöver.

Sant men vi lär vara först med nuvarande utvecklingstrender.

Citat:
Det gäller således bara att invänta när den nuvarande makteliten faller som en mogen frukt och förbereda sig själv och sin omgivning inför det.

Jag håller med om att vi bör förbereda oss på en potentiell samhällskollaps men jag tror att vi begår ett stort misstag om vi tror att det kommer att vara så enkelt som att bara plocka upp tyglarna när samhället havererar och staten förlorar kontrollen.
Citera
2015-10-22, 18:30
Medlem
BetongNasses avatar
Vi får väl se efter valet 2018
Då kan säkert MUF börja kasta sten.

Eller de desperata folkpartisterna som åkt ur riksdagen och inser att de är arbetslösa i sin egen soppa...

Eller kanske moderaternas riksstämma 2017 när rikemanskommunernas kommunalråd har fått nog av skäggbarn och går till handgripligheter?

Högerupplopp var det ju du frågade efter.
Citera
2015-10-22, 20:51
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Detta hade jag helt missat.

Ja, Ryssland flyttar fram sina positioner militärt i Syrien. Däremot så nöjde man sig med ett mycket mer begränsat ingripande i fallet Ukraina som är betydligt mer på Rysslands bakgård än vad Syrien är. Är säkert möjligt att Ryssland skulle kunna ryta till om NATO gått in i Sverige men om NATO faktiskt gjort detta så tror jag att man liksom i Ukraina hade nöjt sig med detta eller ett väldigt begränsat ingripande å Sverige är mycket mer av NATOs intressesfär än vad Ukraina någonsin varit. Man skulle inte söka en onödig konflikt med USA över ett land som Sverige.

Sen så håller jag med om att Ryssland tenderar att vinna moraliskt i alla konflikter med USA men det är knappast något som hindrat USA från att agera tidigare.

Sant men vi lär vara först med nuvarande utvecklingstrender.

Jag håller med om att vi bör förbereda oss på en potentiell samhällskollaps men jag tror att vi begår ett stort misstag om vi tror att det kommer att vara så enkelt som att bara plocka upp tyglarna när samhället havererar och staten förlorar kontrollen.

Ukraina var en annan typ av konflikt där NATO aldrig var direkt inblandade som stridande part. Trots det reagerade Ryssland snabbt och annekterade Krim, vilket var det strategiskt viktigaste området för både Ryssland och USA/NATO. Hade Ryssland inlett en regelrätt invasion av hela Ukraina så hade Putin hamnat i samma sits som Hitler med Polen. I Sveriges fall så skulle det handla om att NATO-trupp agerar direkt och skarpt på svenskt territorium och detta utan att Sverige är NATO-medlem. Ryssland skulle garanterat agera i det läget och det vet USA/NATO. Ryssland har med Syrien visat USA att de är redo för en episk batalj om så krävs, en batalj som USA aldrig kan gå segrande ur mot ett Ryssland uppbackat av Kina.

Nej, det kommer inte att bli någon lek att ta tillbaka vårt livsrum och ett längre inbördeskrig i någon form går inte att utesluta. Men vi kommer att vinna eftersom vår fiende inte har den övertygelse och beslutsamhet som krävs. Framförallt måste nationella förbereda sig mentalt för rätt karaktär är minst lika viktigt som vapen.
Citera
2015-10-23, 11:23
Medlem
BloodBrides avatar
Upplopp leder endast till fängelsevistelser för vissa inblandade. För även om statsmakten verkar svag och uddlös kan den nog piska på ganska rejält om det skulle behövas. Vad som gäller är att övertyga militären och polisen att stå på er sida, vilket kan vara nog så svårt.
Citera
2015-10-23, 14:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtefris
Med tanke på att dessa bränder nu har börjat så for det i mig, kommer vi någonsin få se en äkta våldshöger? Attentat, AK4or genom riksdagen, kidnappningar av politiker, bombdåd mot bebodda asylboenden och andra extrema metoder... Även allmänt våld mot flyktingar och folk av andra raser. Är något högern i Sverige är kapabla till eller är dom helt enkelt för fega? Innerst inne tror jag att detta är det som krävs för att Sverige ska kunna kommma på rätt spår igen. Det räcker inte med att stoppa invandringen utan dom som inte bidrar måste ut!
Inget blir bättre av att tappa förståndet och bli en mördare av värsta sort.
Historian borde ha lärt oss detta.
Men man måste lyssna på motståndaren.
Nu gäller det att samla ihop alla kloka människor och stoppa vansinnet under ordnade former och se sanningen i vitögat och det hur jävla ful och svår den än är.
Klarspråk från regeringsbildning. Tydlighet och sanning.
Inga lögner eller inlindade osanningar eller mörkningar.
Regeringen måste erkänna sitt misstag och ta tag i saken.
Kommer att bli enormt hat annars och en fientlig och skrämmande framtid.
Senast redigerad av goran744 2015-10-23 kl. 14:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in